Gå til innhold

hvor langt på vei gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har lest flere steder på nett nå at nakkefold som indikerer downs kun kan ses i uke 12 og ved ultralyd etter det så er dette kamuflert. Det betyr at man har et vindu på en uke for å oppdage dette??

Er det mulig å få time i løpet av et par dager til privat ultralyd?



Anonymous poster hash: d2032...877
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har lest flere steder på nett nå at nakkefold som indikerer downs kun kan ses i uke 12 og ved ultralyd etter det så er dette kamuflert. Det betyr at man har et vindu på en uke for å oppdage dette??Er det mulig å få time i løpet av et par dager til privat ultralyd? Anonymous poster hash: d2032...877

Det er enklest å se i uke 12-13 ja. Men fortykket nakkefold betyr ikke at barnet garantert har downs syndrom og omvendt. Kun en indikasjon. Her jeg bor er det mulig å få på et par dager, men det er jo forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, bekymrer meg for alt jeg nå. Vil så gjerne gjøre dette "riktig"., dvs gå til lege når jeg skal osv



Anonymous poster hash: d2032...877
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, bekymrer meg for alt jeg nå. Vil så gjerne gjøre dette "riktig"., dvs gå til lege når jeg skal osv Anonymous poster hash: d2032...877

Jeg forstår det..:) men nå har du bestilt legetime, og det blir slik... Noen oppdager jo ikke graviditeten før de er halveis, og det går som regel helt fint da også:) hvis du bekymrer deg veldig tror jeg at jeg ville sett om det var mulig å få en privat ultralyd før jul, evt. I romjulen slik at du kan slappe litt mer av:) her måler de fosteret, så da får man rett svangerskapslengde:)

Hvis du tror du hadde siste mens i midten av oktober så er du jo ca 9 uker på vei, og enda god tid :) og det er ingen krise om første svangerskapskontroll er senere enn uke 12. D blir ikke gjort så mye mer enn å fylle ut helsekort, ta vekt, blodtrykk og blodprøver. Ingen av de blodprøvene MÅ bli tatt i uke 12:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring rundt til klinikker som tilbyr privat UL, så får du helt sikkert time før jul. Problem solved.



Anonymous poster hash: f9c87...d67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal reise vekk til et mindre sted fra og med i morgen, så første sjanse blir iallefall 30 eller 31.desember. Antakelig må jeg slå meg til ro med legetimen i januar, det er jo min feil at jeg ikke har planlagt dette bedre.



Anonymous poster hash: d2032...877
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har jeg forstått det rett at hvis man ønsker ultralyd før uke 17(andre svangerskapskontroll) så må man uansett gjøre det privat?



Anonymous poster hash: d2032...877
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg forstått det rett at hvis man ønsker ultralyd før uke 17(andre svangerskapskontroll) så må man uansett gjøre det privat?

Anonymous poster hash: d2032...877

I vanlige svangerskap må man det. For å finne ut svangerskapslengde mener jeg man får det dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...