Gå til innhold

Er det i det hele tatt non som er fornøyd med noe denne regjeringen har fått til?


mmd

Anbefalte innlegg

Regjeringen har gjort ganske mye, f.eks. en så enkel ting som, at politiets systemer oppgraderes så de kan ta i bruk den nye straffeloven fra 2005(!). Dette brukte forrige regjering årevis på å ikke foreta seg noe i, så den nye straffeloven ble liggende død. Den nye justisministeren tok grep, og nå oppgraderes systemene til politiet så de endelig kan ta i bruk den nye straffeloven.

AP brukte årevis på å diskutere og vurdere og vente. FrP gikk for en oppgradering av eksisterende systemer fremfor en ekstremt dyr og tidkrevende løsning der alt måtte gjøres fra bunnen, og som AP drev og siklet på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, frepperne er lette å tilfredsstille. Senk alkoholutgiftene, tillat boksing/segway og send ut en somalier.

For oss mer oppegående er det enkelt å se at denne regjeringen ikke duger. Derfor får de også ekstremt lave tall på meningsmålinger. Synes litt synd på Høyre som lider av å måtte sammarbeide med hodeløse høns, men det valgte de tross alt selv.



Anonymous poster hash: 6a2e9...d97
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dum og stemte Høyre, blir AP neste gang.



Anonymous poster hash: cc180...c50
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, frepperne er lette å tilfredsstille. Senk alkoholutgiftene, tillat boksing/segway og send ut en somalier.

For oss mer oppegående er det enkelt å se at denne regjeringen ikke duger. Derfor får de også ekstremt lave tall på meningsmålinger. Synes litt synd på Høyre som lider av å måtte sammarbeide med hodeløse høns, men det valgte de tross alt selv.

Anonymous poster hash: 6a2e9...d97

:takke: ENIG!

Anonymous poster hash: a1a46...f89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, frepperne er lette å tilfredsstille. Senk alkoholutgiftene, tillat boksing/segway og send ut en somalier. For oss mer oppegående er det enkelt å se at denne regjeringen ikke duger. Derfor får de også ekstremt lave tall på meningsmålinger. Synes litt synd på Høyre som lider av å måtte sammarbeide med hodeløse høns, men det valgte de tross alt selv. Anonymous poster hash: 6a2e9...d97

Haha, du tar en ganske nedlatende tone, men viser jo bare hvor lite du vet om hva de har gjort siden du kommer med de 4 tingene (som er de mest uvesentlige av det de har gjort).

Flau på dine vegne.

Anonymous poster hash: a63ce...590

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, frepperne er lette å tilfredsstille. Senk alkoholutgiftene, tillat boksing/segway og send ut en somalier.Anonymous poster hash: 6a2e9...d97

Ingen regjering har sendt ut flere kriminelle utlendinger enn denne, det er en viktig sak for FrP som de har levert på, også lavere alkoholavgifter for å hindre grensehandel og tapte arbeidsplasser til Sverige samt økt frihet ved å fjerne tulleforbudene dere sosialister innførte

Anonymous poster hash: e9bbe...6d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde jo kontroll økonomi og arbeidsledighet, da. Og ordnet full barnehagedekning, noe som gjorde at flere kunne gå ut i arbeid, betale skatt osv. De gjorde mye bra for likestillingen, med fedrekvoten osv. For å nevne noe.

Nei det hadde de ikke. Det var internasjonale markedsmekanismer som gjorde at alt gikk så bra i disse årene. Kina sin fremvekst i verdensøkonomien og høy etterspørsel på olje og billigere priser på det vi importerte hadde ingenting med de rødgrønne å gjøre.

Det de rødgrønne gjorde var å øke den offentlige sektoren altfor mye med alle disse pengene som ble generert, STOR FEIL. Hadde de heller satset på næringslivet så hadde vi nok vært litt bedre rustet i nedgangstider, men de rødgrønne hadde vel en filosofi om at alt skal vokse inn i himmelen.

Endret av debattanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker sterkt denne regjeringen, men jeg er veldig glad for at de har fått til prøveordning med dyrepoliti. Den skal de ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Man må og huske på at denne regjeringen blir motarbeidet på absolutt alt de forsøker av disse tanketomme og maktsyke sosialistene/kommunistene.

Dette setter og litt stopper for positiv utvikling.

