Gå til innhold

Je suis Max Hermansen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For han diskriminerer en gruppe mennesker basert på deres etniske bakgrunn.

Blir ikke mer åpenbart enn det, når en person eller gruppe går ut mot ett folkeslag av en bestemt etnisk opprinnelse...er ikke det rasisme?

Mener generelt at alle skal få lov å ha sin mening, men når man sitter i en slik stilling hvor du kan lett påvirke "sarte sjeler" synes ikke jeg det blir rett med slik propaganda.

Gjør han det? Hvor gjør han dette? Han kritiserer islam og ideologiene der, det har ingenting med etnisitet å gjøre. Er muslimer av en etnisk opprinnelse? Nei det er de ikke. Muslimer finner du i alle folkeslag over hele verden, han har aldri gjort eller påstått noe slikt.

Religion er ikke en rase og religionskritikk er helt lov, slik det burde være. Mener du virkelig at dette er rasistisk? Er det i følge deg rasistisk og kritisere kristendommen og de negative sidene med bibelen og det som står der?

Selvsagt skal ikke han jobbe som lærer. For øvrig her er definisjon på rasisme fra fn sider:

Rasisme slår ut i negativt fokus på en gruppe menneskers utseende, klesdrakt eller andre symboler. Dette koples sammen med negative antakelser om økonomiske, sosiale, kulturelle eller religiøse forhold i den samme gruppen. Formålet med rasisme er å stigmatisere – å legitimere andre synspunkter på for eksempel religion og livsførsel enn det den gruppen som blir angrepet selv har eller står for.

Så når dere sier han er "kritisk" mot Islam så er dere altså helt enige med meg og hverandre, han er en rasist etter DEFINISJON som FN står bak! Punktum. Rasister skal ikke undervise mine barn i alle fall!

Veldig flott dette, men dette er ikke hva Max Hermansen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør han det? Hvor gjør han dette? Han kritiserer islam og ideologiene der, det har ingenting med etnisitet å gjøre. Er muslimer av en etnisk opprinnelse? Nei det er de ikke. Muslimer finner du i alle folkeslag over hele verden, han har aldri gjort eller påstått noe slikt.

Religion er ikke en rase og religionskritikk er helt lov, slik det burde være. Mener du virkelig at dette er rasistisk? Er det i følge deg rasistisk og kritisere kristendommen og de negative sidene med bibelen og det som står der?

Veldig flott dette, men dette er ikke hva Max Hermansen gjør.

Selvsagt er det noe han gjør! Han frykter at norge blir "overtatt av islam" og at vi "må passe på egne verdier" (sånn veldig enkelt forklart) - hva slags antagelse baserer han dette på tror du? :)

Endret av Kinsey
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det noe han gjør! Han frykter at norge blir "overtatt av islam" og at vi "må passe på egne verdier" (sånn veldig enkelt forklart) - hva slags antagelse baserer han dette på tror du? :)

Han baserer nok det pga hvordan islam fungerer og hva vi observerer her hjemme og rundt i verden på grunn av islam. Islam forårsaker en hel del ting som vi ikke tillater her i Norge, eller i Europa.

Et eksempel er homofili, noe vi har lært oss å akseptere, diskriminering av kvinner har vi også hatt mye av. Nå i dag etter mye kamp har homofile og kvinner fått det mye bedre. Islam har ikke mye til overs for homofile og islam undertrykker ikke bare kvinner, men mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Hermansen får hver mandag arrangere et lovlig demonstrasjonstog rundt rådhuset med politibeskyttelse (betalt av skattebetalerne). Han blir i tillegg intervjuet av alle riksdekkende media hvor han får sagt sitt budskap.

At en næringslivsleder velger å ikke fornye hans engasjement som innleid konsulent har INGENTING med ytringsfrihet å gjøre. Dette er en eiendomsrett som en selvstendignæringsdrivende til enhver tid må ha lov til å gjøre.

Max Hermansen har en deltidsstilling, som han er sykemeldt fra, hvor disse ytringene enn så lenge ikke har hatt noen betydning.

Her blander dere så mye epler og pærer at det blir helt komisk!! Er det noe som er ivaretatt overfor Max Hermansen så er det i alle fall hans ytringsfrihet!! Gud hjelpe meg som han har fått lov ti å ytre seg!

