Gå til innhold

Besøksforbud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Besøksforbud er noe man først må ytre et ønske om til en etterforsker, deretter er det en jurist som tar seg av selve søknade om besøksforbud. Altså, dette er ikke bare noe man kan syte seg til.

Min eks fikk 1 års besøksforbud i mot meg. Pga trusler.

Jeg hadde ikke fått det uten grunn, eller f.eks beviser i form av epost og sms. Neei, du har nok ikke fått hele historien.

Jeg har selv fått et besøksforbud mot meg, og jeg vet akkurat hvordan det foregår! Jeg blir rett ut kvalm av det spillet dere spiller, later som om dere er ofre og får et helt politivesen til å støtte dere opp naivt uten ettertanke bare fordi dere har en fitte mellom bena. At man må ditten og så datten betyr ikke at det da plutselig blir legitimt. Dette er idioti i stor grad, og jeg har selv erfart at man kommer langt med å lyve en hel masse. Jeg hadde til og med vitner som vitnet for meg, jeg anmeldte falsk anmeldelse og alt ble henlagt. JEG HAR ABSOLUTT INGEN RETTSIKKERHET I SLIKE SAKER FORDI JEG ER MANN!!

At så disse ynkelige kvinnen så går på internett for å skryte er besøksforbudene sine er latterlig. Dere er bare en jævl gjenge med løgnaktige hekser som har fått alt for mange goder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å få det.

Jeg kan garantere at du ikke har fått hele historien.

Latterlig, det vet du ingenting om. Et besøksforbud krever ingen sannsynlighetsovervekt, det står skrevet i loven. Det er nok at dama lyver en god historie, griner litt og gjør seg til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en nyutdannet politimann hadde saken har ingenting med saken å gjøre.

Det er påtalemyndigheten (altså politijuristen) som bestemmer om det skal innvigles besøksforbud.

At saken ble henlagt tyder heller ikke på at vennen din er uskyldig, fordi mange saker blir henlagt rett og slett pga ressursmangel (dessverre men sant). Henlagt betyr ikke frifinnelse..

Henlagt betyr heller ikke skyldig din mannshater!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt at ikke kvinners helse tas på alvor i lovverket, men annet er vel ikke å vente så lenge det er menn som dominererer den lovgivende forsamling. En kvinne burde ha lov til å forlange at eksen ilegges besøksforbud (hvilket må innebære forbud mot å oppholde seg innen en radius på et par timers reise eller mer fra hennes bolig) så lenge hennes helse kan skades av å se eller møte ham. Det må være tilstrekkelig at assosiasjonene han vekker, gir henne et følelsesmessig traume som hun opplever ubehagelig. Hun må ha krav på å slippe å forholde seg til et menneske hun forakter. Kvinner må ha rett til å leve i fred fra sine plageånder!!

Besøksforbud bør kun være mulig å oppheve av kvinnen selv.

Så du mener at kvinner skal ha en bedre rettsikkerhet enn menn?! Kanskje menn bare skal bures i små bur til kvinner føler for å slippe dem fri?!!?!! Kvinner er ikke noe mer ofre enn menn, de har bare fordelen å kunne spille ofre, gråte litt og få empati. Det er motbydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å legge til; Besøksforbudet forkynnes alltid for den det gjelder. Han må faktisk underskrive på det selv for at det skal være gjeldende. Vennen din forteller nok ikke sannheten til deg.

Ja, selvfølgelig. Han er mann, ergo skyldig. Hun er kvinne, ergo offer. Det er rett og slett så mange dumme mennesker der ute som hører hjemme med et bissel mellom tenna vel plassert med en boplass i en stall.