Men APer er for dømme til å se dette, gjørme trist at Norge har en så stor andel navlebeskuere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må og huske på at denne regjeringen blir motarbeidet på absolutt alt de forsøker av disse tanketomme og maktsyke sosialistene/kommunistene.

Dette setter og litt stopper for positiv utvikling.

Men APer er for dømme til å se dette, gjørme trist at Norge har en så stor andel navlebeskuere....

Ja, jeg er jo klar over at de som står langt til høyre på den politiske aksen er motstander av demokrati.

Anonymous poster hash: 1e384...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Ja, jeg er jo klar over at de som står langt til høyre på den politiske aksen er motstander av demokrati. Anonymous poster hash: 1e384...c2b

Jeg er liberalist, så er langt fra til høyre.

Men bra forsøk, oser marxistisk lang vei, blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er liberalist, så er langt fra til høyre.

Men bra forsøk, oser marxistisk lang vei, blir dårlig.

Vel, jeg blir kvalm av sånne som deg også. Den "motarbeidelsen" du skriver om er fordi regjeringen selvsagt ikke får gjennomslag for alt den foreslår, det er slik et demokrati virker i praksis.

Anonymous poster hash: 1e384...c2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

Jeg føler egentlig bare en generell trygghet i at Støre ikke er statsminister.

Det blir han ved neste valg...

Da leverer jeg inn passet, det er sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomstasjonen mellom hjemme og jobb er borte. Ingen andre enn frp hadde giddet å gjøre noe med det. Og det var ikke noen ny vei bare et rassikringsprosjekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Privatistordningen har blitt mye misbrukt. VGS er fremdeles gratis og hvis man skulle være uheldig er det ingen ting i veien for å jobbe på Rema et år for å spare opp litt. Dessuten er det alt for mange VGS elever som får 20 000 i stipend i året fordi de er "fattige".

Hva mener du med at privatistordningen er blitt mye misbrukt? Jeg forstår ikke hva du vil frem til, hvordan mener du at privatistordningen blir misbrukt mindre nå som det er dyrere? Det går utover de som har dårligst råd, samfunnet sparer på at flere fullfører videregående og får vitnemål. Det er da heller ikke vanlig å få stipend når en er privatist, faktisk er det ikke mulig å få, hvis du da ikke går på et privat gymnasium som Sonans, f.eks.

At mange elever på vgs får stipend, betyr ikke at privatister får det, for de er nettopp privatister, de leser på egenhånd og betaler for å gå opp til eksamen.

Anonymous poster hash: 7ed52...f8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke på noe bra de rødgrønne gjorde i løpet av 8 år, så at de blå ikke har fått til de kjempestore endringene i løpet av den korte tiden de har vært der overrasker meg ikke.

Anonymous poster hash: 04a6c...257

Forskjellen er at det kun gjorde gærne ting... De ødela begrepet mann og kvinne til mann og mann... De ødelegger våre kristne verdier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Hva mener du med at privatistordningen er blitt mye misbrukt? Jeg forstår ikke hva du vil frem til, hvordan mener du at privatistordningen blir misbrukt mindre nå som det er dyrere? Det går utover de som har dårligst råd, samfunnet sparer på at flere fullfører videregående og får vitnemål. Det er da heller ikke vanlig å få stipend når en er privatist, faktisk er det ikke mulig å få, hvis du da ikke går på et privat gymnasium som Sonans, f.eks.

At mange elever på vgs får stipend, betyr ikke at privatister får det, for de er nettopp privatister, de leser på egenhånd og betaler for å gå opp til eksamen.

Anonymous poster hash: 7ed52...f8d

Misbrukt i den forstand at den er tiltenkt folk som skal fullførei voksen alder, men i hovedsak blir brukt av skoletapere med for høye ambisjoner i forhold til ferdigheter. Det er faktisk ikke impnerende å få 5,5 i snitt nå man bruker 66% lenger tid enn normert.

Det samfunnet faktisk ville vært tjent med ville vært om folk begynte i høyere utdanning umiddelbart etter VGS i stedet for å ta friår/ta opp fag år.

Det stipendet mange får på VGS fordi de er "fattige" kan de spare og bruke til privatisteksamen. Slik ville det ikke blitt noe av privatist-klasseskillet som enkelte skisserer. Og tro meg, de aller, aller fleste som få et slikt stipend er en av to typer mennesker: De setter pengene til sparing og får så gode karakterer at de ikke har behov for privatistordningen, eller de søler bort pengene på kantinemat og shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...