Gå til innhold

er gravid og har spist lussekatter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du vet at spekemat er rått kjøtt? i rått kjøtt lever det bakterier som kun dør ved kokepunktet, altså 100 grader. Listeria og Toxoplasmose kan gjøre store skader på barnet du bærer, det er en grunn for at de rådene er der. Har selv en kollega som fikk toxoplasmose i mors mage, og har kun 10% syn pga dette. Ja, jeg spiser spekemat, men kun når det er varmebehandlet

Nå har jeg faktisk tenkt litt på dette i noen dager, og det er jo bare tull at jeg ikke skal la vær å spise mat som KANSKJE kan skade barnet, det er jo bare snakk om 9mnder av livet mitt. Så fra nå av skal jeg følge de retningslinjer som er i Norge. Man lærer så lenge man lever :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Nå har jeg faktisk tenkt litt på dette i noen dager, og det er jo bare tull at jeg ikke skal la vær å spise mat som KANSKJE kan skade barnet, det er jo bare snakk om 9mnder av livet mitt. Så fra nå av skal jeg følge de retningslinjer som er i Norge. Man lærer så lenge man lever :)

Høres veldig lurt ut😊 blir savnet for stort kan du ha det på pizza og ostesmørbrød😉
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig lurt ut blir savnet for stort kan du ha det på pizza og ostesmørbrød

åh, ja. lurt! asparges med spekeskinke stekt i stekovnen går også bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, ja. lurt! asparges med spekeskinke stekt i stekovnen går også bra?

Ja, så lenge det er stekt på over 70 grader i 5 min er det vel:) så er ikke så mye som skal til!:)

Anonymous poster hash: 784e8...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

åh, ja. lurt! asparges med spekeskinke stekt i stekovnen går også bra?

Jada😊 det viktige er at det er gjennomstekt. Det er jo veldig sjeldent noen blir syke, men det er en unødvendig risiko og ta. Du kan spise det meste sålenge det er gjennomstekt. Kokken i huset sier man uansett skal holde seg helt unna ørret og tunfisk pga tungmetaller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk tenkt litt på dette i noen dager, og det er jo bare tull at jeg ikke skal la vær å spise mat som KANSKJE kan skade barnet, det er jo bare snakk om 9mnder av livet mitt. Så fra nå av skal jeg følge de retningslinjer som er i Norge. Man lærer så lenge man lever :)

Du? Kan jeg bare si at nå synes jeg du var ganske kul? Ikke bare skiftet du mening om noe (det er ikke alltid så lett, det) - du innrømmet det til og med her på KG (den ville sittet langt inne for mange av oss, vil jeg tro). Hurra for deg :)

Anonymous poster hash: 0363b...d10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du? Kan jeg bare si at nå synes jeg du var ganske kul? Ikke bare skiftet du mening om noe (det er ikke alltid så lett, det) - du innrømmet det til og med her på KG (den ville sittet langt inne for mange av oss, vil jeg tro). Hurra for deg :)

Anonymous poster hash: 0363b...d10

Ja, nei.. Noen ganger må man bite i det sure eplet å innrømme at man tar feil:-p den satt langt inn, men hey.. Heller det enn å virke totalt idiot :-p (noe jeg fant ut at jeg var når jeg fikk tenkt skikkelig på saken) takk for kompliment !:))
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...