Politiet har ingen rett til å oppsøke folk hjemme på grunn av påstander, det er rett og slett trakkassering. Jeg oppfordrer alle menn til å klage og anke om de føler seg urettferdig behandlet. Ikke la en myndighet i et demokrati få spille bøller slik de måtte ønske. Vi blir aldri hørt om vi bare holder kjeft. Dette er latterlig idiotisk. Jeg forakter en hver idiot som er så naiv å uttrykke i det hele tatt tenke mye av det som er skrevet på dette forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble faktisk oppfordret av politiet til å illegge min manns eks-kone besøksforbud. Da hadde de allerede kommet og bortvist henne en rekke ganger, i tillegg til at hun var registrert med anmeldelser for hærverk osv.

Det er ikke alt som går på en kjønns-akse...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble faktisk oppfordret av politiet til å illegge min manns eks-kone besøksforbud. Da hadde de allerede kommet og bortvist henne en rekke ganger, i tillegg til at hun var registrert med anmeldelser for hærverk osv.

Det er ikke alt som går på en kjønns-akse...

Det er jeg utrolig glad for.

Jeg er likevel vanvittig skuffet over innsatsen til politi og påtalemyndighetene i det å faktisk vurdere og tenke over saken i mitt tilfelle. Det var justismord på bestilling. Når jeg klagde det inn fikk jeg avslag begrunnet i at jeg hadde mulighet til å anke. Det har liten verdi når jeg møter samme holdning helt frem til høyesterett. Justismord på bestilling.

Jeg fikk underskrevet vitneforklaring som underbygde at hvertfall visse aspekter av anmeldelsen var løgn. Jeg brukte dette til å anmelde for falsk anmeldelse. Det ble henlagt, de rett og slett dret i det. De bryr seg ingenting om jeg er uskyldig eller ikke, de hadde allerede bestemt seg og har ingen interesse for rett eller galt.

Jeg forsøkte å sannasynligjøre på det sterkeste at anmeldelsen var løgn, og tok med alt jeg kunne dokumentere for å underbrygge dette. Alt ble vridd mot meg til den grad at de faktisk motsa seg selv. I retten hadde jeg ingenting å si, mens hun kunne dikte opp virkeligheten slik hun ville. Kvalmende og graverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om jeg hadde blitt oppsøkt av min søster (altså kvinne..) med ujevne mellomrom og aldri visste om hun kom tilbake igjen for å plage og true meg ville jeg ønsket meg et besøksforbud også. Jeg vil være i fred for henne og sånn er det. Jeg føler meg utrygg på hva hun kan finne på og slikt sliter psykisk.

Når det kommer til besøksforbud må du, TS, være rimelig naiv for å tro at han ikke har gjort noe som helst galt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er naiv, men jeg er ikke den eneste i dette tilfellet som lurte på hva i huleste som skjedde. Så da er vi mange som er naive ;)

Dessuten så var det nok henne selv det gikk mest utover, så jeg tror nok ikke hun gjør det en gang til.

Uansett så er denne saken noe han har lagt bak seg, og grunnen er nok etterhvert også kommet frem, uten at jeg skal si mer om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er naiv, men jeg er ikke den eneste i dette tilfellet som lurte på hva i huleste som skjedde. Så da er vi mange som er naive ;)

Dessuten så var det nok henne selv det gikk mest utover, så jeg tror nok ikke hun gjør det en gang til.

Uansett så er denne saken noe han har lagt bak seg, og grunnen er nok etterhvert også kommet frem, uten at jeg skal si mer om det her.

Jeg syns det er rimelig naivt at du automatisk antar noen er skyldig fordi de er dømt. Spesielt når vedkommende er dømt etter en lov som ikke krever sannsynlighetsovervekt. Noe virker som noe, of dermed så er det akkurat det det er. Nei feil! Selv om noe virker som noe, trenger det ikke være slik! Med det sagt faller spørsmålet på deg smilo, er du naiv? Kenner du vedkommende?! Nei, det gjør du ikke. Dermed har du ikke et grunnlag å dømme på.

Jeg synes det er kvalmende at slik sløvhet finnes. Virker noe sånn, ja da bare er det sånn.

