Gå til innhold

Til dere som er i Jehovas vitner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dere så pågående? Hvordan plukker dere ut folk?

Jeg bor i en ende av et boligfelt, det er ca 30 hus før det kommer til mitt. Jeg ser hele veien fra stuevinduet mitt.

En dag ser jeg en bil komme kjørende,kjørte forbi alle husene, og stoppet ved mitt.

Jeg sto med jakken på for jeg skulle ta bussen. I det jeg går ut, stå det to damer,og rekker meg noe i det jeg låser døren. Ikke presenterte de seg, jeg sa bare takk,og slengte det inn på bordet.

Når jeg kommer hjem,ser jeg hvem det var fra. Den dagen sto jeg to min og ventet på bussen,og la merke til at de kjørte rett ut fra feltet,uten å besøke andre.

Jeg tenke at disse vil jeg ikke ha rekende på min dør.

Hvorfor ringer dere ikke først,og spør om folk er intr i besøk?

hvorfor presenterer dere ikke?

Lurte på hvorfor dere kom til meg? Har dere snappet opp at jeg lå alvorlig syk på sykehuset? Fikk mistanke fra det. Dere er sleipe som få.

Etterpå kom dere hver lørdag på min dør. Om jeg går på besøk til noen, og de aldri åpner døren da jeg kommer, da tar jeg et hint. Hvorfor gjør dere ikke det?

I tre mnd gikk dere på min dør,så gikk jeg meg å dere igjen. Ved postkassen. Da sa jeg: tror ikke dette er noe for meg. Jeg skulle aldri brukt ordet tror. Det gikk en mnd,så var dere på døren igjen. Heldigvis så kan jeg se i et cam på alarmen hvem det er. Dere ga dere ikke. Skjønner dere ikke noe?

Min nabo var her siste gangen dere var her, og hun sa: XX ønsker ikke mere besøk fra dere.

Alle de gangene dere var her,så var det kun til mitt hus dere kom,ingen andre. Hvorfor?

Har dere egentlig behov for flere i menigheten? På verdensbasis er dere store, og vi vet jo hvor mange som kommer til paradis? Hvor skal de andre?

Svært få vil ha dere på besøk. Dere farer frem på en stillferdig,høflig måte,men dee er f.....så slue. Dere er skolert til dette. Det verste er at dere er sp hjernevasket at dere tror på dette selv. Helt ok,men gi nå fred til andre folk som ikke er i menigheten. Ring først til de som dere plukker ut.

Så gikk det nesten 2 år, for ikke lenge siden sto det to damer der. Når jeg åpnet døren sier de: Vi går rundt i hele nabolaget og leverer dette....værsegod. Ingen presentasjon hvem dere var. Dere hadde allerde gått når jeg snudde arket å så på det. Tenkte at ja siden de går til alle,så er det vel generell informasjon til alle da.

Hva skjer etter en mnd? Da sitter jeg i godtolen og skuer nedover veien...der kommer en bil...kjører forbi alle sammen,og kommer til meg. Denne gangen fikk dere beskjed.

Hva feiler dere?



Anonymous poster hash: 592d6...ec8
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vel ikke internett... Men kanskje du får svar av avhoppere. Jeg har i alle fall hørt at om du tar imot brosjyra så har du på en måte blitt "merket" som interessert, og da kommer de igjen. og igjen.



Anonymous poster hash: 41452...a63
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke måten de bruker for og prøve å "snu folk". De er pågående, og jeg ikke tenke meg at noen plutselig skifter retning i døråpninga.

Anonymous poster hash: 34577...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De kom med et blad og dro" - stakkars deg!! har du ringt politiet?



Anonymous poster hash: 8ce5e...b03
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Bare å be dem se til helvete faen å komme seg vekk i en jævla, satans fart det så slipper du å se dem mer. Ikke spar på kraftuttrykkene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere så pågående? Hvordan plukker dere ut folk?

Jeg bor i en ende av et boligfelt, det er ca 30 hus før det kommer til mitt. Jeg ser hele veien fra stuevinduet mitt.

En dag ser jeg en bil komme kjørende,kjørte forbi alle husene, og stoppet ved mitt.

Jeg sto med jakken på for jeg skulle ta bussen. I det jeg går ut, stå det to damer,og rekker meg noe i det jeg låser døren. Ikke presenterte de seg, jeg sa bare takk,og slengte det inn på bordet.

Når jeg kommer hjem,ser jeg hvem det var fra. Den dagen sto jeg to min og ventet på bussen,og la merke til at de kjørte rett ut fra feltet,uten å besøke andre.

