Gå til innhold

Vær helt ærlig: Har du sett eller opplevd noe som kan bekrefte at det finnes liv etter døden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som en nær døden opplevelse der du f.eks så den gamle tanta di som døde for ti år siden sto og vinka til deg i enden av tunnellen?

Eller et spøkelse/gjenferd der du faktisk så en person?

Har du f.eks drømt noe og så har det skjedd?

Et eller annet du synes var veldig merkelig og uforklarlig?



Anonymous poster hash: 83254...884
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har opplevd ganske mye av den slags. Hva det egentlig er, er det ikke godt å vite.

Det er derfor man bare kan tro på slike ting. Det finnes ingen beviser og det er ingen som har dødd og kommet tilbake for å fortelle hvordan det var på den andre siden.

Det finnes jo mennesker som er meldt klinisk død i noen minutter før de kom til livet igjen og har masse historier, men det er jo større sannsynlighet for at det bare er hjernen som hallusinerer under slike omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg har følt nærvær av noen. Jeg oppfatter aldri at levende mennesker ser på meg for eksempel, men på visse steder kjenner jeg allikevel at det er noen sammen med meg.

Har også opplevd at et gebiss faktisk hoppet av vasken og ut i rommet og det var ingen på badet en dag på jobb på et sykehjem.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg tror ikke vi bare blir borte når vi dør i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Alle "rare" opplevelser jeg har hatt har uten unntak vist seg å ha en rasjonell forklaring.

Anonymous poster hash: 1de56...a2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en nær døden opplevelse der du f.eks så den gamle tanta di som døde for ti år siden sto og vinka til deg i enden av tunnellen?

Eller et spøkelse/gjenferd der du faktisk så en person?

Har du f.eks drømt noe og så har det skjedd?

Et eller annet du synes var veldig merkelig og uforklarlig?

Anonymous poster hash: 83254...884

Folk som mener de har opplevd slike ting, er jo folk som har vært i tilstander hvor hjernen har hallusinert, har vært utsatt for traumatiske ting og kanskje har drømt.

De fleste oppegående mennesker vet at det ikke finnes noe liv etter døden. Forestillingen om at vi har en sjel som har evig liv, er bare noe svake mennesker trøster seg med.

Anonymous poster hash: 33442...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som mener de har opplevd slike ting, er jo folk som har vært i tilstander hvor hjernen har hallusinert, har vært utsatt for traumatiske ting og kanskje har drømt.

De fleste oppegående mennesker vet at det ikke finnes noe liv etter døden. Forestillingen om at vi har en sjel som har evig liv, er bare noe svake mennesker trøster seg med.

Anonymous poster hash: 33442...dff

Kan jeg bare spørre deg hvilke beviser du har for at det er en hallusinasjon? Jeg sier ikke du tar feil, bare lurer på hvor du får skråsikkerheten din fra.

Anonymous poster hash: 47af9...16e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri opplevd det, og slike eksempler som at hjerneaktiviteten fungerer i viss tid etter at kroppen ellers er erklært død er noe helt annet... Det betyr ikke at de går over til å bli spøkelser/engler/whatever.

Jeg skulle dog ønske deg fantes et liv etter døden...men dessverre så er det ikke det :/

Anonymous poster hash: 89ced...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes et liv etter døden. Vi møtes alle igjen, men vet ikke hvor eller hvorfor.

Anonymous poster hash: 082b7...dc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av historiene om folk som har "dødd" og våknet igjen er beviselig oppspinn. Det er bare å google Alex Malarkey. Jeg tillater meg å tvile på dem som ikke er tilbakevist også – folk kan finne på hva som helst for penger og berømmelse.

Mange som tror på et liv etter døden, er besynderlig nok sikre på at det ikke finnes liv på andre planeter. Nå har det seg slik at jeg tror på begge deler uten at jeg kan bevise eller til og med sannsynliggjøre noe som helst. Kanskje det ikke engang finnes en bakterie utenfor jorda, og kanskje døden er en endelig utslettelse. Det virker litt trist at det skal slutte så fort, men valget er lett mellom ingenting og evig pine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men her på kg er folk så fordømmende og frekke, at man kan ikke komme med sånne erfaringer og opplevelser uten å bli kjeppjaget, så det finnes andre forum hvor dette er mer hyggelig å diskutere.

Anonymous poster hash: 71b4e...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Jeg tror det finnes et liv etter døden. Vi møtes alle igjen, men vet ikke hvor eller hvorfor.

Anonymous poster hash: 082b7...dc8

Jeg også, Jeg ser liksom ikke vitsen med å bli født, vokse opp, få seg et liv, og så skal alt bli "natta mørkt" når man dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...