Så ser man jo den samme praksisen av besøksforbud andre steder i verden også, der lovgivningen rundt besøksforbud er ca den samme. http://www.massoutrage.com/ma/restraining-order-resources/fighting-false-restraining-orders/

Du skal aldri stole på en myndighet bare fordi de er en myndighet. De IQ tester ikke de menneskene de ansetter, og i påtalemyndighetenes tilfelle følger de bare rettspraksis og den vante gangen i papirmølla. De tenke faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde blitt oppsøkt av min søster (altså kvinne..) med ujevne mellomrom og aldri visste om hun kom tilbake igjen for å plage og true meg ville jeg ønsket meg et besøksforbud også. Jeg vil være i fred for henne og sånn er det. Jeg føler meg utrygg på hva hun kan finne på og slikt sliter psykisk.

Når det kommer til besøksforbud må du, TS, være rimelig naiv for å tro at han ikke har gjort noe som helst galt..

Mulig et forrige svaret om litt feil. Det var

jeg refererte til.

Kan ellers nevne at det er veldig forskjellig hvordan ulike mennesker opplever ting. Jeg selv hadde i mine yngre dager gjentatte ganger hamlet opp med andre bøller fysisk, blitt truet og drapstruet, men aldri gått til politiet. At andre gjør det er selvfølgelig forståelig, men jeg hadde nk laldri gått til politiet fordi søstra mi krangla med meg. Da hadde jeg heller tatt a som a var, krangla med a, eller bare forsøkt å finne ut hva hun ville og forsøkt å skvære opp. Å innvolvere politiet i alt mulig er nyeste trend i stakkarsamfunnet og burde ikke vært lov. Det er likevel nødvendig å ikke sette den grensen for å håndheve loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er rimelig naivt at du automatisk antar noen er skyldig fordi de er dømt. Spesielt når vedkommende er dømt etter en lov som ikke krever sannsynlighetsovervekt. Noe virker som noe, of dermed så er det akkurat det det er. Nei feil! Selv om noe virker som noe, trenger det ikke være slik! Med det sagt faller spørsmålet på deg smilo, er du naiv? Kenner du vedkommende?! Nei, det gjør du ikke. Dermed har du ikke et grunnlag å dømme på.

Jeg synes det er kvalmende at slik sløvhet finnes. Virker noe sånn, ja da bare er det sånn.

Så ser man jo den samme praksisen av besøksforbud andre steder i verden også, der lovgivningen rundt besøksforbud er ca den samme. http://www.massoutrage.com/ma/restraining-order-resources/fighting-false-restraining-orders/

Du skal aldri stole på en myndighet bare fordi de er en myndighet. De IQ tester ikke de menneskene de ansetter, og i påtalemyndighetenes tilfelle følger de bare rettspraksis og den vante gangen i papirmølla. De tenke faktisk ikke.

Hvor datt du av lasset? Jeg er TS (som etter hvert glemte å klikke anonym) og svarte den over meg på dette

Når det kommer til besøksforbud må du, TS, være rimelig naiv for å tro at han ikke har gjort noe som helst galt..

Jeg tror nemlig overhodet ikke at han har gjort noe galt, og det er vi mange som ikke tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke innvilget besøksforbud mot en eks som jevnlig truet meg på livet, og truet min datter liv i tillegg. Jeg hadde vitner til truslene (kolleger på jobben, jepp han oppsøkte meg der også!), men fikk det ikke. Sorry, men jeg tror ikke du har fått en riktig versjon.

Jeg fikk heller ikke besøksforbud mot min eks. Jeg hadde mellom 80-100 mld på facebook og tlf som politiet fikk. Det var trusler mot meg og barna våre.

