Gå til innhold

KRISE,TRNGER HJELP


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt en pelskåpe fra ebay.com men så ser jeg at de mener det er ulovlig vare i Norge ???????? HVA SKAL JEG GJØRE, den kommer med DHL, og det er pels !!!!



Anonymous poster hash: cecb7...4d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pels er da ikke ulovlig i Norge. Har du kjøpt pels fra en truet dyreart så er det noe helt annet. Hvem er det som sier at pelsen din er ulovlig?



Anonymous poster hash: c6fe3...264
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har bestilt en pelskåpe fra ebay.com men så ser jeg at de mener det er ulovlig vare i Norge ???????? HVA SKAL JEG GJØRE, den kommer med DHL, og det er pels !!!!

Anonymous poster hash: cecb7...4d2

Er problemet ditt at DHL mener pelsen er fra dyr som det er forbudt å importere pels fra til Norge?

- eller er problemet ditt at det viste seg å faktisk være pels?

Skrev du en tråd om kåpen her inne? - i så tilfellet mener jeg kanskje å huske den... da var den asiatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er problemet ditt at DHL mener pelsen er fra dyr som det er forbudt å importere pels fra til Norge?

- eller er problemet ditt at det viste seg å faktisk være pels?

Skrev du en tråd om kåpen her inne? - i så tilfellet mener jeg kanskje å huske den... da var den asiatisk.

http://www.dhl.no/no/country_profile/retningslinjer_import.html

Under forbudte varer så står det pels. Altså, problemet mitt er at DHL mener at pels er forbudt. Men bestilte en pelskåpe fra ebay og de frakter med DHL. Burde ikke DHL vite at det er en pelskåpe de frakter da ?

Ja, det var meg men det var ikke den jeg hadde bestilt denne gangen men en annen og den er ikke truet art så er det lov da eller ? Er forvirret.

Anonymous poster hash: cecb7...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Når selger bestiller frakt/transport (og forsikring) av et selskap som DHL eller UPS så må selger fylle ut et skjema hvor varen i korte ordelag beskrives, pg i noen tilfeller også ekstra tolldokumenter.

Dette må et selskap som DHL ha for å legge ut for tollavgift, og så kommer mva og gebyr (betaling for at de har gjort den jobben og algt ut for deg).

Om du ser hva DHL skriver så sier de ikke at pels er forbudt å importere til Norge, de sier at de som selskap har valgt å ikke bistå i import og transport av pelsverk til Norge.

Det er rimelig å anta at årsaken er knyttet til selskapets omdømme og erstatningsplikt.

- samt større usikkerhet for sjåførene deres.

/kilde: DHL Express Importretninslinjer: Norge/

Følgende varer er ikke akseptable for transport av DHL under noen omstendighet.
Dette er et resultat av en policybeslutning som er tatt etter vurdering av driftsmessige, juridiske og risikomessige konsekvenser.

  • Dyr
  • Antikviteter (knusbare og/eller skjøre)
  • Asbest
  • Barrer
  • Valuta
  • Våpen, deler av dette og ammunisjon
  • Pelsverk
  • Farlige eller antennelige materialer (som definert i IATA-forskriftene)
  • Menneskelige levninger, inkludert aske
  • Smykker, edelmetaller og -steiner
  • Narkotika (ulovlige)
  • Eiendom, som det er forbudt å frakte iht. lov eller forskrift gitt av myndighetene i landet forsendelsen skal gå gjennom eller leveres til.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dette pelsverket ferdig foredlet, kanskje det står kåpe i fraktbrevet, kanskje du kan spørre DHL, og hva med å roe litt ned på skrik og panikk? :)

Endret av Blånd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Pakken med jakken er nok levert allerede.

- siden tråden ble laget på tirsdag og siden DHL er rimelig raske med levering så bør de ha greit å levere pakken nå (i dag er dag nr.4 om vi regner at DHL var i transport den dagen tråden ble laget).

Jeg pleier oftest få mine cardigans og gensere dagen etter bestilling, - max. dagen etter det igjen, - levert med DHL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dette pes verket ferdig foredlet, kanskje det står kåpe i fraktbrevet, kanskje du kan spørre DHL, og hva med å roe litt ned på skrik og panikk? :)

Håper du ikke er seriøs med meg, såklart har jeg gjort det men de veit ikke hva pakken inneholder.

Det er temmelig frekt å drive å rope sånn du gjør! Hadde du ikke holdt på sånn hadde mest sannsynlig flere svart deg

Anonymous poster hash: 0745a...797

^

Umulig å få attention om jeg ikke gjør.

Anonymous poster hash: cecb7...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakken med jakken er nok levert allerede.

- siden tråden ble laget på tirsdag og siden DHL er rimelig raske med levering så bør de ha greit å levere pakken nå (i dag er dag nr.4 om vi regner at DHL var i transport den dagen tråden ble laget).

Jeg pleier oftest få mine cardigans og gensere dagen etter bestilling, - max. dagen etter det igjen, - levert med DHL.

Den har ikke blitt levert enda... :( Bestilte fra Hong Kong faktisk....

Anonymous poster hash: cecb7...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kåpen, og den var nydelig. Ingen toll !



Anonymous poster hash: cecb7...4d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kåpen, og den var nydelig. Ingen toll ! Anonymous poster hash: cecb7...4d2

Ingen troll?

Anonymous poster hash: a72be...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kåpen, og den var nydelig. Ingen toll !

Anonymous poster hash: cecb7...4d2

Unnskyld meg, men her skriker du som om du holder på å drukne, og til slutt viser deg seg å være ingenting. Når du i tillegg unngår toll, må det enten bety at noen ikke har gjort jobben sin godt nok, eller at kåpen er verd mindre enn du har betalt for den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Fikk kåpen, og den var nydelig. Ingen toll !

Anonymous poster hash: cecb7...4d2

Kremt.... regningen på toll, mva og utleggsgebyr kommer fra DHL om en stund.

I posten om du ikke er elektronisk bruker hos dem, og da kommer den i løpet av en ukes tid, men du kan være helt og absolutt aldeles sikker på at den kommer !

- just menioned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj fy faen, har du sett hvordan dyrene asia (spess KINA) har det og blir flådd for pelsen sin????? Ditt jævla undermennesk :kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:



Anonymous poster hash: c6ef7...8ec
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj fy faen, har du sett hvordan dyrene asia (spess KINA) har det og blir flådd for pelsen sin????? Ditt jævla undermennesk :kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

Anonymous poster hash: c6ef7...8ec

Helt enig med deg!

Anonymous poster hash: b0a74...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj fy faen, har du sett hvordan dyrene asia (spess KINA) har det og blir flådd for pelsen sin????? Ditt jævla undermennesk :kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

Anonymous poster hash: c6ef7...8ec

Helt enig med deg!

Anonymous poster hash: b0a74...738

Ja, altså, jeg fatter ikke hva folk tenker med.. Helt ærlig, dum og naiv som jeg er, så trodde jeg faktisk ikker det var vanlig blandt oppegående informerte normenn å handle slike produkter fra Asia.. Hårreisende spør du meg! Nesten så jeg mistenker at dette er tull for å vekke reaksjoner... AB

Anonymous poster hash: c6ef7...8ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...