Gå til innhold

Må betale 52.000 for fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/helse/Papirlos-mor-ma-betale-52000-for-a-fode-7879512.html

Synes dette er helt tragisk. Bør ikke farskap også gjelde? Han jobber og er integrert. Hvorfor dekkes ikke nødvendig helsehjelp? Tenk om hun hadde født hjemme, så kunne både hun og barnet dødd..

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

komplisert sak. Siden hun som skal føde ikke har rett på helsehjelp, fordi hun har ikke lovlig opphold i landet. Så hun må dra ut av landet for å føde.

At han er far spiller ingen rolle da det ikke er han som skal føde barnet.



Anonymous poster hash: c988c...93c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i landet ulovlig, så har man ikke rett på helsehjelp. Så enkelt er det. Det er jo en grunn til det om noen ikke får asyl.



Anonymous poster hash: 22f28...65b
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan de tør å ta sjansen på å bli gravid i et land de oppholder seg ulovlig i. Men, når det først skjer, så er det jo klart at dem må betale for behandlingen. Eller skaffe seg forsikring som dekker sykehusopphold.

Slik er det jo for alle.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/helse/Papirlos-mor-ma-betale-52000-for-a-fode-7879512.html

Synes dette er helt tragisk. Bør ikke farskap også gjelde? Han jobber og er integrert. Hvorfor dekkes ikke nødvendig helsehjelp? Tenk om hun hadde født hjemme, så kunne både hun og barnet dødd..

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Slik er det når du ikke forholder deg til at du ikke har oppholdstillatelse i landet. Hun plikter faktisk å reise hjem til Etiopia, da hun har fått avslag på asylsøknaden sin gjentatte ganger. Alle norske instanser har funnet at det ikke er farlig for henne å reise tilbake. Det er ikke snakk om å splitte familien, siden hun har norsk ektemann, vil hun kunne søke om familiegjenforening på den norske ambassaden i Addis Abeba.

Når du ikke har opphold i landet, bør du ikke ta for gitt at du får alle godene som borgerne av landet har. Det samme prinsippet gjelder dersom du reiser til f.eks. USA uten reiseforsikring og blir syk. Du må betale for sykehusoppholdet.

Anonymous poster hash: bc34f...35c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i landet ulovlig, så har man ikke rett på helsehjelp. Så enkelt er det. Det er jo en grunn til det om noen ikke får asyl.

Anonymous poster hash: 22f28...65b

Word.

Lei av at Norge oppfattes som hele verdens sosialkontor.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan hadde det vært om jeg, som norsk statsborger, var høygravid og dro til et annet land for å besøke mannen min som arbeidet og hadde statsborgerskap der,

og plutselig måtte jeg føde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/helse/Papirlos-mor-ma-betale-52000-for-a-fode-7879512.html

Synes dette er helt tragisk. Bør ikke farskap også gjelde? Han jobber og er integrert. Hvorfor dekkes ikke nødvendig helsehjelp? Tenk om hun hadde født hjemme, så kunne både hun og barnet dødd..

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Norge har nasjonalsosialisme, det vil si at man har sosialisme bare for nordmenn, mens resten må seile sin egen sjø. For syns skyld deler Norge ut noen slanter til prosjekter og u-hjelp.

Anonymous poster hash: 02f13...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig gjort. Hun er her ikke lovlig, og må da betale for helsehjelp.

Anonymous poster hash: 04bc1...cf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsehjelp koster, og er man ikke dekket så må man betale, så enkelt er det. Jeg fødte selv i utlandet, riktignok har jeg relevant oppholdstillatelse i landet jeg bor i, men jeg gjorde også min research og sørget for at jeg hadde riktig helseforsikring. Måtte ut med 3000-4000 kr, uten forsikring ville det ha kommet på rundt 12000-15000kr.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det vært om jeg, som norsk statsborger, var høygravid og dro til et annet land for å besøke mannen min som arbeidet og hadde statsborgerskap der,

og plutselig måtte jeg føde?

Da hadde vel reiseforsikringen (og Europeisk helsetrygdkort?) fiksa det for deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det vært om jeg, som norsk statsborger, var høygravid og dro til et annet land for å besøke mannen min som arbeidet og hadde statsborgerskap der,

og plutselig måtte jeg føde?