Han var i tilleg rusmisbruker, og meget ustabil. Noe politiet også visste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor datt du av lasset? Jeg er TS (som etter hvert glemte å klikke anonym) og svarte den over meg på dette

Jeg tror nemlig overhodet ikke at han har gjort noe galt, og det er vi mange som ikke tror.

Beklager, jeg trykket på feil knapp på feil innlegg. Du ser rettelsen i tråden ovenfor.

Jeg fikk heller ikke besøksforbud mot min eks. Jeg hadde mellom 80-100 mld på facebook og tlf som politiet fikk. Det var trusler mot meg og barna våre.

Han var i tilleg rusmisbruker, og meget ustabil. Noe politiet også visste..

Det er vanskelig å avgjøre hvor galt eller rett dette er da man ikke kjenner historien "first hand," men det er ikke umulig at slikt praktiseres ulikt. Jeg kan se for meg at ditrikter der vold og kriminalitet er mer vanlig, og der mord på feks kvinner nylig har skjedde(de siste årene), der vil påtalemyndighetene være mye mer hårsåre for dramatiske historier.

I mitt tilfelle krangla jeg med søstra mi på facebook i 2008 og deretter tok opp det samme temaet høsten 2011. Hun svarte meget agressivt og krasst, og det endte med noe sms utveksling hor en del utsagn var så fjernt at jeg ertet henne på sms enkelte ganger med noen ukers mellomrom etter det. Dette påsto hun var bevis for årevis med trakkassering, hvorpå påtalemyndighetene ga et besøksforbud uten å ta min side av saken i det hele tatt. De undersøkte heller ingen av påstandene hennes. Jeg fikk det underskrevet fra vår egen mor at mye av det hun sa var løgn. Blandt annet at jeg skal ha kastet vår mor ned trappa ved et tilfelle, dette var i forklaringen til politiet hvor jeg ble fremstilt som den verste jævel. Alt for å sverte, torturere og skade meg, mens hun selv gir seg ut for å være et offer. Selv om hun regelrett ble tatt i løgn, og jeg anmeldte dette med det sentrale vitnet jeg hadde, henla de bare saken og opprettholdt besøksforbudet med de villeste argumenter. Jeg anket helt til høyesterett, hvorpå den samme holdningen var hele veien(hun kan bare påstå, mens alt jeg har blir avføyd). Jeg fikk til og med høre at siden vi hadde så lite kontakt uansett(vi snakker ikke sammen på årevis og jeg har ikke fysisk sette henne siden ca 2003 før hun møtte opp i en rettsrunde rundt dette i 2011), så var det helt greit å ha et besøksforbud. Dette argumentet har ikke noe med grunnlaget for hvordan dette skal praktiseres i det hele tatt. Min rettsikkerhet er frarøvet, og rettsmyndighetene rett og slett driter i hvordan denne loven utøves. De bestemte seg for hvem som var syndebukken, og deretter støtter de hverandre opp. Hvis de hadde sjekket med telefonoperatøren, kunne de lett ha sett at ingenting av det hun påstår om vårt kontaktomfang over mobil er sant. De sjekker ikke det eller noe annet, de bare tar hennes påstander som sannhet helt automatisk.

Hvis noe av det hun sa i sin forklaring når hun anmeldte meg var sant, ville jeg ikke klart å fungere i samfunnet i det hele tatt. Det er også merkelig at om jeg er den personen hun påstår at jeg er, så er det likevel bare hun som har fått lide for det. Hadde jeg plukket me ut et offer å plage, så ville det kanskje heller vært noen jeg faktisk har kontakt med. Ingen andre i familien har heller noe fryktforhold til meg, men det har altså hun. Hun er så angivelig fryktelig redd. Mest sannsynlig er hun ikke mentalt syk med en haug irrasjionell frykt som hun lar gå ut over meg, hun er rett og slett bare manipulerende og psykopatisk. Hun utnytter et naivt system som i mitt tilfelle er drevet av meget uintelligente og naive mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest jomfrua

Du, Mann.........

