Gå til innhold

Trenger forslag til enkle, flate, svarte sko til hverdagsbruk


Gjest Geit

Anbefalte innlegg

Helst skulle jeg vel hatt sko med alle egenskapene til gode sneakers, men som ikke ligner helt på sneakers. :ler:

De må være gode å gå i, viktigst av alt så må de være helt uten hel (inkludert at de ikke må ha noen form for platå), lette å ta av og på, og helst se mest mulig nøytrale og helst ikke se så "klumpete" ut. Jeg er ikke avhengig av å kle meg direkte formelt til hverdags, men det finnes jo likevel anledninger hvor Adidas Superstar ikke er helt passende.

Her jeg bor er det begrenset utvalg i sko, men jeg tar gjerne imot tips til nettbutikker, eller også bare merker for den del. Har noen eventuelt sett/prøvd noe som ligner halvveis på det jeg beskriver i noen av kjedebutikkene? :) Jeg har i utgangspunktet ikke noen spesiell prisgrense.

Endret av Geit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mann er det trist at tiden hvor Kvinner la stolthet og ære i stil og klasse er over. Alt kan læres, også å gå elegant med hæler. ;) ;)

Anonymous poster hash: d67cb...fa6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann er det trist at tiden hvor Kvinner la stolthet og ære i stil og klasse er over. Alt kan læres, også å gå elegant med hæler. ;) ;)

Anonymous poster hash: d67cb...fa6

Her har jeg, ikke bare med en noe romantisk kulturhistoriker, men med en mann av klasse å gjøre, forstår jeg.

Si meg, sitter du også på matforumet og mimrer over den praktfulle tiden før glutenfri bakst, og mener at toleranse for gluten kan læres om motivasjonen er til stede?

Forresten, ikke svar. Jeg vil ha skotips, jeg. :) Det er for øvrig alltid like pinlig når tråder om klær og stil "kuppes" av mennesker som tror spørsmålet er hva de personlig mener er mest attraktivt.

Men takk for engasjementet, da.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Som mann er det trist at tiden hvor Kvinner la stolthet og ære i stil og klasse er over. Alt kan læres, også å gå elegant med hæler. ;) ;)

Anonymous poster hash: d67cb...fa6

Å velje å ikkje bruke høge hælar til dagleg treng ikkje å ha noko som helst med evnen til å gå på dei.

TS, eg kjenner att situasjonen. Eg må seie eg ikkje har komme fram til noko heilt suverent enda, men ballerinasko er jo alltid ei løysing om dei må vere heilt flate. Elles brukar eg sjølv ein del slike herresko-aktige. Eg er litt redd for at eg ser ut som eg har rømt frå lesesalen i dei, men med skjørt og pene strømper til, pen kåpe osb så synest eg dei funkar. Dei funkar fint til jeans også, men ikkje utan strømper. Synest eg, då. Eg har lagt ved eit par lenkjer:

Herresko frå Tamaris. Eg likar best dei raude til høgre øvst, men har slike som til venstre øvst. Og dei er jo svarte.

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorte ballerinasko i skinn fra Ecco. Ikke spennende, men diskret, praktisk og behagelig.

Anonymous poster hash: d8407...809

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å velje å ikkje bruke høge hælar til dagleg treng ikkje å ha noko som helst med evnen til å gå på dei.

TS, eg kjenner att situasjonen. Eg må seie eg ikkje har komme fram til noko heilt suverent enda, men ballerinasko er jo alltid ei løysing om dei må vere heilt flate. Elles brukar eg sjølv ein del slike herresko-aktige. Eg er litt redd for at eg ser ut som eg har rømt frå lesesalen i dei, men med skjørt og pene strømper til, pen kåpe osb så synest eg dei funkar. Dei funkar fint til jeans også, men ikkje utan strømper. Synest eg, då. Eg har lagt ved eit par lenkjer:

Herresko frå Tamaris. Eg likar best dei raude til høgre øvst, men har slike som til venstre øvst. Og dei er jo svarte.

Hehe, rømt fra lesesalen, ja. Jeg lurer på om linken din ble annerledes enn du tenkte, for når jeg går inn på den, så er det ikke noen røde sko til høyre. Derfor er jeg usikker på hvilke svarte sko du mener at du har. Uansett så var det noen som så pene ut på den siden. Det hadde vært supert å finne noen som funker til skjørt og kjole.

Sorte ballerinasko i skinn fra Ecco. Ikke spennende, men diskret, praktisk og behagelig.

Anonymous poster hash: d8407...809

Ah, Ecco. Jeg måtte inn på nettsiden deres og se, fordi jeg av en eller annen grunn innbilte meg at Ecco kun hadde sånne digre sko med borrelås og "praktiske" sandaler, men det stemte jo ikke i det hele tatt. :) Jeg kommer uansett til å investere i et par enkle ballerinasko i skinn snart, og da er jo Ecco et alternativ som kan passe bra. Takk, takk!

Jeg endte på disse:

http://www.putfeetfirst.com/no/skopunkten/Dame/Hverdagssko/Sko/p/288499

Anonymous poster hash: c8739...059

Takk for forslag. Jeg skal til en by med Skopunkten snart, så jeg kan jo eventuelt sjekke de ut "live" da.

Disse endte jeg opp med: http://www.clarks.no/product/26103993/

Anonymous poster hash: fd43c...29d

Fine! De ser ut til å ha litt høyere skaft enn jeg er komfortabel med mtp. å få de av og på når det ikke er glidelås eller snøring, men takk for linken likevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerina sko er nok det beste. Mange andre flate pensko ser veldig kjerring ut. Har selv 3-4 par ballerinasko.

Og til deg mann ang ikke gidde å gå i høye hæler. Jeg gjør det ofte,men bruker ikke de høyeste hælene da jeg er 177cm høy, men forstå at det kan være vondt å gå med høye hæler for mye pluss at man kan ødelegge tørne/beina over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Som mann er det trist at tiden hvor Kvinner la stolthet og ære i stil og klasse er over. Alt kan læres, også å gå elegant med hæler. ;) ;)

Anonymous poster hash: d67cb...fa6

Høye hæler er svært lite forenlig med husarbeid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe slikt som dette kan fungere? Jeg har et par som likner, som jeg har brukt i mange år når jeg trenger sko som er lette å pakke, flate og som er gode på foten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenkte å komme med en oppdatering, siden jeg regner med at dere dør av spenning her. :ler:

Jeg stakk tilfeldigvis innom en Eurosko i dag, og fant faktisk et par varme, flate, helt ok, ikke for klumpete, svarte "støvletter med snøring" til vinterbruk, som attpåtil er enkle å få av og på seg OG gode å gå i. http://www.vagabond.com/no/TIFFIN-3832-050-20/ Det er ingenting "wow" med disse, men med mine snåle kriterier, og det faktum at det var siste par i min størrelse og at det var 20% rabatt, så er jeg kjempefornøyd. :)

Nå blir neste prosjekt noen svarte ballerinasko, og da kommer jeg til å sjekke ut Ecco, etter tips fra noen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...