Gå til innhold

Je suis Max Hermansen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Charlie Hebdo fikk masse støtte. Max Hermansen får ingen. Hadde Max blitt drept er det lite trolig at det hadde blitt stort opptog med folk som har "Jeg er Max Hermansen"-plakater.

Dobbeltmoral? Skyldes det hele at Charlie Hebdo tilhører venstrefløyen, mens Max Hermansen tilhører høyrefløyen?



Anonymous poster hash: 514d8...bdc
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Charlie Hebdo fikk masse støtte. Max Hermansen får ingen. Hadde Max blitt drept er det lite trolig at det hadde blitt stort opptog med folk som har "Jeg er Max Hermansen"-plakater.

Dobbeltmoral? Skyldes det hele at Charlie Hebdo tilhører venstrefløyen, mens Max Hermansen tilhører høyrefløyen?

Anonymous poster hash: 514d8...bdc

Det skyldes at mange mennesker i Charlie Hebdo faktisk ble drept, mens Max Hermansen bare har hatt noen demonstrasjoner...

Anonymous poster hash: 8434e...727

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Hvor er alle partilederne som skrek om ytringsfrihet nå? Nei, vi skal ha ytringsfrihet når det passer oss... Helt enig med ts, veldig dobbeltmoralsk.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eksisterer ytringsfrihet for muslimer, alle på venstresiden, og de til en hver tid politisk korrekte.

Med en gang man ytrer noe som kan ligne på kritikk av muslimer, opphører ytringsfriheten å eksistere, man mister jobben, blir kalt rasist og blir utstøtt, og media løper i flokk for å finne noe ufordelaktig de kan trykke om deg, eller de finner den verste tullingen av en høyreekstrem som de kan stille ut for riktig å fortelle at "sånn er de, alle sammen".



Anonymous poster hash: d9c39...c81
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes at mange mennesker i Charlie Hebdo faktisk ble drept, mens Max Hermansen bare har hatt noen demonstrasjoner...

Anonymous poster hash: 8434e...727

Makes total sense...

Vi har allerede #JeSuisMuslimjævel ...

PK er stikkordet...

Anonymous poster hash: 79559...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermansen bruker sin ytringsfrihet, men må ta ansvar for sine ytringer.

.. vi bare fratar ham jobben for meningene.



Anonymous poster hash: 11552...e7a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del tror at en lærer som offentlig gjør seg til talsmann for en organisasjon som kaller seg "Patriotiske Europeere Mot Islamisering av <sett inn det som passer>" og som uttaler seg i veldig negative ordelag om muslimer generelt, ikke uten videre ka gå tilbake til et klasserom der han skal undervise også fremmedkulturelle elever.

Det han har sagt mer eller mindre for åpen mikrofon, er at disse elevene er søppel og mindreverdige mennesker som burde vært kasta ut av landet. Sammen med foreldrene og eselet de rei inn på.

Trodde han virkelig at han skulle være egnet til å undervis etter det?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermansen bruker sin ytringsfrihet, men må ta ansvar for sine ytringer.

.. vi bare fratar ham jobben for meningene.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

JEg ser det mer slik at han fratas jobben fordi ytringene hans gjør ham uegnet for den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg et forslag. Dere som vil dette. Post et bilde på deres egen facebook hvor dere holde opp et skilt hvor det står "Jeg suis Max Hermansen", og post linken her?



Anonymous poster hash: 8434e...727
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del tror at en lærer som offentlig gjør seg til talsmann for en organisasjon som kaller seg "Patriotiske Europeere Mot Islamisering av <sett inn det som passer>" og som uttaler seg i veldig negative ordelag om muslimer generelt, ikke uten videre ka gå tilbake til et klasserom der han skal undervise også fremmedkulturelle elever.

Det han har sagt mer eller mindre for åpen mikrofon, er at disse elevene er søppel og mindreverdige mennesker som burde vært kasta ut av landet. Sammen med foreldrene og eselet de rei inn på.

Trodde han virkelig at han skulle være egnet til å undervis etter det?

Det er jeg ganske sikker på at han ikke har sagt.

Her konstruerer du en stråmann og så følger du retorisk opp med et spørsmål om stråmannen gjør ham egnet til å undervise.

Er det argumentasjonsfeil du forsøker å belære oss om her, det du kommer med er jo et klassisk eksempel verdig en lærebok om temaet?

Anonymous poster hash: 11552...e7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg ser det mer slik at han fratas jobben fordi ytringene hans gjør ham uegnet for den.

Så ikke ytringsfrihet uten konsekvenser for alle med andre ord? Forstår hva du sier, men dette er altså konsekvensen og hva syns du om det?

Eller vil du legge til noe der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Makan til idiotisk tråd. Sammenligne en åpenbar rasist med Charlie og tragedien rundt magasinet og deres ansatte.

En lærer som har ett ansvar for elever i en sårbar alder og fra multikulturelle bakgrunner skal ikke ha slike offentlige ytringer. En lærer skal være ett forbilde å være saklig innenfor sine fag, ikke kritisere å komme med rasistiske ytringer mot ett feller flere folkeslag.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg et forslag. Dere som vil dette. Post et bilde på deres egen facebook hvor dere holde opp et skilt hvor det står "Jeg suis Max Hermansen", og post linken her?

Anonymous poster hash: 8434e...727

Jeg støtter Hermansen etter det jeg kjenner til av saken, men jeg støtter sterkere det å ha en fast jobb og at kolleger eller bekjente ikke spekulerer i at jeg er rasist. Kall meg gjerne feig av den grunn, men sånn er det.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg ganske sikker på at han ikke har sagt.