Ærlig talt, så dumme er dere bare ikke??????

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han baserer nok det pga hvordan islam fungerer og hva vi observerer her hjemme og rundt i verden på grunn av islam. Islam forårsaker en hel del ting som vi ikke tillater her i Norge, eller i Europa.

Et eksempel er homofili, noe vi har lært oss å akseptere, diskriminering av kvinner har vi også hatt mye av. Nå i dag etter mye kamp har homofile og kvinner fått det mye bedre. Islam har ikke mye til overs for homofile og islam undertrykker ikke bare kvinner, men mennesker.

Jo men til hverdag er kvinners og homofiles rettigheter alfa og omega-3 her på KG, ingenting er viktigere enn det.

Ingenting!!!

Bortsett fra en mulighet for en implisitt, opplevd, rasisme, det!!! er viktig det.

Hillemenn, da driter vi høyt og flott i kvinner. Og homofile!!

Da er det jo FRP og Pegida og alle de andre rasistene vi kan ta, og det er det aller aller aller viktigste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Hermansen får hver mandag arrangere et lovlig demonstrasjonstog rundt rådhuset med politibeskyttelse (betalt av skattebetalerne). Han blir i tillegg intervjuet av alle riksdekkende media hvor han får sagt sitt budskap.

At en næringslivsleder velger å ikke fornye hans engasjement som innleid konsulent har INGENTING med ytringsfrihet å gjøre. Dette er en eiendomsrett som en selvstendignæringsdrivende til enhver tid må ha lov til å gjøre.

Max Hermansen har en deltidsstilling, som han er sykemeldt fra, hvor disse ytringene enn så lenge ikke har hatt noen betydning.

Her blander dere så mye epler og pærer at det blir helt komisk!! Er det noe som er ivaretatt overfor Max Hermansen så er det i alle fall hans ytringsfrihet!! Gud hjelpe meg som han har fått lov ti å ytre seg!

Ærlig talt, så dumme er dere bare ikke??????

Nei, VI er ikke!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, VI er ikke!

Hva mener du med det da?!??

Hvor i alle verdens navn og rike er ytringsfriheten brutt her????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det da?!??

Hvor i alle verdens navn og rike er ytringsfriheten brutt her????

Ytringsfriheten til Max Hermansen er der den, men blir den ikke begrenset om folk kan bli straffet, truet eller diskriminert pga de utøver denne retten? Er ikke ytringsfriheten der for at vi skal beskytte de som har meninger uten at det skal komme sanksjoner f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max Hermansen får hver mandag arrangere et lovlig demonstrasjonstog rundt rådhuset med politibeskyttelse (betalt av skattebetalerne). Han blir i tillegg intervjuet av alle riksdekkende media hvor han får sagt sitt budskap.

At en næringslivsleder velger å ikke fornye hans engasjement som innleid konsulent har INGENTING med ytringsfrihet å gjøre. Dette er en eiendomsrett som en selvstendignæringsdrivende til enhver tid må ha lov til å gjøre.

Max Hermansen har en deltidsstilling, som han er sykemeldt fra, hvor disse ytringene enn så lenge ikke har hatt noen betydning.

Her blander dere så mye epler og pærer at det blir helt komisk!! Er det noe som er ivaretatt overfor Max Hermansen så er det i alle fall hans ytringsfrihet!! Gud hjelpe meg som han har fått lov ti å ytre seg!

Ærlig talt, så dumme er dere bare ikke??????

Når arbeidsgiveren nekter å fornye engasjementet pga meningene så er det diskriminering, så teknisk sett så har det ikke noe med ytringsfriheten å gjøre - for han blir ikke nektet å ytre seg eller å ha meninger. Han blir bare diskriminert på basis av det.

Det blir som om en arbeidsgiver nekter å ansette en kvinne, med unnskyldningen "jeg nekter jo henne ikke å få barn"..

Goddag mann økseskaft.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytringsfriheten til Max Hermansen er der den, men blir den ikke begrenset om folk kan bli straffet, truet eller diskriminert pga de utøver denne retten? Er ikke ytringsfriheten der for at vi skal beskytte de som har meninger uten at det skal komme sanksjoner f.eks?

