Gå til innhold

"Bucket list" på norsk?


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87

De fleste har vel hørt om en "bucket list"! (Om du ikke har hørt om det, så er det altså en liste med ting du har lyst å gjøre før du dør.)

Jeg lurte på om noen hadde en god måte å si det på norsk? Har dere noen forslag til hva man kan kalle en sånn liste?

Jeg kan selvfølgelig kalle det "Ting jeg vil gjøre før jeg dør" o.l men ser etter noe litt mer spennende. Forslag?

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Kisteliste?

:P

Haha! Det var genialt! ... Eller veldig trist :vetikke:

Mener du kiste som i skattekiste, altså at listen er fylt med de fineste tingene i verden, altså de du har mest lyst å gjøre i livet? Eller kiste som i den du skal begraves i, og ergo ting du skal gjøre før du skal i kista?

Men uansett veldig snertent! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Haha! Det var genialt! ... Eller veldig trist :vetikke:

Mener du kiste som i skattekiste, altså at listen er fylt med de fineste tingene i verden, altså de du har mest lyst å gjøre i livet? Eller kiste som i den du skal begraves i, og ergo ting du skal gjøre før du skal i kista?

Men uansett veldig snertent! Takk!

Jeg mener kiste som i begravelse. Bucket list kommer vel av "kick the bucket" som er en eufemisme for å dø. Så oversatt på norsk burde det jo bli noe basert på litt spøkefulle begreper for å krepere, som pennalet-planen etter "gå i pennalet" eller noe sånt. Eller kisteliste, jeg mener jeg har lest/hørt det et sted, det var iallefall i hodet mitt fra før.

Men du kan jo bare kalle det en ønskeliste, livsplaner/ønsker, livsliste, drømmeliste etc også hvis du vil ha en mer positiv vri på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg mener kiste som i begravelse. Bucket list kommer vel av "kick the bucket" som er en eufemisme for å dø. Så oversatt på norsk burde det jo bli noe basert på litt spøkefulle begreper for å krepere, som pennalet-planen etter "gå i pennalet" eller noe sånt. Eller kisteliste, jeg mener jeg har lest/hørt det et sted, det var iallefall i hodet mitt fra før.

Men du kan jo bare kalle det en ønskeliste, livsplaner/ønsker, livsliste, drømmeliste etc også hvis du vil ha en mer positiv vri på det ;)

Men med "kisteliste" så kan det jo både være begravelse og skattekiste, sånn at det blir dobbel betydning. Det var i grunn ikke så dumt!

Takk for forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Syns kisteliste var genialt!

Ja, ikke sant det var! Det eneste er at jeg får en smule dårlige konnotasjoner, å tenke på kister er liksom ikke alltid så positivt, men lurer på om jeg går for den. Om man tenker at det er kiste som i skattekiste så er det jo bare koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raindrops er tilbake! Oi oi oi. :romeo:

Hva med; "Gjør-før-jeg-dør-liste"?



Anonymous poster hash: c3b8e...f1a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Raindrops er tilbake! Oi oi oi. :romeo:

Hva med; "Gjør-før-jeg-dør-liste"?

Anonymous poster hash: c3b8e...f1a

Er tilbake!? :sjokkert: Ånei! Har jeg tatt nicket til noen andre nå da? Det visste jeg ikke.

Ja, jeg tenkte på gjør-før-jeg-dør-liste, men var liksom på utkikk etter noe med mer futt i! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake!? :sjokkert: Ånei! Har jeg tatt nicket til noen andre nå da? Det visste jeg ikke.

Du kan sikker forberede deg på å bli antatt for å være en tidligere bruker som slettet seg for en tid tilbake, rart å se Raindrops tilbake selv om det ikke er Raindrops.

Anonymous poster hash: 17736...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...