Gå til innhold

Vi må aldri glemme Auschwitz!


Granny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slapp helt av bestemor, vi blir jo minnet på dette hvert j*vla år ...



Anonymous poster hash: 536fe...041
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen har glemt å skru av repeat?



Anonymous poster hash: 536fe...041
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med trådstarter. Har vært i Auschwitz, og det var en sterk opplevelse. Tror ikke ungdom idag helt forstår hva som foregikk i denne leiren.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med trådstarter. Har vært i Auschwitz, og det var en sterk opplevelse. Tror ikke ungdom idag helt forstår hva som foregikk i denne leiren.

Vi forstår, men vi er ikke så svake at vi blir nedbrutt av det. Det har hendt andre fæle ting i verdenshistorien også. Ser ikke noen grine av det.

Anonymous poster hash: 536fe...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen har glemt å skru av repeat? Anonymous poster hash: 536fe...041

Vi forstår, men vi er ikke så svake at vi blir nedbrutt av det. Det har hendt andre fæle ting i verdenshistorien også. Ser ikke noen grine av det. Anonymous poster hash: 536fe...041

Det virker ikke som om forståelsen stikker særlig dypt om dere mener dette er et mas.

Det har ikke noe med å være svak å gjøre.

Anonymous poster hash: 6864b...e90

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Helt enig med trådstarter. Har vært i Auschwitz, og det var en sterk opplevelse. Tror ikke ungdom idag helt forstår hva som foregikk i denne leiren.

Vi forstår, vi bare ser ikke helt hvordan det er noe mer spesielt enn å bombe barn med droner. For ikke å snakke om alt det andre syke som har skjedd siden tidenes morgen.

Det at "vi må huske holocaust koste hva det koste vil! HOLOCAUST HOLOCAUST HOLOCAUST!!" er noe forbanna piss.

Endret av Trollkarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forstår, vi bare ser ikke helt hvordan det er noe mer spesielt enn å bombe barn med droner. For ikke å snakke om alt det andre syke som har skjedd siden tidenes morgenen.

Det at "vi må huske holocaust koste hva det koste vil! HOLOCAUST HOLOCAUST HOLOCAUST!!" er noe forbanna piss.

Du har ikke forstått hva som foregikk i Auschwitz, og hvordan dette skiller seg fra bombeangrep i regulær krigføring.

Det er ikke snakk om det ene eller det andre her. Begge de tingene du nevner er forferdelige og forkastelige.

Men du glemmer at Auschwitz og de andre leirene representerte en systematisk utrydning av uskyldige, sivile mennesker i en skala verden aldri har sett.

Jeg har kjent folk som satt i Auschwitz. Har du?

Anonymous poster hash: 6864b...e90

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forstår, vi bare ser ikke helt hvordan det er noe mer spesielt enn å bombe barn med droner. For ikke å snakke om alt det andre syke som har skjedd siden tidenes morgen.

Det at "vi må huske holocaust koste hva det koste vil! HOLOCAUST HOLOCAUST HOLOCAUST!!" er noe forbanna piss.

https://www.google.no/search?q=konsentrasjonsleirene+under+2.+verdenskrig&rlz=1C1CHMO_noNO479NO479&espv=2&biw=1242&bih=606&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TOPMVJngA-f-ygPRtYG4Cw&ved=0CAYQ_AUoAQ

Anonymous poster hash: dc363...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om forståelsen stikker særlig dypt om dere mener dette er et mas.

Det har ikke noe med å være svak å gjøre.

Anonymous poster hash: 6864b...e90

Forståelsen er der, men de færreste som lever nå er så gamle at de burde bli emosjonelt påvirket av det.

Det er så forbanna mye syting om at vi ikke må glemme ditt og datt, og hvorfor verdensamfunnet ikke står mer samlet i sorg. Altså, what the fuck? Hvis naboens hus brenner ned, blir jeg bekymret og redd for dem. Dersom et hus på andre siden av landet brenner ned er det noe jeg ikke tenker noe over. På samme måte stiller andre verdenskrig og det som skjedde da. Jeg har lest om det og har dermed kjennskap til det. På samme måte som jeg har kjennskap til mange andre situasjoner som har skjedd opp gjennom historien. Jeg trenger ikke å bli minnet på det hvert år av den grunn. At tyskere flest var helt kokkelimonke på 40-tallet bryr da jeg meg fint lite om i dag. På samme måte som jeg bryr meg fint lite om at vikinger voldtok det de kom over av kvinner.

