Gå til innhold

Må betale 52.000 for fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er fascinerende hvordan enkelt legger til rette for graviditet mens de VET de ikke har lovlig opphold her engang,og bare forventer at ting skal ordne seg til deres favør.Faktisk ganske frekt.

Jeg hadde aldri oppholdt meg ulovlig i et lang og attpåtil kjørt i gang med barneproduksjon.

Å betale denne regningen er bare rimelig å forvente.Det er ikke en sak å gå til media med engang for regelverket er klart her.De får heller gi familien mulighet til å betale ned i avdrag over tid.At de skal slippe å betale er ihvertfall bare tull.

Anonymous poster hash: efe36...665

Alle spiller på kortet om barnets beste. Å pu...e seg til opphold ved å være i landet ulovlig over lang periode og føde minst 1 barn for så å gråte i avisen om barnets tilknytning. Ut med hele gjengen, sier jeg. Trist nok kom Høyesterett nylig fram til at hvis kvinnen er smart nok å bli gravid av noen med norsk statsborgerskap, da får hun bli selv om hun burde vært kastet ut. På grunn av barnet vet du. Barna er blitt inngangsbilletten til honningskrukken Norge.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle spiller på kortet om barnets beste. Å pu...e seg til opphold ved å være i landet ulovlig over lang periode og føde minst 1 barn for så å gråte i avisen om barnets tilknytning. Ut med hele gjengen, sier jeg. Trist nok kom Høyesterett nylig fram til at hvis kvinnen er smart nok å bli gravid av noen med norsk statsborgerskap, da får hun bli selv om hun burde vært kastet ut. På grunn av barnet vet du. Barna er blitt inngangsbilletten til honningskrukken Norge.

Men mannen hennes har jo opphold. Skal hun dra da, og familien bli igjen?

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mannen hennes har jo opphold. Skal hun dra da, og familien bli igjen?

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Hun skal dra og søke familiegjenforening fra hjemlandet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle spiller på kortet om barnets beste. Å pu...e seg til opphold ved å være i landet ulovlig over lang periode og føde minst 1 barn for så å gråte i avisen om barnets tilknytning. Ut med hele gjengen, sier jeg. Trist nok kom Høyesterett nylig fram til at hvis kvinnen er smart nok å bli gravid av noen med norsk statsborgerskap, da får hun bli selv om hun burde vært kastet ut. På grunn av barnet vet du. Barna er blitt inngangsbilletten til honningskrukken Norge.

Ja,slik er det desverre blitt :(

Dette kan vi i stor grad takke SV og KrF for.Sistnevnte parti er jo kun opptatt av barnefamilier.

Husker at de for noen år tilbake la frem forslag om at kvinner som født mange barn skulle få premie.....

Barnets-beste argumentet er jo det samme som blir utnyttet i asylbarn-sakene også. Greit nok at myndighetene har somlet i disse sakene,men i de fleste tilfellene er det utspekulerte foreldre som med viten og vilje popper ut stadig nye unger som de bruker som rambukk for å skaffe seg opphold.

Nå skal snillismen i Norge ta slutt? :tristbla:

Anonymous poster hash: efe36...665

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mannen hennes har jo opphold. Skal hun dra da, og familien bli igjen?

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Det mange mener er nok at hun burde sørget for å skaffe seg lovlig opphold her før hun gikk i gang med familieetablering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,slik er det desverre blitt :(

Dette kan vi i stor grad takke SV og KrF for.Sistnevnte parti er jo kun opptatt av barnefamilier.

Husker at de for noen år tilbake la frem forslag om at kvinner som født mange barn skulle få premie.....

Barnets-beste argumentet er jo det samme som blir utnyttet i asylbarn-sakene også. Greit nok at myndighetene har somlet i disse sakene,men i de fleste tilfellene er det utspekulerte foreldre som med viten og vilje popper ut stadig nye unger som de bruker som rambukk for å skaffe seg opphold.

Nå skal snillismen i Norge ta slutt? :tristbla:

Anonymous poster hash: efe36...665

Du glemte Venstre. Snillismen tar slutt når dvergpartier med hovedvekt på føleri ikke får bestemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mange mener er nok at hun burde sørget for å skaffe seg lovlig opphold her før hun gikk i gang med familieetablering.