Jeg tenke at disse vil jeg ikke ha rekende på min dør.

Hvorfor ringer dere ikke først,og spør om folk er intr i besøk?

hvorfor presenterer dere ikke?

Lurte på hvorfor dere kom til meg? Har dere snappet opp at jeg lå alvorlig syk på sykehuset? Fikk mistanke fra det. Dere er sleipe som få.

Etterpå kom dere hver lørdag på min dør. Om jeg går på besøk til noen, og de aldri åpner døren da jeg kommer, da tar jeg et hint. Hvorfor gjør dere ikke det?

I tre mnd gikk dere på min dør,så gikk jeg meg å dere igjen. Ved postkassen. Da sa jeg: tror ikke dette er noe for meg. Jeg skulle aldri brukt ordet tror. Det gikk en mnd,så var dere på døren igjen. Heldigvis så kan jeg se i et cam på alarmen hvem det er. Dere ga dere ikke. Skjønner dere ikke noe?

Min nabo var her siste gangen dere var her, og hun sa: XX ønsker ikke mere besøk fra dere.

Alle de gangene dere var her,så var det kun til mitt hus dere kom,ingen andre. Hvorfor?

Har dere egentlig behov for flere i menigheten? På verdensbasis er dere store, og vi vet jo hvor mange som kommer til paradis? Hvor skal de andre?

Svært få vil ha dere på besøk. Dere farer frem på en stillferdig,høflig måte,men dee er f.....så slue. Dere er skolert til dette. Det verste er at dere er sp hjernevasket at dere tror på dette selv. Helt ok,men gi nå fred til andre folk som ikke er i menigheten. Ring først til de som dere plukker ut.

Så gikk det nesten 2 år, for ikke lenge siden sto det to damer der. Når jeg åpnet døren sier de: Vi går rundt i hele nabolaget og leverer dette....værsegod. Ingen presentasjon hvem dere var. Dere hadde allerde gått når jeg snudde arket å så på det. Tenkte at ja siden de går til alle,så er det vel generell informasjon til alle da.

Hva skjer etter en mnd? Da sitter jeg i godtolen og skuer nedover veien...der kommer en bil...kjører forbi alle sammen,og kommer til meg. Denne gangen fikk dere beskjed.

Hva feiler dere?

Anonymous poster hash: 592d6...ec8

Det kan muligens være at du tok imot bladene i utgangspunktet og da ser de på deg som "interessert", selv om du ikke er det.

Kanskje denne linken kan hjelpe...?

http://www.miskeptics.org/2012/12/5-ways-to-stop-jehovahs-witnesses-from-knocking-on-your-door/

Anonymous poster hash: 54326...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er dere så pågående? Hvordan plukker dere ut folk?

Jeg bor i en ende av et boligfelt, det er ca 30 hus før det kommer til mitt. Jeg ser hele veien fra stuevinduet mitt.

En dag ser jeg en bil komme kjørende,kjørte forbi alle husene, og stoppet ved mitt.

Jeg sto med jakken på for jeg skulle ta bussen. I det jeg går ut, stå det to damer,og rekker meg noe i det jeg låser døren. Ikke presenterte de seg, jeg sa bare takk,og slengte det inn på bordet.

Når jeg kommer hjem,ser jeg hvem det var fra. Den dagen sto jeg to min og ventet på bussen,og la merke til at de kjørte rett ut fra feltet,uten å besøke andre.

Jeg tenke at disse vil jeg ikke ha rekende på min dør.

Hvorfor ringer dere ikke først,og spør om folk er intr i besøk?

hvorfor presenterer dere ikke?

Lurte på hvorfor dere kom til meg? Har dere snappet opp at jeg lå alvorlig syk på sykehuset? Fikk mistanke fra det. Dere er sleipe som få.

Etterpå kom dere hver lørdag på min dør. Om jeg går på besøk til noen, og de aldri åpner døren da jeg kommer, da tar jeg et hint. Hvorfor gjør dere ikke det?

I tre mnd gikk dere på min dør,så gikk jeg meg å dere igjen. Ved postkassen. Da sa jeg: tror ikke dette er noe for meg. Jeg skulle aldri brukt ordet tror. Det gikk en mnd,så var dere på døren igjen. Heldigvis så kan jeg se i et cam på alarmen hvem det er. Dere ga dere ikke. Skjønner dere ikke noe?

Min nabo var her siste gangen dere var her, og hun sa: XX ønsker ikke mere besøk fra dere.

Alle de gangene dere var her,så var det kun til mitt hus dere kom,ingen andre. Hvorfor?

