Gå til innhold

Noen andre INTJ'er her?


Bad Advice

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lille anonyme meg også! :)



Anonymous poster hash: fac0d...c4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, utrolig uempatisk personlighetstype.



Anonymous poster hash: b61d5...a52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, utrolig uempatisk personlighetstype.

Anonymous poster hash: b61d5...a52

Not really.. Kan gjerne virke slik men det er typisk INTJ'er og virkelig ville hjelpe i stedet for å gi utrykk av å ville hjelpe uten å gjøre noe som faktisk hjelper.

Med andre ord så er vi ikke typen som føler med noen for så og hjelpe dem med å grave sin egen grøft, men heller typen som forklarer hvordan de skal bygge seg en trapp for å komme ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Not really.. Kan gjerne virke slik men det er typisk INTJ'er og virkelig ville hjelpe i stedet for å gi utrykk av å ville hjelpe uten å gjøre noe som faktisk hjelper.

Med andre ord så er vi ikke typen som føler med noen for så og hjelpe dem med å grave sin egen grøft, men heller typen som forklarer hvordan de skal bygge seg en trapp for å komme ut av den.

Du er garantert INTJ, ja :P Å vise medfølelse er ikke det samme som å hjelpe noen å grave sin egen grav. Ofte er det effektivt å faktisk lytte til det folk sier, for å hjelpe de til å ta en fornuftig avgjørelse på egen hånd. Det er å ta eierskap, ikke å grave seg ned.

Anonymous poster hash: b61d5...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, utrolig uempatisk personlighetstype.

Anonymous poster hash: b61d5...a52

Det er da veldig argumenterbart. Jeg er selv INFP, og føler at mesteparten av livet mitt blir brukt til å sette meg selv inn i andres problemer og situasjoner, for å oppnå en forståelse av deres sinnstilstand og følelser (empati). Synes det er noe kaldt og uvitende i å karakterisere INTJere som uempatiske. De kan være dømmende når det gjelder å trekke slutninger ut i fra eksisterende beviser/informasjon, men de gjøt det ikke uten refleksjon over situasjonen.

Anonymous poster hash: 971dd...a1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er garantert INTJ, ja :P Å vise medfølelse er ikke det samme som å hjelpe noen å grave sin egen grav. Ofte er det effektivt å faktisk lytte til det folk sier, for å hjelpe de til å ta en fornuftig avgjørelse på egen hånd. Det er å ta eierskap, ikke å grave seg ned.

Anonymous poster hash: b61d5...a52

Skolebokeksempelet på INTJ ja. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Tok nettopp en slik test, og ble ISTP. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe som helst av beskrivelsen, og fikk et inntrykk av dette som tull og gammeldags tullepsykologi, noe jeg delvis fikk bekreftet gjennom å lese litt kritikker av teorien.

Anonymous poster hash: f7e39...5b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok nettopp en slik test, og ble ISTP. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe som helst av beskrivelsen, og fikk et inntrykk av dette som tull og gammeldags tullepsykologi, noe jeg delvis fikk bekreftet gjennom å lese litt kritikker av teorien.

Anonymous poster hash: f7e39...5b9

Jepp, det stemmer. Men jeg har hørt at det kan være et veldig nyttig verktøy for forfattere når de skal utvikle karakterer

Anonymous poster hash: 8c3a4...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...