Du sier du ikke har hatt kontakt med din søster - men at dere kommuniserte litt igjen i 2011. Og du da "ertet" henne med noen ukers mellomrom.....

Hvorfor det?

Det var vel kanskje det som var utslaggivende, at hun ikke fikk være i fred. Hvorfor "erte" på seg folk enda mer under så dårlig klima.

Du virker så bitter - så hvorfor ikke fjerne seg fra problemstillingen istedetfor å nære oppunder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reven

Jeg tror på TS. Bare les noen av de andre trådene her om hvordan enkelte (!) skal hevne selv mindre feiltrinn med voldsomme represalier mot eksen.

Jeg kjenner flere saker hvor kvinner slår seg sammen og lyver i kor i retten. Tårene triller men rett bak tårene ligger faenskapet. Dette er misbruk av rettsapparatet.

Jeg sjekket åpen informasjon om en date på internett for å forsikre meg om at en date var ordentlig. Jeg fant mye spennende (som gjorde meg skeptisk) og når jeg mailet henne om dette ble jeg beskyldt for å være stalker. Kort tid etterpå ble informasjonen fjernet. Men da visste jeg hva hun drev med. Og nå går hun etter neste og deretter neste.

Lever en mottanmeldelse mot henne og vær subjektiv og si du føler hans eks er truende. Han kan også gjøre dette for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Mann.........

Du sier du ikke har hatt kontakt med din søster - men at dere kommuniserte litt igjen i 2011. Og du da "ertet" henne med noen ukers mellomrom.....

Hvorfor det?

Det var vel kanskje det som var utslaggivende, at hun ikke fikk være i fred. Hvorfor "erte" på seg folk enda mer under så dårlig klima.

Du virker så bitter - så hvorfor ikke fjerne seg fra problemstillingen istedetfor å nære oppunder?

Hvis noen løper ned døra di daglig, eller på annen måte kontakter deg slik at det forstyrrer deg og ditt daglige liv på en graverende måte, så har jeg forståelse for det eventuelle behovet du har om et besøksforbud. Jeg har ingen forståelse for at den minste provokasjon skal gi rett til et besøksforbud, da skal det ligge noe alvorlig til grunn. Det i seg selv å bruke politiet til hva det enn måtte være er latterlig nok. Man skal kunne forvente at folk snakker for seg og tar opp ting med en viss grad av sans og fornuft som voksne mennesker uten behov for en foreldremyndighet til å snakke for seg.

Hvorfor ertet jeg henne? Prøver du her å si at det er dumt og dermed er det berettiget å lyve en lang anmeldelse med det mest demoniserende innhold? Når du kjenner noen store deler av livet ditt, kan du føle en viss rett til å uttrykke deg ovemfor vedkommende. Om man så legger et lite trykk på saken en periode, sså er ikke det automatisk synonymt med at hun blir "forfulgt i årevis"!

Jeg er bitter på idiotien jeg må leve med, naiviteten jeg møter, de usaklige argumentene, det faktum at jeg blir frarøvet rettsikkerhet og verdiløst overkjørt. Jeg er bitter fordi noen har fått retten til å tråkke meg ned med løgner, mens de att på til blir tatt i løgnene sine, og alt uten å bli straffet. Mens jeg derimot, meg er det det samme med. Jeg ser mange kvinner skrike og bære seg over hvor vanskelig det er å være kvinne, mens vi menn skal bare holde kjeft og ikke syte som ei kjerring over hva det måtte være. Dere spiller et maktspill på den innbygde kjønnsrollen som offer, mens jeg som mann skal ta det som kommer min vei. Jeg kan nesten ikke leve med det. Å distansere seg fra slikt er helt absurd for meg.

Den jenta burde vært straffet via rettsapparatet, og det samme mener jeg om en hver person som svertende skryter av besøksforbudene de gir folk mot seg, hvor så skrytingen måtte befinne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...