Har dere egentlig behov for flere i menigheten? På verdensbasis er dere store, og vi vet jo hvor mange som kommer til paradis? Hvor skal de andre?

Svært få vil ha dere på besøk. Dere farer frem på en stillferdig,høflig måte,men dee er f.....så slue. Dere er skolert til dette. Det verste er at dere er sp hjernevasket at dere tror på dette selv. Helt ok,men gi nå fred til andre folk som ikke er i menigheten. Ring først til de som dere plukker ut.

Så gikk det nesten 2 år, for ikke lenge siden sto det to damer der. Når jeg åpnet døren sier de: Vi går rundt i hele nabolaget og leverer dette....værsegod. Ingen presentasjon hvem dere var. Dere hadde allerde gått når jeg snudde arket å så på det. Tenkte at ja siden de går til alle,så er det vel generell informasjon til alle da.

Hva skjer etter en mnd? Da sitter jeg i godtolen og skuer nedover veien...der kommer en bil...kjører forbi alle sammen,og kommer til meg. Denne gangen fikk dere beskjed.

Hva feiler dere?

Anonymous poster hash: 592d6...ec8

Er det så farlig, da? Du kan vel bare kaste bladene. Begriper ikke hvorfor man blir så hissig av en dørklokke og folk som ikke vil deg annet enn all verdens godt.

Og nei, jeg er ikke Jehovas vitne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer gikk jeg tur i en avsideliggende bygd. En varebil kjørte sakte forbi meg, snudde og kom tilbake og stoppet. Trodde først bare at det var en hyggelig dame som hadde gode intensjoner, hadde en fin prat og sånn. Men så prakker hun på meg en brosjyre, jeg blir så paff at jeg tar bare i mot. Utrolig frekt, la brosjyren under en stein. Alle vet om at Jehovas vitne fins nå, er man interessert kan man oppsøke det selv. Slutt å sløs med papir.



Anonymous poster hash: b8ad3...747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas vitner er irriterende og frekke.

En gang satt jeg å ventet på toget og en dame kom bort til meg og begynte å snakke om hvor synd det var på et dyr som ble plaget, hun hadde sett et program om dette på tv å ville hjelpe med å redde disse dyrene. Hun gir meg et hefte om disse dyrene før hun går. På innsiden ligger et annen blad, bladet til jehovas vitner. Kunne hun ikke bare sagt at hun var fra jehovas vitner og ville gi meg et blad?

En annen gang da jeg bodde hjemme hos mor og far kom det noen på døra når jeg var alene hjemme, mine foreldre jobbet i frelsesarmeen og vi bodde på et område hvor det bare bodde folk fra frelsesarmeen på denne tiden. Det er klart å tydelig når du kommer inn på dette området hvem som bor der. Hvorfor gidde å gå dit?

En tredje gang satt jeg i kassa på jobb da en dame begynte å prate til meg om jehovas vitner og ga meg et av bladene dems. Dama prata i vei i 20 minutter før hun gikk, selv når det kom andre kunder fortsatte hun å prate til meg, i mens jeg slo inn varer og tok betalt av de andre. Jeg er på jobb, jeg må være høflig.

Hjemme kan jeg si nei takk å lukke døra, på gata kan jeg si nei takk å gå, men på jobb er jeg stuck! Frekke, sleipe mennesker.

Tror flere hadde vært intressert hvis de ikke hadde vært så pågående, de må jo skjønne at folk får et dårlig inntrykk av dem.

Gikk forresten i klasse med en som var jehovas vitne, jenta var kjempegrei og hadde internett (til hun over her som mener at de ikke har det). Veldig nysgjerrig på hvordan hun er når hun går på "hjemmebesøk" da.



Anonymous poster hash: 447c0...5d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så farlig, da? Du kan vel bare kaste bladene. Begriper ikke hvorfor man blir så hissig av en dørklokke og folk som ikke vil deg annet enn all verdens godt.

Og nei, jeg er ikke Jehovas vitne.

Det er måten de gjør det på som gjør det irriterende.

Anonymous poster hash: 447c0...5d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas vitner er virkelig irriterende. Har til og med møtt på dem på Gran Canaria av alle steder.