Det andre alternativet som er aktuelt for henne nå er å reise til hjemlandet og søke familiegjenforening (som hun mest sannsynlig får innvilget) derfra. Dette er den ryddige og korrekte måten å løse problemet hennes på. Regningen må selvfølgelig betales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det andre alternativet som er aktuelt for henne nå er å reise til hjemlandet og søke familiegjenforening (som hun mest sannsynlig får innvilget) derfra. Dette er den ryddige og korrekte måten å løse problemet hennes på. Regningen må selvfølgelig betales.

Men det er jo ganske håpløst å måtte reise fra så små barn? Mannen hennes jobber jo mer enn fulltid også, så det er ikke gjort i en håndvending liksom. Synes det er trist når lovverket rammer slik.

Har ei venninne som møtte en utlending under studier og siden hun ikke tjener nok pga studier, må de reise herfra med jevne mellomrom. Har ikke noe å si at han er en ressursperson.

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ganske håpløst å måtte reise fra så små barn? Mannen hennes jobber jo mer enn fulltid også, så det er ikke gjort i en håndvending liksom. Synes det er trist når lovverket rammer slik.

Har ei venninne som møtte en utlending under studier og siden hun ikke tjener nok pga studier, må de reise herfra med jevne mellomrom. Har ikke noe å si at han er en ressursperson.

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Det har jo litt med å gjøre at som man reder ligger man,tenker jeg..Hvorfor har de ikke tenkt over konsekvensene dette kunne føre med seg? Og vente med barn til de begge har papirene i orden.

Anonymous poster hash: efe36...665

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ganske håpløst å måtte reise fra så små barn? Mannen hennes jobber jo mer enn fulltid også, så det er ikke gjort i en håndvending liksom. Synes det er trist når lovverket rammer slik.

Har ei venninne som møtte en utlending under studier og siden hun ikke tjener nok pga studier, må de reise herfra med jevne mellomrom. Har ikke noe å si at han er en ressursperson.

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Det burde hun og pappaen ha tenkt om før hun ble gravid. På tide at foreldrene lærer innholdet av begrepet ''konsekvenser''.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det jo veldig fint her i landet når alle tar det som en selvfølge at man skal få gratis helsehjelp uansett hvilket statsborgerskap man har og hvilke lover man har brutt.

Jeg syntes synd på familien, men de må jo også forstå at konsekvensen av å la dette gå ville vært et signal om at avslag ikke teller og at Norge mottar pasienter fra hele verden for gratis helsebehandling. Det ville rasert hele systemet om vi ikke hadde et minimum av regler for hvem ordningen skal gjelde for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra og helt nødvendig tiltak for å redusere antallet slike situasjoner og papirløse barn er å gi alle asylsøkere i fertil alder kondomer og opplæring i hvordan man bruker dem, samt brosjyre med informasjon om hvor ille og uansvarlig det er å lage barn i usikker situasjon. Tenk på barna, ikke sant? Og barnets beste. Barnets beste er å bli født etter at foreldrene har fått opphold og ikke før det. Selvfølgelig bør det også informeres at Norge ikke aksepterer at barn misbrukes som pressemiddel for å få opphold senere.

Så spre informasjonen til Somalia, Eritrea, Etiopia, osv land det er aktuelt for.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra og helt nødvendig tiltak for å redusere antallet slike situasjoner og papirløse barn er å gi alle asylsøkere i fertil alder kondomer og opplæring i hvordan man bruker dem, samt brosjyre med informasjon om hvor ille og uansvarlig det er å lage barn i usikker situasjon. Tenk på barna, ikke sant? Og barnets beste. Barnets beste er å bli født etter at foreldrene har fått opphold og ikke før det. Selvfølgelig bør det også informeres at Norge ikke aksepterer at barn misbrukes som pressemiddel for å få opphold senere.

Så spre informasjonen til Somalia, Eritrea, Etiopia, osv land det er aktuelt for.

Eller bare gi dem en P-sprøyte.

Jeg kjenner selv en del jenter fra disse landene og mange sier menn ikke vil bruke kondom.

Anonymous poster hash: efe36...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller bare gi dem en P-sprøyte.

Jeg kjenner selv en del jenter fra disse landene og mange sier menn ikke vil bruke kondom.

Anonymous poster hash: efe36...665

Hva ville en ansvarsfull kvinne gjort da hvis hun ikke vil bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare gi dem en P-sprøyte.