Anonymous poster hash: 536fe...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forståelsen er der, men de færreste som lever nå er så gamle at de burde bli emosjonelt påvirket av det. Det er så forbanna mye syting om at vi ikke må glemme ditt og datt, og hvorfor verdensamfunnet ikke står mer samlet i sorg. Altså, what the fuck? Hvis naboens hus brenner ned, blir jeg bekymret og redd for dem. Dersom et hus på andre siden av landet brenner ned er det noe jeg ikke tenker noe over. På samme måte stiller andre verdenskrig og det som skjedde da. Jeg har lest om det og har dermed kjennskap til det. På samme måte som jeg har kjennskap til mange andre situasjoner som har skjedd opp gjennom historien. Jeg trenger ikke å bli minnet på det hvert år av den grunn. At tyskere flest var helt kokkelimonke på 40-tallet bryr da jeg meg fint lite om i dag. På samme måte som jeg bryr meg fint lite om at vikinger voldtok det de kom over av kvinner. Anonymous poster hash: 536fe...041

Det handler ikke om å stå samlet i sorg. Det stikker mye, mye dypere enn det.

Dette handler om at vi ikke har lov til å glemme hva som skjer når hat og menneskeforakt får slå rot i det politiske liv. Det er skremmende å se hva som skjer politisk i disse dager. Og det skjer på grunn av slike holdninger som dine.

Forståelsen din er ikke særlig god.

Anonymous poster hash: 6864b...e90

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å stå samlet i sorg. Det stikker mye, mye dypere enn det.

Dette handler om at vi ikke har lov til å glemme hva som skjer når hat og menneskeforakt får slå rot i det politiske liv. Det er skremmende å se hva som skjer politisk i disse dager. Og det skjer på grunn av slike holdninger som dine.

Forståelsen din er ikke særlig god.

Anonymous poster hash: 6864b...e90

Så fordi jeg ikke gidder å lese om dette hvert år, så har jeg ikke forståelse? Det virker ikke helt som du er helt på g heller ...

Anonymous poster hash: 536fe...041

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi jeg ikke gidder å lese om dette hvert år, så har jeg ikke forståelse? Det virker ikke helt som du er helt på g heller ... Anonymous poster hash: 536fe...041

Du mistet poenget.

Anonymous poster hash: 6864b...e90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes er skremmende er hvor lite vi egentlig lærte av Holocaust. Verden sa aldri mer etter oppdagelsen av konsentrasjonsleirene, så gjentar historien seg igjen i både Kosovo og Rwanda.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes er skremmende er hvor lite vi egentlig lærte av Holocaust. Verden sa aldri mer etter oppdagelsen av konsentrasjonsleirene, så gjentar historien seg igjen i både Kosovo og Rwanda.

Og de siste sovjetiske konsentrasjonsleirene (som ikke stod noe tilbake for de tyske) ble avviklet på 80-tallet. Sa de.

Det blåser en kraftig fascistisk vind over europa i våre dager. Det i seg selv er grunn god nok til at vi skal huske på hva som skjedde i europa mellom 1922 og 1945.

Jeg synes det er skremmende at dagens unge ikke forstår viktigheten av at vi ikke glemmer dette.

Anonymous poster hash: 6864b...e90

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og de siste sovjetiske konsentrasjonsleirene (som ikke stod noe tilbake for de tyske) ble avviklet på 80-tallet. Sa de.

Det blåser en kraftig fascistisk vind over europa i våre dager. Det i seg selv er grunn god nok til at vi skal huske på hva som skjedde i europa mellom 1922 og 1945.

Jeg synes det er skremmende at dagens unge ikke forstår viktigheten av at vi ikke glemmer dette.

Anonymous poster hash: 6864b...e90

Den "fascistiske vind" som blåser over Europa i våre dager, kan du utdype og eksemplifisere litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "fascistiske vind" som blåser over Europa i våre dager, kan du utdype og eksemplifisere litt?

Er dette et forsøk på en dårlig hersketeknikk eller følger du ikke med i verden i dag?

Holocaust er den største propagandaen i vår historie...

Hold kjeft. Sånne holdninger er livsfarlige.

Jeg har kjent flere som satt i tyske leire under krigen. Ville du ha sett dem i øynene og sagt dette?

Anonymous poster hash: 6864b...e90

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke akkurat vi står i fare for å glemme hvor ondskapsfulle mennesker kan være, blir jo oversvømt av det på nyhetene.

Hva er det som er så spesielt med Auschwitz? Menneskeheten har så mange skampletter på vår historie, så jeg ser ikke noen grunn til at vi må huske på akkurat en spesiell hendelse.



Anonymous poster hash: b0972...b4c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...