Gå til innhold

Fortelle ny arbeidsgiver om graviditeten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er endelig ferdig utdannet og har heldigvis fått meg jobb. Jeg fikk selvsagt spørsmål på intervjuet om hvordan planene rundt barn var, og valgte å ta en litt hvit løgn. Sannheten er jo at jeg er ca 10 uker på vei nå. I dag skal jeg skrive under kontrakten også begynner jeg i jobben om et par uker.

Når bør jeg fortelle arbeidsgiver om graviditeten? Regner jo med at det kommer til å syntes etterhvert.

Hvordan ber jeg om fri i forbindelse med OUL? Vurderer å ringe sykehuset og få flyttet litt på tiden, for jeg tror jeg fikk time midt på dagen. Ser likevel for meg at dette kan bli vanskelig da det er et travelt sykehus.

Jeg syns det hele er veldig vanskelig. Jeg hater å lyve, og jeg hater jo at jeg må innrømme dette etterhvert. For å få permisjons penger har jeg likevel ikke mye valg føler jeg. Er uansett et vikariat i utgangspunktet sånn at vikariatet er over rundt den tiden jeg må ut i permisjon da. Det er mulighet for fast ansettelse etter vikariatet og det var vist veldig aktuelt skjønte jeg på dem. Så katta må ut av sekken før eller siden.

Bare når og hvordan?



Anonymous poster hash: a380a...784
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 uker på vei nu, da vil du ikke klare å skjule det under prøvetiden som er på 3-4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb og graviditet!

For det første, det er ikkje lov til å spør om planar rundt graviditet ved et jobbintervju, arbeidgivar har ingenting med å spør om slike ting! Når du skal på oul ville eg berre spørt om fri pga et privat legebesøk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jobb og graviditet!

For det første, det er ikkje lov til å spør om planar rundt graviditet ved et jobbintervju, arbeidgivar har ingenting med å spør om slike ting! Når du skal på oul ville eg berre spørt om fri pga et privat legebesøk..