Gå til innhold

Hvordan blir Norge om Rødt får makten?


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen lekser slik at barna får med seg svært lite av det de skal rekke og lære i løpet av et år kanskje? :P Virker som om at de er dårlige på å tenke konsekvenser.

man lærer ingenting med lekser

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt. Oslo kommune omorganiserer som bare rakkern, men det ser ut som de har kjøpt dårlig konsulentarbeid på billigsalg, og resultatet er elendig , dyrt og så ubrukelig at de må gjøre jobben om igjen.

Konsulentvirksomhet kan ofte være ok eller bra, men mye konsulentvirksomhet f.eks i helsesektoren er bortkastede penger. Spør heller de som jobber i helse hva som fungerer og hva som kan forbedres.

Anonymous poster hash: f971f...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsulentvirksomhet kan ofte være ok eller bra, men mye konsulentvirksomhet f.eks i helsesektoren er bortkastede penger. Spør heller de som jobber i helse hva som fungerer og hva som kan forbedres.

Anonymous poster hash: f971f...84d

Jeg kan ikke bli mer enig, problemet med billigkonsulenter er at de ikke gjør jobben skikkelig, og ikke intervjuer de som sitter med kunnskapene.

Det er idiotisk å leie inn konsulenter som ikke holder mål, og som er dårligere stilt enn kunnskapen som er der. Kanskje det er noe som gjøres for at enkelte skal skjerme sin egen posisjon? Noen er redde for å bli avslørt dersom skikkelig arbeid blir gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man lærer ingenting med lekser

Da er det noe med leksene eller måten du jobber med dem på som fungerer dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe med leksene eller måten du jobber med dem på som fungerer dårlig.

Maria Montessori trodde heller ikke på lekser. Nevn en pedagog som mener lekser er noe positivt?

Anonymous poster hash: 57972...323

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele makta?

For det første; ikke hør på Citronella. Det er skremselspropaganda de som ikke har peiling eller kjenner Rødt går rundt og sier/tror.

Jeg vil tro at Norge blir et land med høye skatter som satser på seriøsitet før moro. Sykehjem, sykehus og Nav blir prioritert før sportshaller og luksuriøse konserthus.

Rusmidler blir dyrere, kvinner kommer mer til makten, det blir forbud mot retusjert reklame, bedre integreringstiltak og ikke minst mer satsing på fornybar energi (av både miljø- og økonomihensyn).

Det tror jeg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Montessori trodde heller ikke på lekser. Nevn en pedagog som mener lekser er noe positivt?

Anonymous poster hash: 57972...323

Jeg går iallfall på kurs av og til og ser at dersom jeg ikke bruker tid på lekser så blir jeg hengende etter. Problemet er at det er mer stoff enn det man rekker å få med seg i timen. Selvfølgelig kan man jobbe mer effektivt i skoletiden med lærerhjelp, men når skoletiden er for kort og lærertilgangen for liten , så må det bli som det blir.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe med leksene eller måten du jobber med dem på som fungerer dårlig.

Altså, nå gjør jeg aldri lekser, siden jeg gjør det ferdig i timene. Men de jeg kjenner som gjør lekser får ikke noe utbytte av det. Og det er flinke folk som jobber bra hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg tror Rødt er urutinerte. Sammenlignet med andre partier har de trolig flere nybegynnere. Dette var ett kjempeproblem for SV i regjering. Det var vel stort sett bare Kristin som var skikkelig voksen i partitoppen der, og hun trakk seg jo. Umodne politikere er skadelig. Som f.eks venstre-Guro i Oslo (som knuste flere butikker i Theresesgate med antiparkeringsprøveprosjekt der utredning bare ble hoppet over).

Ja, det er helt sant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

man lærer ingenting med lekser

Mener noen. Andre mener og vet at om man ikke har lekser må man ha enda flere timer på skolen eller eventuelt flere år med skole enn det vi har for å komme gjennom alt. De aller fleste lærer noe av å lese og gjøre oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener noen. Andre mener og vet at om man ikke har lekser må man ha enda flere timer på skolen eller eventuelt flere år med skole enn det vi har for å komme gjennom alt. De aller fleste lærer noe av å lese og gjøre oppgaver.

de aller fleste gjør ikke en innsats for å finne svarene, de vil bare gjøre det raskest mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

de aller fleste gjør ikke en innsats for å finne svarene, de vil bare gjøre det raskest mulig

Det er deres problem i grunn :) De har vel blitt fortalt hvordan leksene skal gjøres både av foreldre og lærere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Jeg er absolutt enig med deg.

Det er betryggende. Oppi all disse dommedagsprofetier.

Hele makta?

For det første; ikke hør på Citronella. Det er skremselspropaganda de som ikke har peiling eller kjenner Rødt går rundt og sier/tror.

Jeg vil tro at Norge blir et land med høye skatter som satser på seriøsitet før moro. Sykehjem, sykehus og Nav blir prioritert før sportshaller og luksuriøse konserthus.

Rusmidler blir dyrere, kvinner kommer mer til makten, det blir forbud mot retusjert reklame, bedre integreringstiltak og ikke minst mer satsing på fornybar energi (av både miljø- og økonomihensyn).

Det tror jeg...

Jeg har noenlunde peiling. Og jeg er pragmatisk anlagt og lar meg ikke rive med av ville fremtidscenarier som flere her i tråden skisserer. For meg blir mange av disse meningene svært ensidige, og på grensen til usunne (og kanskje usunne for enkelte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt frislipp i asylpolitikken så alle kriminelle, terrorister og kjelteringer ville fått opphold på dagen og integreringspolitikken ville blitt enda mer mislykket enn da SV satt med makten og gjorde det samme, elever ville ikke fått lekser og ville ikke lært noe på sosialistenes feilslåtte lekeskole, skattene ville økt kraftig og kvelt all verdiskapning i landet, offentlig sektor ville økt kraftig og det samme ville antall trygdede som ville gjort velferdsstaten enda mindre bærekraftig enn idag og tilslutt kollpaset osv.