Uten reiseforsikring hadde du fått regning.

Anonymous poster hash: 16b8d...88f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har nasjonalsosialisme, det vil si at man har sosialisme bare for nordmenn, mens resten må seile sin egen sjø. For syns skyld deler Norge ut noen slanter til prosjekter og u-hjelp.

Anonymous poster hash: 02f13...694

Få land yter gratis helsehjelp, enda færre land yter gratis helsehjelp til andre enn landets borgere. Få land gir så mye i uhjelp i forhold til landets borgere heller, hvis det har noe å si for deg.

Anonymous poster hash: 16b8d...88f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fascinerende hvordan enkelt legger til rette for graviditet mens de VET de ikke har lovlig opphold her engang,og bare forventer at ting skal ordne seg til deres favør.Faktisk ganske frekt.

Jeg hadde aldri oppholdt meg ulovlig i et lang og attpåtil kjørt i gang med barneproduksjon.

Å betale denne regningen er bare rimelig å forvente.Det er ikke en sak å gå til media med engang for regelverket er klart her.De får heller gi familien mulighet til å betale ned i avdrag over tid.At de skal slippe å betale er ihvertfall bare tull.



Anonymous poster hash: efe36...665
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fascinerende hvordan enkelt legger til rette for graviditet mens de VET de ikke har lovlig opphold her engang,og bare forventer at ting skal ordne seg til deres favør.Faktisk ganske frekt.

Jeg hadde aldri oppholdt meg ulovlig i et lang og attpåtil kjørt i gang med barneproduksjon.

Å betale denne regningen er bare rimelig å forvente.Det er ikke en sak å gå til media med engang for regelverket er klart her.De får heller gi familien mulighet til å betale ned i avdrag over tid.At de skal slippe å betale er ihvertfall bare tull.

Anonymous poster hash: efe36...665

Jeg kan garantere deg at advokater allerede står i kø for å føre denne saken for retten. På offentlighetens regning.

Anonymous poster hash: 16b8d...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere deg at advokater allerede står i kø for å føre denne saken for retten. På offentlighetens regning.

Anonymous poster hash: 16b8d...88f

Det er nok advokatmat dette ja.

Heia Norge :ironi:

Anonymous poster hash: efe36...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reiser hun hjem frivillig kan hun få en pen sum i lommepenger til å betale regningen med, men det kommer selvsagt ikke frem i artikkelen.



Anonymous poster hash: 337f3...435
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/helse/Papirlos-mor-ma-betale-52000-for-a-fode-7879512.html

Synes dette er helt tragisk. Bør ikke farskap også gjelde? Han jobber og er integrert. Hvorfor dekkes ikke nødvendig helsehjelp? Tenk om hun hadde født hjemme, så kunne både hun og barnet dødd..

Anonymous poster hash: 670fd...67a

Både han og hun er jo vel vitende om at hun ikke har lovlig opphold.Da hadde jeg betalt min regning i stillhet - ikke gått til avisen og klaget.Alternativet var vel aldri å føde hjemme,for hun ble ikke nektet helsehjelp.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ingenting å klage over, ulovlig opphold, ingen gratis hjelp. Ja du får hjelp, men da får du betale for den som andre må.

En turist i Norge får heller ikke gratis hjelp, de må ha forsikring.. eller betale selv (og de er her på lovlig vis)

Om en nordmann blir syk/skadet i utlandet, og ikke har forsikring.. jo da må h*n betale! Ingen som gir det bort gratis bare fordi en sutrer litt til media.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det vært om jeg, som norsk statsborger, var høygravid og dro til et annet land for å besøke mannen min som arbeidet og hadde statsborgerskap der,

og plutselig måtte jeg føde?

Denne saken handler ikke om besøk. Hun oppholder seg ulovlig her og har fått endelig avslag, så hun bør ut. Hvor hun føder er opp til henne. Å benytte seg av offentlig helsetilbud bør hun betale. Hvis du oppholder deg ulovlig i landet mannen dir er, bør du betale du også, Det skulle bare mangle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...