Her konstruerer du en stråmann og så følger du retorisk opp med et spørsmål om stråmannen gjør ham egnet til å undervise.

Er det argumentasjonsfeil du forsøker å belære oss om her, det du kommer med er jo et klassisk eksempel verdig en lærebok om temaet?

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Ja, du skal nok ikke se bort fra at vår venn 42 prøver seg på pedagogikk her :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til idiotisk tråd. Sammenligne en åpenbar rasist med Charlie og tragedien rundt magasinet og deres ansatte.

En lærer som har ett ansvar for elever i en sårbar alder og fra multikulturelle bakgrunner skal ikke ha slike offentlige ytringer. En lærer skal være ett forbilde å være saklig innenfor sine fag, ikke kritisere å komme med rasistiske ytringer mot ett feller flere folkeslag.

Hvorfor er han en åpenbar rasist? Vet han har kommet med en del sleivete utspill, men i all hovedsak så virker det ikke å være noe rasistisk over det.

Har du i tilfellet noen eksempler på denne åpenbare rasismen?

Jeg forstår at dette kan være problematisk i læreryrket, jeg er ikke naiv. Poenget er, skal lærere ikke ha lov til å ytre seg offentlig i sitt syn på religion f.eks?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fratar han jobben, han har ikke fått forlenget kontrakten sin. I tillegg var han sykemeldt den siste tiden, mens han aktiv har deltatt i det politiske livet. Han har også innrømmet på dagsrevyen at ja, han lar personlige meningen synes i klasserommet og undervisningen. Hadde dere likt hvis Krekar underviste deres barn? Svaret er selvsagt nei :) Ingen har fratatt Max ytringsfrihet, han skal vær så god gå rundt og yte så mye han vil, men han må regne med å ta ansvaret for ytringene sine. Hvis du hater eldre og synes de er ekle så kan ikke du forvente å få jobb i sykehjem, det samme gjelder skole og andre yrker som krever at du er inkluderende og medmenneskelig - sånn er det bare.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen fratar han jobben, han har ikke fått forlenget kontrakten sin. I tillegg var han sykemeldt den siste tiden, mens han aktiv har deltatt i det politiske livet. Han har også innrømmet på dagsrevyen at ja, han lar personlige meningen synes i klasserommet og undervisningen. Hadde dere likt hvis Krekar underviste deres barn? Svaret er selvsagt nei :) Ingen har fratatt Max ytringsfrihet, han skal vær så god gå rundt og yte så mye han vil, men han må regne med å ta ansvaret for ytringene sine. Hvis du hater eldre og synes de er ekle så kan ikke du forvente å få jobb i sykehjem, det samme gjelder skole og andre yrker som krever at du er inkluderende og medmenneskelig - sånn er det bare.

Men han har ikke i sitt budskap lagt sitt hat eller kritikk mot enkeltindivider. Han retter det mot islam. Selvfølgelig føler muslimer seg krenket av det, men det er det jo ingen som trenger å bry seg om, vi har ytringsfrihet med god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fratar han jobben, han har ikke fått forlenget kontrakten sin. I tillegg var han sykemeldt den siste tiden, mens han aktiv har deltatt i det politiske livet. Han har også innrømmet på dagsrevyen at ja, han lar personlige meningen synes i klasserommet og undervisningen. Hadde dere likt hvis Krekar underviste deres barn? Svaret er selvsagt nei :) Ingen har fratatt Max ytringsfrihet, han skal vær så god gå rundt og yte så mye han vil, men han må regne med å ta ansvaret for ytringene sine. Hvis du hater eldre og synes de er ekle så kan ikke du forvente å få jobb i sykehjem, det samme gjelder skole og andre yrker som krever at du er inkluderende og medmenneskelig - sånn er det bare.

Han har ikke fått forlenget kontrakt pga meningene sine, ifølge arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 11552...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Hvorfor er han en åpenbar rasist? Vet han har kommet med en del sleivete utspill, men i all hovedsak så virker det ikke å være noe rasistisk over det.

Har du i tilfellet noen eksempler på denne åpenbare rasismen?

Jeg forstår at dette kan være problematisk i læreryrket, jeg er ikke naiv. Poenget er, skal lærere ikke ha lov til å ytre seg offentlig i sitt syn på religion f.eks?

For han diskriminerer en gruppe mennesker basert på deres etniske bakgrunn.

Blir ikke mer åpenbart enn det, når en person eller gruppe går ut mot ett folkeslag av en bestemt etnisk opprinnelse...er ikke det rasisme?

Mener generelt at alle skal få lov å ha sin mening, men når man sitter i en slik stilling hvor du kan lett påvirke "sarte sjeler" synes ikke jeg det blir rett med slik propaganda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal ikke han jobbe som lærer. For øvrig her er definisjon på rasisme fra fn sider:

Rasisme slår ut i negativt fokus på en gruppe menneskers utseende, klesdrakt eller andre symboler. Dette koples sammen med negative antakelser om økonomiske, sosiale, kulturelle eller religiøse forhold i den samme gruppen. Formålet med rasisme er å stigmatisere – å legitimere andre synspunkter på for eksempel religion og livsførsel enn det den gruppen som blir angrepet selv har eller står for.

Så når dere sier han er "kritisk" mot Islam så er dere altså helt enige med meg og hverandre, han er en rasist etter DEFINISJON som FN står bak! Punktum. Rasister skal ikke undervise mine barn i alle fall!

Endret av Kinsey
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...