Anonymous poster hash: b38d3...460
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, ikke ta imot bladet! Jeg har et JV senter ikke så langt fra meg, så jeg ser de tråler gatene i byggefeltet der jeg bor. Jeg ser de kommer i flokk nedover gata, 15-20 personer, stopper og en kvinne som tydeligvis er lederen, snakker og peker, alså fordeler gatene mellom de andre, hvor de skal gå. Så går de hver til sitt, og treffes alle igjen ved et nytt knytepunkt lenger nede i byggefeltet, de de da legger nye planer hvordan de skal gå. Den leder dama har vært på døra mi 1 gang, jeg lukta jo lunta med en gang jeg åpna døra, og ånet bare døra uten å smile, bare helt nøytral. Hun ville rekke meg bladet, men jeg trakte ikke armen frem for å ta imot, jeg kikket bare på henne, så hun forstod jo at jeg ikke kom til å ta imot. Hun begynte å snkke, men jeg sa bare at jeg ikke er interessert og begynte å lukke døra, snudde ryggen til henne å gikk inn. Totalt avvisende.Det var siste gang hun banket på min dør.

Men de prøvde seg med en ny variant, det banket på, og der stod en mann med et guttebarn på 8-9 år. Jeg tok samme metode som med den dama, totalt avvisende, om ikke mer, for jeg syntes det ver avskyelig med at de drar barna inni dette.

Men det var det, aldri banket på min dør igjen. Når jeg er ute på tur med hunden og de er på runde i byggefeltet, så ignorere jeg dem bare, eventuelt om de står der midt i gata å planlegger, så har jeg vel kikket opp en gang å to og gitt den leder dama et blikk som forhåpentligvis viser akkurat hva jeg synes om dem.



Anonymous poster hash: 3a85b...965
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er utrolig frekke og utspekulerte. mamma og pappa stablet ved i gårdsplassen vår når de så en feit bil (type millionklassen) parkerte et lite stykke unna, og to stramme, dresskledde menn kom gående mot dem med hver sin stresskoffert. En av dem gikk direkte bort til pappa og spurte om han ikke syntes det var så urettferdig med all fattigdommen ol. i verden. Pappa sa bare "du ser da velfødd ut", da hadde de ikke mer å si og gikk sin vei. Haha :fnise:

  • Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misjonering er en stor og viktig del av praktiseringen av troen deres. Kristendommen har også blitt misjonert mye for, de siste hundre årene spesielt i fattige områder i Afrika. Der flyttet misjonærene inn i landsbyen, bygde kirker og tok veldig mye plass i lokalsamfunnet. De innfødte fikk jo veldig nok av disse frekke menneskene som invaderte livet deres, og nektet å dra.. Misjonærene mente det jo godt, og ville frelse og hjelpe disse menneskene. I dag er det veldig mange kristne i disse områdene på grunn av denne misjoneringen.

Fakta er at misjonering virker. Selv om de fleste jager dem på dør, så får de innpass hos enkelte, og det er disse enkelte de er ute etter å finne.

TS: jeg kan aldri tenke meg at de har fått informasjon om at du har ligget på sykehus, og sånn sett er "sårbar" og ekstra mottakelig. Det må være en tilfeldighet.

Endret av Kjemi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min dose av jehovas vitner på døren og på gaten. Jeg bare jatter med og tar i mot og kaster bladet i bosset etterpå. Jeg synes også at de er irriterendes når de er sånn, og mener at de hadde ikke trengt å gå fra dør til dør og stoppe folk på gaten. Hvis folk er interessert, så oppsøker de dem på egen hånd. Men jeg gidder ikke å "krangle" med de, så jeg er høflig med dem. Man kan si at jeg vender det andre kinnet til ;) Har faktisk ikke hatt dem på døren eller sett dem på gaten på en god stund nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har funnet ut et triks som funker veldig godt her. Hver gang det kommer folk på døren her (alltid kun selgere eller relgiøse gærninger) tar jeg med kjøteren når jeg åpner døren. Dette har jeg gjort siden jeg var liten, og har også trent opp bikkjene til å se gærne ut når jeg holder dem på en spesiell måte i båndet. INGEN prøver å overbevise meg om noe eller selge noe når det står en 50 kg kjøter å bjeffer en halv meter unna. Miniatyrer fungerer også godt til dette, de erflinke til å overdøve JV med skrikende bjeffing. :) får aldri mer enn 1 besøk pr adresse av dem.

Anonymous poster hash: 8ba0b...175

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernevaska tullinga alle som er religiøse... SLUTT OG PRAKK PÅ OSS NORMALE FOLK dritt! Pussa bikkja på forrige tulling som kom, slutta heldigvis da



Anonymous poster hash: 0cf82...38d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å smile vennlig og be dem vente et kort øyeblikk.

Når du er tilbake sier du "det var fint at de kom" og" om de har tid et øyeblikk til å høre budskapet om din store gud og herre Lucifer."

Så viser du dem dette bildet, som du hentet:

post-64832-0-39745800-1402693705_thumb.j

Da tror jeg de går igjen uten spørsmål og ikke kommer tilbake :)

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...