Gå til innhold

Religiøse som stopper deg på gata


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er helt greit. Vi lever i et fritt samfunn, og det innebærer at religiøse fritt kan drive misjonering, akkurat som politiske aktivister og politikere fremmer sine budskap. Går under ytringsfriheten. At enkelte kan oppfatte det som plagsomt til tider får så være. De fleste tar et klart nei raskt. Personlig oppfatter jeg ikke dette som noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som ikke godtar et nei blir latterligjort.

Anonymous poster hash: a2ebd...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor la seg provosere at man blir stoppet på gata? Så lenge et nei blir godtatt så er det vel ikke noe å irritere seg over?

Det blir faktisk ikke til et større problem enn hva man gjør det til selv........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Jeg kan telle på en hand hvor mange ganger jeg har blitt stoppet av religiøse mennesker på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte Jehovas Vitne inn en gang de kom på min dør. Jeg fortalte dem at når de ikke klarer denne sekten mer kunne de komme til meg. Jeg sa at jeg vil være ditt nettverk og din trygghet når dine vitnevenner svikter deg. Her er døra åpen for alle som vil forlate sekta-ikke har jeg sett så mye som en skosåle etter det :)



Anonymous poster hash: ebfd2...1d9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte Jehovas Vitne inn en gang de kom på min dør. Jeg fortalte dem at når de ikke klarer denne sekten mer kunne de komme til meg. Jeg sa at jeg vil være ditt nettverk og din trygghet når dine vitnevenner svikter deg. Her er døra åpen for alle som vil forlate sekta-ikke har jeg sett så mye som en skosåle etter det :)

Anonymous poster hash: ebfd2...1d9

På sekundet de forlater jehovas vitner så vil verken de eller familien ha noe med dem å gjøre.... Tragisk sekt det og.

Anonymous poster hash: a2ebd...1ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd å bli stoppet på gaten en gang og det var midt på natten så gatene var tomme for mennesker, plutselig hopper det en dame foran meg og begynne å prate om gud og denslags, hun dukket seriøst opp fra intet så jeg skvatt jo som bare det... skumle damen. Sa bare "nei" og gikk videre.

Jehovas vitner har jeg ikke fått besøk av på mange år, har ikke sett dem her etter at jeg sammenlignet Jesus med Supermann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier allid ana muslimin, allahu akbar" (Jeg er muslim, Gud er størst). Funker alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også bodd i blokk. Jehovas Vitne (2 damer) kom på døren en gang og skulle omvende meg. I stedet for å skjelle dem ut om hvordan i alle dager de kom seg inn i bygget, hadde jeg en venninne på besøk; så vi latet som om vi var lesbiske. Det var flere år siden, de har ikke kommet tilbake.



Anonymous poster hash: 17b3b...9d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så sinte! Er det sånn vi nordmenn er blitt? :P

Er vel ingen grunn til å ønske at noen blir oppjulet av dette?

Har selv blitt stoppet av kriste på gaten flere ganger. Jeg synes det er veldig interessant! Vi står og snakker om religion på gata en stund før vi bestemmer oss for å sette oss på en café eller et bibliotek. Der diskuterer vi og forteller om hverandres syn. Det er sånn man blir mer open minded. Jeg får høre noe jeg ikke har tenkt på, og det samme har dem.

Jeg føler meg takknemmelig for at de vil dele sine tanker og sin filosofi med meg, og jeg liker at noen vil høre på min.

Dette er også folk som ofte har reist mye og lever helt annerledes enn meg, så jeg lærer mye ved å få høre om folk de har møtt og om hverdagen deres. Språk er de også god i.

Enig. Folk er så grusomt sinte her.

Anonymous poster hash: 647cf...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt stoppet av Jehovas Vitner et par ganger, og blitt gitt et blad - føler ikke de prøver å trykke den i halsen på meg.

Nå og da har jeg møtt på en raring, som da jeg ruslet i Karl Johan og han kom løpende ved stortinget og skrek til meg at alle kom til helvete, men at vi kunne bli frelst. Så tok han frem en svær kloss og dro den ut, og brettet den ut mens han forklarte alt.

Føler dog ikke at han er representativ for resten av den kristne befolkningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist, henimot antiteist i tillegg, men jeg gidder likevel ikke lage noen stor sak med slike. Hender til og med jeg bare tar imot flygeblader. Så tar jeg med dem hjem, kaster et blikk på dem og flirer litt. Det er bare surr på samtlige slike flygeblader, det mener jeg oppriktig, men jeg har ikke noe behov for å stå der og krangle med dem. Da blir jeg bare frustrert, og ikke får de noe ut av det de heller.

Jeg mener overhodet ikke at det de tror er like bra som det jeg (ikke) tror, det er ikke noe relativistisk tull om at all tro bør respekteres like mye. Det bør den ikke, og de lever av og/eller for å hindre opplysning. Jeg vet likevel godt at de ikke går fra misjonærer til ateister etter en prat på et fortau, akkurat, så det er helt meningsløst å fly i flint.



Anonymous poster hash: 1172d...9a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jehovas Vitner bidrar aktivt i å gi kristne et dårlig rykte, og ja, jeg har dessverre møtt på dem noen ganger. Da pleier jeg å "forkynne" om Jesus, og da får de det travelt med å komme seg videre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jehovas Vitner bidrar aktivt i å gi kristne et dårlig rykte, og ja, jeg har dessverre møtt på dem noen ganger. Da pleier jeg å "forkynne" om Jesus, og da får de det travelt med å komme seg videre. :fnise:

Utrolig bra. Tenk å møte dem som svovelpredikant, med hvit krage, referere til bibelen og fremstå som en bokstravtro baptist der man predikerer at det ikke er noen vei til himmelen utenom Jesus :P

Anonymous poster hash: 5d913...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra. Tenk å møte dem som svovelpredikant, med hvit krage, referere til bibelen og fremstå som en bokstravtro baptist der man predikerer at det ikke er noen vei til himmelen utenom Jesus :P

Anonymous poster hash: 5d913...e6e

Hahaha, ja, jeg hadde løyet om jeg hadde nektet for at det er morsomt. xD Du skulle bare sett ansiktene på de siste. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja, jeg hadde løyet om jeg hadde nektet for at det er morsomt. xD Du skulle bare sett ansiktene på de siste. :P

Eller enda bedre, fremstilt seg som utøvende satanist og invitert dem inn i offersirkelen med et pentagram i midten. Selvsagt med flyere som med møtedatoer for et satanistisk forbund :P

Anonymous poster hash: 5d913...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller enda bedre, fremstilt seg som utøvende satanist og invitert dem inn i offersirkelen med et pentagram i midten. Selvsagt med flyere som med møtedatoer for et satanistisk forbund :P

Anonymous poster hash: 5d913...e6e

Hahahahaha, det hadde vært kult å gjøre en gang, bare for å provosere dem! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Til Scientologene og JV sier jeg bare: "Nei så hyggelig! Så dere har endelig endret mening og nå vil dere ha meg tilbake igjen?". Har hittil endt i et abrupt "Eeeh, ja, nei, øøøh ha en fin dag!" fra deres side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...