Jeg kjenner selv en del jenter fra disse landene og mange sier menn ikke vil bruke kondom.

Anonymous poster hash: efe36...665

Da lar man være å ha sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus i Oslo, og papirløse er et stort problem. På min avdeling er det mange kronikere som krever mange innleggelser, dyre behandlinger - og de har egentlig ikke krav på annet enn øyeblikkelig hjelp. De har gjerne bodd 20-30 år i Norge med utkastelsesvedtak som ikke har blitt satt i kraft. Det koster sikkert 20000 per døgn å ha dem innlagt med den behandlingen de skal ha. De trenger også oftere innleggelser fordi de ikke har rettigheter til kommunale tjenester, fastlege, sykehjem etc. Men får de regning? Nei. Alle vet at de ikke kan betale, og får de ikke behandlingen, dør de. Vi som behandler dem kan ikke nekte behandling ut fra økonomisk ståsted - det er uetisk. Men dette er et kjempeproblem som krever enorme ressurser fra statskassen.

Anonymous poster hash: 10080...c36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik er det når du ikke forholder deg til at du ikke har oppholdstillatelse i landet. Hun plikter faktisk å reise hjem til Etiopia, da hun har fått avslag på asylsøknaden sin gjentatte ganger. Alle norske instanser har funnet at det ikke er farlig for henne å reise tilbake. Det er ikke snakk om å splitte familien, siden hun har norsk ektemann, vil hun kunne søke om familiegjenforening på den norske ambassaden i Addis Abeba.

Når du ikke har opphold i landet, bør du ikke ta for gitt at du får alle godene som borgerne av landet har. Det samme prinsippet gjelder dersom du reiser til f.eks. USA uten reiseforsikring og blir syk. Du må betale for sykehusoppholdet.

Anonymous poster hash: bc34f...35c

Nå får jeg ikke lest artikkelen, men jeg kan uttale meg på det jeg leser her. Hun kan jo ha en sterk subjektiv frykt for å reise hjem selv om udi og unge mener det ikke finnes en objektiv frykt, eller at hun kan søke tilflukt i en annen by. I tillegg er ikke den etiopiske ambassaden den letteste å få pass fra, så det er flere som gjerne vil reise hjem, men som ikke får det til.

Hvis hun bor i mottak kan hun få dekket fødselen, da alt akutt og livsnødvendig kan bli dekket, og jeg regner med at dette går under det.

Anonymous poster hash: 1b9af...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det når du ikke forholder deg til at du ikke har oppholdstillatelse i landet. Hun plikter faktisk å reise hjem til Etiopia, da hun har fått avslag på asylsøknaden sin gjentatte ganger. Alle norske instanser har funnet at det ikke er farlig for henne å reise tilbake. Det er ikke snakk om å splitte familien, siden hun har norsk ektemann, vil hun kunne søke om familiegjenforening på den norske ambassaden i Addis Abeba.

Når du ikke har opphold i landet, bør du ikke ta for gitt at du får alle godene som borgerne av landet har. Det samme prinsippet gjelder dersom du reiser til f.eks. USA uten reiseforsikring og blir syk. Du må betale for sykehusoppholdet.

Anonymous poster hash: bc34f...35c

Strengt tatt gjelder vel dette for alle som er statsborger i et land som ikke er med i EU/EØS uansett årsak til at de er i norge. Enten det er en papirløs som henne, en turist fra USA, en student fra Australia eller hva det nå måtte være. De må selv betale/eventuell forsikring for helsehjelp i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det vært om jeg, som norsk statsborger, var høygravid og dro til et annet land for å besøke mannen min som arbeidet og hadde statsborgerskap der,

og plutselig måtte jeg føde?

Mange sykehus er pliktet til å hjelpe folk i akutte tilfeller. Jeg vil tro fødsel regnes som ganske akutt.

Anonymous poster hash: 545ab...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sier at han ikke visste at hun var papirløs før hun var gravid med det første barnet. Trasig, men de valgte begge å få enda et barn. Moren sier hun er bekymret for framtiden, hvorfor har hun ikke vært det litt før?

Merkelig at så mange produserer barn etter barn før de vet om de får oppholdstillatelse. De setter seg tydeligvis heller ikke inn i hvilke rettigheter de (ikke) har som asylsøker/papirløs/osv, ettersom de er så overrasket..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...