Gå til innhold

Innvandrere løfter Norge til nye høyder


WubWub

Anbefalte innlegg

Ifølge artikkelen her så er det innvandrere som er nordmenn sin redningsmenn som bygger opp landet vårt samtidig som er med på å gjøre oss kjedlige kalde blåøyde nordmenn mer spennende/kreative/fordomsfrie/varme/rause

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/Innvandrerne-lofter-Norge-7012081.html

Norge er nå det landet med størst befolkningsvekst i hele europa bortsett fra tyrkia og luxemburg. denne historiske veksten av ikke-vestlige er selvfølgelig med på å styrke norge sin anseels i utlandet og stimulere til høy økonomisk vekst.

en gang i fremtiden så håper man på at det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artikkelen er jo ikke om ikke-vestlige. De aller fleste er jo som du vet fra Sverige, Polen og Latvia.



Anonymous poster hash: 64208...533
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at europeere gjør en kjempeinnsats for Norge, spesielt svensker og polakker. De har vokst opp med de samme verdiene som nordmenn, og bidrar mer enn gjennomsnitts-nordmannen.

Jeg har også sansen for pakistanere og indere. Selv om de er høyt på trygdestatistikken har jeg møtt, sett og kjenner så mange hyggelige arbeidsjern. Dessverre mistenker jeg at mange jobber for hardt i ung alder, og derfor blir trygdet i stor grad etter 50+.

Afrikanere er det verre med. De har jeg plenty av fordommer mot, og jeg mener at Norge er best uten dem.

Arbeids-innvandringen er gull for arbeidsgivere, men jeg kan ikke se at det er så bra for etniske nordmenn sin fremtid i arbeidslivet. Altfor mange havner utenfor, mange av dem ufrivillig. Jeg pratet med en bekjent som søkte en arbeidstaker til en deltidsstilling på bensinstasjon, dette var kun kveld/natt i helgene. Det var 400 (!!) søkere.

Jeg har gått arbeidsledig ved to tilfeller. I 2003 fikk jeg meg jobb etter 30 dager søking. I 2013 gikk jeg hele 7 mnd ledig før jeg fikk jobb til tross for mer erfaring enn i 2003, og jeg søkte på alt etter hvert. Mitt inntrykk er at utlendinger sto først i køen på jobber som ikke krever høy utdanning. Mistenker at også etniske nordmenn opplever fordommer som jobbsøker. Noe annet jeg har observert er at svenske sjefer i Norge nesten utelukkende ansetter svensker til samme arbeidsplass.

Jeg tilhører arbeiderklassen, og skulle jeg bli arbeidsledig igjen er jeg ganske pessimistisk mtp utsikten til ny jobb dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å skille invandrere fra muslimer

Anonymous poster hash: f8397...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som skjer er altså at vi masseimporterer mennesker som så skal få sin del av velferdskaken (som allerede i praksis er brukt opp på ikke-vestlige innvandrere)... Herlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...