Han har ikke blitt straffet, det er snakk om en arbeidsgiver som ikke vil forlenge kontrakten. Og det har arbeidsgiver lov til å gjøre uansett årsak, noe annet ville vært brudd på arbeidsgivers rettigheter. Max Hermansen har fått ytre seg hver uke så det renner av han, mer ytringsfrihet enn det der får du ikke.

Anonymous poster hash: e844a...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke blitt straffet, det er snakk om en arbeidsgiver som ikke vil forlenge kontrakten. Og det har arbeidsgiver lov til å gjøre uansett årsak, noe annet ville vært brudd på arbeidsgivers rettigheter. Max Hermansen har fått ytre seg hver uke så det renner av han, mer ytringsfrihet enn det der får du ikke.

Anonymous poster hash: e844a...f1c

Å miste en stilling pga sine ytringer kan i beste fall kalles diskriminering. Selvfølgelig ser jeg poenget ditt med at arbeidsgivere har rettigheter, men det er like fullt diskriminering når noen ikke får fornyet en kontrakt utelukkende pga ytringer og meninger.

Da blir også ytringsfriheten på sett og vis truet da det å ytre seg kan få konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke blitt straffet, det er snakk om en arbeidsgiver som ikke vil forlenge kontrakten. Og det har arbeidsgiver lov til å gjøre uansett årsak, noe annet ville vært brudd på arbeidsgivers rettigheter. Max Hermansen har fått ytre seg hver uke så det renner av han, mer ytringsfrihet enn det der får du ikke.

Anonymous poster hash: e844a...f1c

Nei.

Dersom jeg er arbeidsgiver har jeg da f.lov å unnlate å fornye en kontrakt pga f.eks etnisk bakgrunn?

Tenk deg godt om..

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Hermansen etter det jeg kjenner til av saken, men jeg støtter sterkere det å ha en fast jobb og at kolleger eller bekjente ikke spekulerer i at jeg er rasist. Kall meg gjerne feig av den grunn, men sånn er det.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Du tok denne som anonym ja. Sier vel det meste...

Anonymous poster hash: 2690d...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, la meg hjelpe deg å rydde i begrepsbruken din.

Ytringsfriheten er ikke der for å beskytte de som ønsker å komme med ekstreme ytringer. Ytringsfriheten er der for at alle individer skal kunne si sin mening uten og blir rettslig forfulgt. (la oss droppe diskusjonen om hvor langt ytringsfriheten juridisk går).

Dere må skille mellom Max Hermansen som privat person, og Max Hermansen som talsmann. Den norske stat har støttet opp rundt Max Hermansen sin ytringsfriheten ved å tillate han å ha disse demonstrasjonene, beskytte han og betale han sykepenger. Han har ikke fått sanksjoner fra den norske stat basert på sine meninger, han er ikke truet med fengselsstraff eller andre konsekvenser.

Han har ikke vanlig beskyttelsesvern vedrørende denne ansettelsen siden han har valgt å jobbe som konsulent. Dere KAN ikke si at ytringsfriheten er begrenset i NORGE fordi en næringslivsleder velger å ikke fornye et engasjement! Ytringer kan få konsekvenser for jobb og privatliv, men den norske stat skal aldri forfølge noen for bruk av ytringsfriheten. Det har de her heller ikke gjort!

At denne næringslivsleder som skulle arrangere kurs for muslimer velger en annen løsning, er for meg helt forståelig....

NORGE har gjort ALT for at Hermansen skal få si sitt, og han er ikke diskriminert, forfulgt eller fått noen sanksjoner mot seg...

epler og pærer og logikk folkens. Nå må dere vokne her!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å miste en stilling pga sine ytringer kan i beste fall kalles diskriminering. Selvfølgelig ser jeg poenget ditt med at arbeidsgivere har rettigheter, men det er like fullt diskriminering når noen ikke får fornyet en kontrakt utelukkende pga ytringer og meninger.

Da blir også ytringsfriheten på sett og vis truet da det å ytre seg kan få konsekvenser.

