Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Jeg er også førstegangs og er 7+2 i dag :) Kvalm, men kaster ikke opp. Ellers veldig trøtt og fortsatt litt murringer i underlivet. Det verste av murringene har stilnet så det er deilig. Har også ømme bryst og myyyye sterkere luktesans.

Skal til tidlig UL om tre uker så er veldig spent på det!!! :gravid: Var ikke planlagt her, men ikke noe mindre ønsket av den grunn :hjerte: Vi måtte bare komme oss over det første sjokket :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen :goodbye:

Jeg er også førstegangs :) Var plaget med kvalme, og litt oppkast til ca. uke 14..

I dag er jeg 19+4, etter justering på én dag på OUL :)

Har begynt å kjenne spark, sterk baby i magen :rodmer:

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye for å skrive over her at jeg er kvalm, men ikke kaster opp.. Har fått igjen for det de siste par dagene ja :ler: Her er det bare å snike seg kjapt unna på jobb og håpe ingen skjønner hvorfor jeg er borte innimellom.. Men det skal jo være et bra tegn at man er kvalm og kaster opp så får prøve å ta det med et tappert smil :P Bare satser på det stilner etterhvert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at så mange vil dele dette :D Kjempe spennende med en tråd hvor alle er førstegangs gravid :D Her kan vi hjelpe hverandre og dele ting. Jeg er selv nå 6+6 uker. Er kjempe trøtt om dagene og blir lett irritert, veldig emosjonell eller hva man skal si... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4 her ;) veldig tidlig og veldig planlagt.

Er gravid etter ICSI.

Hvordan er formen?

Så spennende, det har ikke helt gått opp for meg. Skal ha en UL i uke 12, tror det blir veldig spennende og se at det er liv der inne:) Formen er opp og ned, ingen kvalme eller oppkast men trøtt og blir fort sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 her :)

Er ikke fullt så svimmel lenger, slik jeg var i uke 4 og 5, men blir veldig fort trøtt om kvelden! Merker at jeg kunne ha lagt meg nå, og det er jo ganske tidlig...

Ikke kvalm, men forsterket luktesans; blir mer og mer tydelig for hver dag som går:p

Gråter lett, ømme bryster, hyppig vannlating, ler lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei :D Så kjekt å høre fra dere alle, kjempe spennende :D Jeg er nå 11+0. Er veldig forkjølet om dagene, slitsomt.. Men formen er fin, har ikke vært kvalm på en stund. Har ikke kastet opp enda, det er jo bra?! Føler meg en del oppblåst, hehe. Er enda veldig trøtt om dagene.. Gleder meg veldig til UL i Desember <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D Så kjekt å høre fra dere alle, kjempe spennende :D Jeg er nå 11+0. Er veldig forkjølet om dagene, slitsomt.. Men formen er fin, har ikke vært kvalm på en stund. Har ikke kastet opp enda, det er jo bra?! Føler meg en del oppblåst, hehe. Er enda veldig trøtt om dagene.. Gleder meg veldig til UL i Desember <3

Skulle du ikke på ul i uke 12? :)

Anonymous poster hash: 1e390...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 37+4 i dag, så nærmer seg fødsel på meg. Har ikke hatt noen som helst plager gjennom svangerskapet, utenom litt kramper i leggen ved aktivitet :-) førstes nå jeg sliter litt mer med å sove skikkelig, men føler meg ganske opplagt likevel

Anonymous poster hash: efeca...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegang 8+6 her. Noen som vet om ett sted som tar tidlig UL for å se etter misdannelser, downs og andre sykdommer hos fosteret? Kan gjerne gjøre det i dannmark eller sverige om det er eneste mulighet.



Anonymous poster hash: 83815...9f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

første gang her og, 9 uker i dag! :) var ikke planlagt men tas selfølgelig i mot:) lite symptomer, kun litt stikninger og murringer i magen.. og trøtt da selvfølgelig! hvorfor er det egentlig et godt tegn å være kvalmen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegang 8+6 her. Noen som vet om ett sted som tar tidlig UL for å se etter misdannelser, downs og andre sykdommer hos fosteret? Kan gjerne gjøre det i dannmark eller sverige om det er eneste mulighet.

Anonymous poster hash: 83815...9f5

Slik jeg har forstått det er det ikke lovlig i Norge.. Men at de fleste sjekker nakkefolden og ryggmargen og konkluderer med at alt ser bra ut (sier det litt sånn indirekte). Dette er bare basert på hva jeg har fått høre av andre, lurer i grunnen litt på det samme selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det er det ikke lovlig i Norge.. Men at de fleste sjekker nakkefolden og ryggmargen og konkluderer med at alt ser bra ut (sier det litt sånn indirekte). Dette er bare basert på hva jeg har fått høre av andre, lurer i grunnen litt på det samme selv..

Hørt det samme, men det er ingen garanti......Synes det er skikkelig fjernt at kun eldre har krav på å bli informert om de får barn med spesielle behov.....Det er ikke lov å sjekke dette for oss som er yngre takket være Krf. Jeg vet at slike undersøkelser er lov i Sverige og i Dannmark så lurer på om jeg skal ta en "kombinert harrytur" for å få sjekket det, må bare finne ut hvor man evt kan få sjekket dette.

Anonymous poster hash: 83815...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få tidlig UL hos private klinikker, og i riktig uke kan de sjekke nakkefold m.m.

Er det holdepunkter for at noe er galt, kan man henvises til fostervannsdiagnostikk etc.

Har vært hos Dr. Lundring på Jessheim; en av norges beste innenfor gynekologi og svangerskap.

Jeg dro ikke spesielt for å sjekke dette, kun for en tidlig UL av nysgjerrighet som førstegangsgravid. Han spurte om jeg ville vite hva han kunne se og ikke se, og sa at alt så normalt ut og forklarte hvordan han så det. Måler nakkefold etc.

Sjekk ut hjemmesiden http://www.spesialistsenteretforkvinner.no/

Anonymous poster hash: 87376...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er også førstegangs. 14+0 i dag :) vi var på ul i uke 12 hvor de sjekket nesebein og nakkefold og så at alt så fint ut. Så selvom det ikke er "lov" å sjekke så har jeg intrykk av at de fleste gjør det. De er også pliktig å henvise deg videre hvis de skulle finne noe "feil" eller avvik.

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De kan sjekke nakkefold ol. Men det er ikke nok til å kunne utelukke down syndrom og andre tilstander. Skal man det må det tas blodprøver og evt. Fostervannsprøve og det er det man ikke gjør i norge.

Anonymous poster hash: 11c7e...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan sjekke nakkefold ol. Men det er ikke nok til å kunne utelukke down syndrom og andre tilstander. Skal man det må det tas blodprøver og evt. Fostervannsprøve og det er det man ikke gjør i norge.

Anonymous poster hash: 11c7e...2a5

Jo det gjør man i norge. Feks hvis tidlig ul har vist tegn til mulig kromosomfeil eller hvis et par har en vanskelig livssituasjon hvor de ikke har mulighet til å ta seg av et barn med spesielle behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ikke på ul i uke 12? :)

Anonymous poster hash: 1e390...91f

Jeg skulle egentlig det, men venter heller til den obligatoriske UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig det, men venter heller til den obligatoriske UL :)

Skjønner, det blir spennende :)

Anonymous poster hash: 1e390...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...