Gå til innhold

Får unge kvinner fortere tilbake kroppen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser mammatilmichelle sitt bilde der hun har på highwaist og hvit genser på bloggen. Magen ser stram ut bare noen dager etter fødsel, og denne unge damen hadde jo ganske stor mage også under graviditeten så man skulle egentlig tro det ville henge en del hud. Så jeg lurer på om det er slik at en kvinne på 16-20 får kroppen "tilbake" mye fortere enn kvinner på rundt 30?

Dette er ikke en diskusjon om mammatilmichelle altså, men om det er slik generelt selv om alle kvinner er ulike :)



Anonymous poster hash: 338c9...d03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan du ser ut etter en graviditet kommer jo an på hvordan du så ut før. Noen snakker som om de bare fikk utdelt en ny kropp, men det er jo kroppen din og er kroppen stram og slank, er du lettere tilbake der du var etterpå, uansett alder.

En ung jente med noen kilo ekstra som legger på seg mye under graviditeten, vil se tilsvarende ut i etterkant. Men det er klart at den gjennomsnittlige 20åring har noe bedre forbrenning og er jevnt over slankere enn den gjennomsnittlige 30åring.



Anonymous poster hash: 26645...5eb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hun så jo kjempebra ut! Og det etter fødsel nr. 2! Imponerende



Anonymous poster hash: 94937...609
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du ser ut etter en graviditet kommer jo an på hvordan du så ut før. Noen snakker som om de bare fikk utdelt en ny kropp, men det er jo kroppen din og er kroppen stram og slank, er du lettere tilbake der du var etterpå, uansett alder.

En ung jente med noen kilo ekstra som legger på seg mye under graviditeten, vil se tilsvarende ut i etterkant. Men det er klart at den gjennomsnittlige 20åring har noe bedre forbrenning og er jevnt over slankere enn den gjennomsnittlige 30åring.

Anonymous poster hash: 26645...5eb

Åja :) Ja, selvsagt er det slik med hvor mye man legger på seg, men jeg tenker helt gjennomsnittlige mennesker som går opp helt gjennomsnittlig under fødsel :)

Men har forbrenning noe med hvor fort den løse huden på kroppen trekker seg tilbake? :)

Anonymous poster hash: 338c9...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Hun så jo kjempebra ut! Og det etter fødsel nr. 2! Imponerende

Anonymous poster hash: 94937...609

Ja, det synes jeg også :) Er derfor jeg lurer på om det generelt er slik for unge damer som får barn :)

Anonymous poster hash: 338c9...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huden er mer elastisk hos unge personer, så det vil nok hjelpe med å få magen til å forsvinne. Selvfølgelig er de individuelle variasjonene også veldig store, så hun kan ha vært heldig med genene/ flink med kostholdet.



Anonymous poster hash: 8c661...984
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det kommer ann på hvordan man tar vare på seg selv. Har venninner som så gravide ut etter fødselen og aldri gjorde noe med det, var i begynnelsen av 20. Har også sett 30 åringer som er stramme rett etter fordi de er flinke til å trene og ta vare på seg.

Både 20-30 åringer kan slite med å komme tilbake og noen kommer tilbake i form rett etter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to stk som fikk barn da de var 16 og som virkelig este ut. De ser fortsatt sånn ut, men det avhenger jo selfølgelig av kosthold og trening og hele pakka. Vet også om 30-åringer som så ut som fotballfrue uka etter fødselen uten noe hengemage eller løs hud. Folk flest ligger vel midt i mellom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo veldig an på hvor raskt livmor trekker seg tilbake:)

Anonymous poster hash: d0749...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at kvinner som er på barn nr 3 eller mer, går raskere tilbake i form enn førstegangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell jeg fikk barnet mitt som 15åring og var tynn hele svangerskapet (utenom magen selvfølgelig) og jeg ble rett og slett smell feit etter fødselen. Riktignok pga dårlig kosthold. Klarte å vende om kostholdet oh hadde ganske slank og fin kropp et år etterpå heldigvis.

Anonymous poster hash: 42e14...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammatilmichele ser sånn ut akuratt fordi buksa holder magen på plass. Man kan jo se at hun nå ikke er tilbake til før-vekten. Man går ikke ned 12 kilo med en gang mn føder.



Anonymous poster hash: 9efb6...ddc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammatilmichele ser sånn ut akuratt fordi buksa holder magen på plass. Man kan jo se at hun nå ikke er tilbake til før-vekten. Man går ikke ned 12 kilo med en gang mn føder.

Anonymous poster hash: 9efb6...ddc

Joda det kan man :P jeg gikk ned 16 kg på 5 dager, men nå gikk jeg opp endel mer enn 12 kg og da. Er nok buksa som holder litt inne ja :)

Jeg hadde enorm mage, sikkert dobbel så stor som mammatilmichelle sin mage, og den har blitt stor og bløt. Dårlig med slanking her pga amming. Får ta det til våren når jeg er ferdig med amming :)

Anonymous poster hash: da095...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unge gravide får lettere strekkmerker av hormonelle årsaker, men "eldre"(altså at man føder i vanlig voksen alder) ikke får det like lett - også avhengig av gener.

Hengehud har heller ingenting med alder å gjøre, ei heller vektendringer.

Jeg fødte som 33åring, veide mindre enn noensinne før og var regelrett tynn dagen etter fødsel. Har aldri hatt helt flat mage, men hengehud har jeg ikke - og jeg har ikke trent ett sekund etter fødselen, slanker meg heller ikke.

Nå er ikke kroppen min en drøm å se på synes jeg selv, men den er nogenlunde nøyaktig som før graviditet.

Aller mest veide jeg i tidlig 20år, så jeg kjenner meg ikke igjen i disse aldersgreiene.



Anonymous poster hash: 2756a...97e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at kvinner som er på barn nr 3 eller mer, går raskere tilbake i form enn førstegangsfødende.

Jeg tipper det er fordi mengden mat man rekker spise synker betraktelig med antall barn :P

Anonymous poster hash: 2756a...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk magen tilbake superfort med nr 1, var da 23. Spent på nr 2 som kommer om 3 mnd.
Min mor fikk flat mage kjempefort med alle sine 4 barn før hun var 30. Det går nok litt i arv tenker jeg.
Det er jo livmoren som trekker seg sammen, så det har vel ikke så mye med magemuskler og hvor trent man er vil jeg tro.



Anonymous poster hash: 5a407...b1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Næh, sliter fremdeles med å kvitte meg med de ekstra kiloene og hengemagen. Gikk opp nesten 30 kg.... og jeg er 21 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har gått NED etter/pga svangerskap som i utgangspunkt var større før de ble gravide?

Jeg veide mindre etter svangerskapet enn før..har nok med at jeg fortsatte og trene jevnlig under graviditeten, hadde dårligere matlyst de første ukene etter fødsel, og fullammet hele veien.

Tror nok kroppen til yngre jenter har lettere for å komme tilbake i form, men uansett alder har det nok en del å si hvor mye man legger på seg i svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, det tror jeg ikke. Vet om flere i 30-åra hvor magen bare spratt tilbake nesten med en gang ungen var ute..



Anonymous poster hash: 7ea6c...cf2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...