Gå til innhold

Finnland et galskap av et land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter jeg leste artikkelen trodde jeg faktisk tittelen var ironisk. Syns det er et kjempebra tiltak, alle skjønner at det ikke er en seng ungen skal bruke i lengre tid.

Anonymous poster hash: 5d201...92b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok..?

Jeg har hatt mange finske venner, og har til og med jobbet med en hel gjeng finner. Absolut alle har vært oppegående og høflige mennesker. Jeg tror jeg har sett flere dysfunksjonelle norske familier :)

Jeg har selvfølgelig truffet en haug med normale finner, men det er mer alkoholproblemer blant finner enn nordmenn og det merkes. Alkohol er årsak til de fleste dødsfall i Finland, når man ser bort i fra alderdom. De drikker antakelig mindre enn søreuropeere, men mye mer enn nordmenn og de har en enda være kultur for flatfyll enn vi har.

Har i min grønne ungdom, jobbet på bar nord i Sverige, så jeg har observert mye rart, i forhold til jeg gjorde på bar i Norge. Her er det ikke vanlig å drikke seg under bordet klokken 17, men det var det der.

Trodde jo at jeg var vant til mye rart, siden jeg tross alt er nordlending, men det var jeg visst ikke ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva?

Anonymous poster hash: c1325...4a7

Finnland er noe helt annet enn Finland, så det er litt uklart hva du egentlig prater om.

Anonymous poster hash: dfbb0...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnland er noe helt annet enn Finland, så det er litt uklart hva du egentlig prater om.

Anonymous poster hash: dfbb0...4dd

Du vet, landet som prøver å kidnappe den norske nissen og påstå at han er deres. Kvænernes land.

Anonymous poster hash: e652e...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnland er noe helt annet enn Finland, så det er litt uklart hva du egentlig prater om.

Anonymous poster hash: dfbb0...4dd

Typo...

Anonymous poster hash: c1325...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sjokkerte forresten en plagsom sommernabo på campingplassen med å forstå språket, samt svare ham på finsk, da det lille fulle finnen kom for å bråke med mannen som da hadde minstemann på armen.

Så til og med finner, synes at det er merkelig at noen forstår språket deres.

Dette var litt av en historie, der jeg så meg nødt til å ringe politiet, slik at barnevernet kunne bli innkoblet i forhold til deres stakkars datter: her snakker vi fulle foreldre, bråk, koneplaging, kjefting, fyllekjøring med barn i bil og til slutt viste det seg jammen at de campet gratis ulovlig.

Hver eneste gang jeg har vært i Sverige på ferie og det er en eller annen totalt dysfunksjonell familie der, så har de vært finner.

De hadde betalt, også var det altså gratis? Derfor var det ulovlig?

Anonymous poster hash: b11f7...238

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde betalt, også var det altså gratis? Derfor var det ulovlig? Anonymous poster hash: b11f7...238

Nei, de hadde sneket seg innpå en campingplass og kapret en campingvogn/ bobilplass til teltet og bilen sin, uten å betale. Da vi snakket med resepsjonen dagen etter at vi tilkalte politiet, fant de ut at disse gjestene ikke var registrert som gjester og at det heller ikke var tillatt å telte på de plassene. Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Så det er bare greit om ungen sover i en "ordentlig" seng? Jo mer penger man bruker på ungen jo bedre liv får den?

Hva er så farlig med å ligge en stund i en eske da? Er papp helseskadelig? Er det å ikke bruke penger på seng helseskadelig?

Anonymous poster hash: 4793f...1d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr man seg oppi i kidden sin så får den ein seng...



Anonymous poster hash: c1325...4a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags land lar babien sin sove i eit box?



Anonymous poster hash: c1325...4a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å se galskapen i den der pappsenga altså.

Eneste problemet jeg kan tenke på i farta er at noen kommer og kaller det for galskap.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe praktisk! Når ungen blir for stor for senga, kan den enkelt resirkuleres ved å hives i papirsøpla :tommelsmil:

Resirkulere ungen :klo:

Anonymous poster hash: c1325...4a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resirkulere ungen :klo:

Anonymous poster hash: c1325...4a7

ikke i papirsøpla da! Det var litt feil ser jeg.

Hehe ;)

(Mente egentlig at pappen skulle i papirsøpla, bare sånn tilfelle noen tror jeg er seriøs)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner gærne? Oh ja! Det er bare til å høre på det syke språket deres. Man må være gal for å forstå hva det er de sier!

Anonymous poster hash: e652e...ac9

Ethnocentric much?

Anonymous poster hash: cc885...368

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ikke i papirsøpla da! Det var litt feil ser jeg.

Hehe ;)

(Mente egentlig at pappen skulle i papirsøpla, bare sånn tilfelle noen tror jeg er seriøs)

Hehe jeg bare tulla litt :P

Anonymous poster hash: c1325...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrassen passer i bunnen av esken. Så det blir jo som en seng.

Ser virkelig ikke problemet med at de sover noen uker i den.

Snakker om i-lands tankegang, når man har problemer med dette.

Endret av MissPierce
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man bør sjekke hvilken barneseng toppbloggerne bruker og minst investere i en slik. Finner man en dyrere, så skal man selvsagt prise seg ekstra lykkelig og løpe og kjøpe... :sarkasme:

Så er det bare å sette seg ned og kjenne på den ekstreme lykkefølelsen som strømmer gjennom kroppen ved synet av den dyreste og mest trendy senga og selvsagt legge ut bilde på facebook og håpe at alle venner og bekjente dør av misunnelse :grine:

Om babyen virkelig får lov til å sove i den, tja..den kan jo gulpe eller bæsje! :sjokkert:



Anonymous poster hash: 9f41e...ab4
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...