Gå til innhold

mannen med på første svangerskaps kontroll?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt? Skal på mandag og er 8 uker da.

Anonymous poster hash: dc30e...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke med samboer, er ikke stort å gjøre for han der uansett, og ikke får man sett noe eller hørt hjertelyd enda. Man tar bare blodprøver, leverer urinprøve og fyller ut helsekortet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er spesielle grunner, så kan jeg ikke helt se vitsen med å ta med fyren på noen av kontrollene. Unntatt ultralyd, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: bc0a9...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke noe spennende for mannen. Han kan bli med på ul og evt jordmorsamtaler om dere føler behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuttepi

Min var med, men vi skulle da henvises videre samt ha tidlig ul for å bekrefte liv. Han var ikke med på kontroll nummer to, og han skal ikke være med til jordmor. Han skal såklart være med på OUL, og sannsynligvis på sene kontroller, men nå er det ingen grunn til at han skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han har kun vært med på ultralyd. :) Også var han jo med på fødselsforberedende kurs første gangen. Ellers gikk jeg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legekontrollene ser jeg ikke noe poeng i å være med på, men én av kontrollene hos jordmor kan være nyttig å ha med seg. Min jordmor var i alle fall opptatt av å treffe mannen, høre om hans forventninger og la ham stille eventuelle spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Nå når jeg tenker meg om, så lurer jeg på om samboer kanskje var med på en av jordmorkontrollene sist gang? Det var i så fall et godt stykke ut i svangerskapet. Da det begynte å nærme seg fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var med på alle unntatt den første. Første kontroll er egentlig lite spennende... Men ultralyd(ene) og å høre hjertelyd på kontrollene er jo stas for ham også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var med på første og OUL, og regner med han skal være med på neste kontroll om noen uker også. Han ønsker selv å være med fordi han er ganske interessert, hehe. Legen nevnte også på første kontroll at det var fint at han var med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen var ikke med på første legetime og det var heller ikke nødvendig. Skjedde ikke noe spennende der uansett. Han var med på første jordmortime og kommer til å være med på de resterende også, om han har anledning. Han var også selvsagt med både på tidllig UL og OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ultralyd her, han hadde neppe fått noe ut av å være med på kontroller.

Anonymous poster hash: 48f58...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig kan mannen ha stort utbytte av å være med på alle undersøkelser. Husk at for de fleste menn som skal bli far for første gang, er dette en like spennende opplevelse som for dere som skal føde. Vi kan ha spørsmål vi også. I tillegg er det hyggelig å være med.

Da vi skulle ha vårt første barn, var jeg men på alle undersøkelser. Med nr. 2 og tre var jeg med på ultralydene (flere for begge).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er nesten med på alt her, etter eget ønske. Han har spørsmål og ønsker informasjon på lik linje med meg så ser ingen grunn til at han ikke skal.være med når han selv ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var noe vits. Det er jo bare å fylle ut papirer, sende søknad om fødeplass (i Oslo i hvertfall), ta urin- og blodprøve og prate litt den første. Men han fikk tilbudet såklart. Min mann var med på 2 ultralyder (en tidlig og OUL) og en av jordmortimene, da spurte jordmor om jeg (vi) ønsket å ha en "fellestime", i tilfelle han hadde noen spørsmål og for at han skulle få noen brosjyrer osv.



Anonymous poster hash: 49f1c...7a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er spesielle grunner, så kan jeg ikke helt se vitsen med å ta med fyren på noen av kontrollene. Unntatt ultralyd, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: bc0a9...1c9

Mannen bør da få lov å bli med om han vil. Jeg har vært med på alle møtene hos jordmor og legen (samt ultralyden naturligvis) bortsett fra underlivssjekken. Den klarte vi oss foruten :P Jeg blir med hver gang kun for å høre hjertelyden og å høre at alt er bra med både mor og barn :)

Anonymous poster hash: d9ae3...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...