Sosialisme ender alltid i katastrofe, økonomisk kollaps og uro og Rødt ville ikke vært noe andeledes, disse tullingene lærer aldri av historien



Anonymous poster hash: 90db1...9c4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Fullt frislipp i asylpolitikken så alle kriminelle, terrorister og kjelteringer ville fått opphold på dagen og integreringspolitikken ville blitt enda mer mislykket enn da SV satt med makten og gjorde det samme, elever ville ikke fått lekser og ville ikke lært noe på sosialistenes feilslåtte lekeskole, skattene ville økt kraftig og kvelt all verdiskapning i landet, offentlig sektor ville økt kraftig og det samme ville antall trygdede som ville gjort velferdsstaten enda mindre bærekraftig enn idag og tilslutt kollpaset osv.

Sosialisme ender alltid i katastrofe, økonomisk kollaps og uro og Rødt ville ikke vært noe andeledes, disse tullingene lærer aldri av historien

Anonymous poster hash: 90db1...9c4

Og du er FrP'er? Av den fundamentalistiske sorten som ikke engang Siv vil klipe i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er betryggende. Oppi all disse dommedagsprofetier.

Jeg har noenlunde peiling. Og jeg er pragmatisk anlagt og lar meg ikke rive med av ville fremtidscenarier som flere her i tråden skisserer. For meg blir mange av disse meningene svært ensidige, og på grensen til usunne (og kanskje usunne for enkelte).

Det er to problemer med disse scenariene.

1- De mangler sannhetsforankring og kunnskap om hva disse Rødt-folka står for, og er sånn sett løgnaktige eller i beste fall kunnskapsløse. De er vel sånn ca forankret i Pål Steigan sine vrangforestillinger på 70-tallet, som ikke er det samme som partiet rødt, til tross for at Rødt har rødter i AKp(m-l). Røtter er ikke det samme som likhet.

2- Dette er ren svertepropaganda med et mål om å monsterframstille Rødt

Min mening om anti-rødt retorikk er at Rødt har såpass mange feil og mangler at det burde være fullt mulig å diskutere mot dem på ett saklig og sannferdig grunnlag. Å tillegge de meninger som de ikke har , for så å angripe disse er tull og useriøst, og framstiller disse som debatterer slik som useriøse og kunnskapsløse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt frislipp i asylpolitikken så alle kriminelle, terrorister og kjelteringer ville fått opphold på dagen og integreringspolitikken ville blitt enda mer mislykket enn da SV satt med makten og gjorde det samme, elever ville ikke fått lekser og ville ikke lært noe på sosialistenes feilslåtte lekeskole, skattene ville økt kraftig og kvelt all verdiskapning i landet, offentlig sektor ville økt kraftig og det samme ville antall trygdede som ville gjort velferdsstaten enda mindre bærekraftig enn idag og tilslutt kollpaset osv.

Sosialisme ender alltid i katastrofe, økonomisk kollaps og uro og Rødt ville ikke vært noe andeledes, disse tullingene lærer aldri av historien

Anonymous poster hash: 90db1...9c4

Jeg kan ikke motsi deg på dette, fordi jeg ikke kjenner Rødt godt nok, og sosialisme har i moderne tid blitt avsluttet med forferderlige kostnader for befolkningen, der superbanditter har tatt over makt og enorme verdier (jfr, Russland og Ukraina). Utålmodighet og grådighet vant over styrt avvikling mot ett godt samfunnssystem (jeg mener at Russland ville ha klart seg bedre dersom Gorbatsjov hadde fått styre landet mot en hovedsaklig skandinavisk modell).

Systemskifte er alltid problematisk fordi situasjon blir ustabil, og kriminelle får større spillerom i utabile situasjoner. Typisk i sosialistiske revolusjoner er at radikale entusiaster har dratt det i gang, for deretter å bli overkjørt av forferderlige banditter i Stalinklassen. For å vinne makt, må man være mer brutal enn makten selv, og da sier det seg selv at en revolusjon kan få fram verre despoter enn den despoten de kastet.

Jeg må minne om at dagens asylpolitikk (Høyre/frp, kanskje med støtte fra hele tinget) nettopp setter kriminelle først i køen. Dersom du er så kriminell at du kan dokumentere at dødstraff eller tortur venter på deg i hjemlandet, så har du inngangsbilletten, fordi vi pga av menneskerettighetspolitikk ikke kan returnere disse.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side har jo ulike former for "idividuelle rettigheter" blitt brukt for å legitimere blodige diktaturer i Chile, Argentina og en rekke andre lignende land og endog folkemord i Indonesia.

Plusset deg selv 5 ganger nå?

Er sikkert ikke bare jeg som blir mistenksom når du jevnt over skriver så mye tull, men likevel får mye plusser.

Anonymous poster hash: 2f1d6...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plusset deg selv 5 ganger nå?

Er sikkert ikke bare jeg som blir mistenksom når du jevnt over skriver så mye tull, men likevel får mye plusser.Anonymous poster hash: 2f1d6...daa

Ville ikke vært overraskende om han hadde flere kontoer, på VGD har han hatt ihvertfall 10 ulike kontoer, er ganske lett å avsløre at det er han når han kommer med tullet om øvre middelklasse, private kontoransatte, arbeidsdeling osv.

Anonymous poster hash: 90db1...9c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...