Og andre folk får ikke arbeid pga de bærer hijab, selvom vi har religionsfrihet. Slik er det private arbeidslivet, det er alltid slik at dine ytringer vil få sosiale konsekvenser, det er ikke det ytringsfrihet handler om.

Anonymous poster hash: e844a...f1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, la meg hjelpe deg å rydde i begrepsbruken din.

Ytringsfriheten er ikke der for å beskytte de som ønsker å komme med ekstreme ytringer. Ytringsfriheten er der for at alle individer skal kunne si sin mening uten og blir rettslig forfulgt. (la oss droppe diskusjonen om hvor langt ytringsfriheten juridisk går).

Dere må skille mellom Max Hermansen som privat person, og Max Hermansen som talsmann. Den norske stat har støttet opp rundt Max Hermansen sin ytringsfriheten ved å tillate han å ha disse demonstrasjonene, beskytte han og betale han sykepenger. Han har ikke fått sanksjoner fra den norske stat basert på sine meninger, han er ikke truet med fengselsstraff eller andre konsekvenser.

Han har ikke vanlig beskyttelsesvern vedrørende denne ansettelsen siden han har valgt å jobbe som konsulent. Dere KAN ikke si at ytringsfriheten er begrenset i NORGE fordi en næringslivsleder velger å ikke fornye et engasjement! Ytringer kan få konsekvenser for jobb og privatliv, men den norske stat skal aldri forfølge noen for bruk av ytringsfriheten. Det har de her heller ikke gjort!

At denne næringslivsleder som skulle arrangere kurs for muslimer velger en annen løsning, er for meg helt forståelig....

NORGE har gjort ALT for at Hermansen skal få si sitt, og han er ikke diskriminert, forfulgt eller fått noen sanksjoner mot seg...

epler og pærer og logikk folkens. Nå må dere vokne her!

Når man ikke fornyer engasjementet pga meningene så er det diskriminering. Når du da spinner videre på argumentet om ytringsfrihet så denger du en død hest.

Diskriminering mann. Diskriminering.

Ta deg en kaffe og våkn opp selv.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du tok denne som anonym ja. Sier vel det meste...

Anonymous poster hash: 2690d...c6e

Hvis argumentene mine ikke står fordi jeg deltar som AB så får du nesten bare overse meg. Verre er det ikke.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og andre folk får ikke arbeid pga de bærer hijab, selvom vi har religionsfrihet. Slik er det private arbeidslivet, det er alltid slik at dine ytringer vil få sosiale konsekvenser, det er ikke det ytringsfrihet handler om.

Anonymous poster hash: e844a...f1c

Den norske stat har vel strengt tatt bestemt at dette ikke er lov. Det er selvfølgelig problematisk, jeg vil si det grenser til hykleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Dersom jeg er arbeidsgiver har jeg da f.lov å unnlate å fornye en kontrakt pga f.eks etnisk bakgrunn?

Tenk deg godt om..

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Selvsagt har du lov til unnlate å fornye en kontrakt pga f.eks etnisk bakgrunn. Det er helt uproblematisk! Når du leier inn en konsulent så er det for en kortere tidsbestemt periode, når den perioden opphører er relasjonen opphørt. Du behøver ikke engang ha en grunn for å ikke fornye engasjementet.

En eventuelt forlengelse av kontrakten er en helt ny forhandling. Hvorfor tror du firmaer benytter midertidig ansettelser med mulighet for forlengelse? fordi de vil ha muligheten for å problemfritt "kvitte seg" med personer som ikke fungerer til jobben de skulle gjøre...

Er de fast ansatt er det noe HELT ANNET!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke fornyer engasjementet pga meningene så er det diskriminering. Når du da spinner videre på argumentet om ytringsfrihet så denger du en død hest.

Diskriminering mann. Diskriminering.

Ta deg en kaffe og våkn opp selv.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Nå må du ta deg sammen! Som næringslivsleder så har man rett til å velge den best foreleseren man ønsker til sine kurs. Jeg vil ikke leve i en stat hvor staten går inn og forteller meg hvordan jeg skal drive mitt firma. Her har den Norske stat beskyttet denne mannen, og denne mannens rettigheter. Og at han mister et konsulent oppdrag tolker dere som et brudd på ytringsfriheten og diskriminering. Ærlig talt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...