Gå til innhold

Førstegangs gravid


fiat500

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å få en liten mage(kul nederst under navlen) i uke 12? Er 160 og har veldig kort overkropp og veier 50 kg

Anonymous poster hash: 5818a...ad2

Jeg vil tro det er livmora. Kjenn om det er hardt der hvor det buler ut, så er det nok livmora :) det har vært sånn siden uke 12 hos meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare meg som er latterlig distré om dagen? Jeg er vanligvis veldig strukturert, og spesielt på jobb. Men jeg glemmer sånne helt naturlige ting jeg skulle gjort. Enda jeg har det skrevet ned.

I går holdt jeg også på å ordne en hel masse jeg pleier å gjøre torsdager, fordi jeg trodde det var nettopp det.. Og ikke tirsdag. Gikk lenge før jeg oppdaget det også.

Det er jo nesten flaut.

Mandag var jeg innom en garnbutikk for å kjøpe stoppenåler. Fant de, hang dem tilbake, kjøpte garn og rundpinne i stedet, betalte og dro hjem.. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er latterlig distré om dagen? Jeg er vanligvis veldig strukturert, og spesielt på jobb. Men jeg glemmer sånne helt naturlige ting jeg skulle gjort. Enda jeg har det skrevet ned.

I går holdt jeg også på å ordne en hel masse jeg pleier å gjøre torsdager, fordi jeg trodde det var nettopp det.. Og ikke tirsdag. Gikk lenge før jeg oppdaget det også.

Det er jo nesten flaut.

Mandag var jeg innom en garnbutikk for å kjøpe stoppenåler. Fant de, hang dem tilbake, kjøpte garn og rundpinne i stedet, betalte og dro hjem.. Haha.

Var distrè og glemsk før, det har blitt litt værre ja ;) merker det selv, spesielt på jobb! Endret av ordinarygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid stålkontroll. Men nå kan jeg plutselig glemme adgangskortet på jobb, leser Mail feil og svare på noe helt annet, sette igjen vannflasken ved vannautomaten og løper rundt i ring og leter etter den. Er en smule fjern og distré for tiden ja :P

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg er noe mer distré enn vanlig, men har hørt om at det kan skje. Lurer på hvorfor?

I dag skal vi på OUL, veldig spennende og skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg vil gjerne være med her.

4+4 i dag, og i ferd med å komme over det verste sjokket over den positive testen.

Vi sluttet på pillen i september og tenkte at skjer det så skjer det, og skjer det ikke så er det også helt greit.

Jeg holdt naturlig nok et litt større øye med EL osv enn mannen, men var allikevel ikke helt klar for at det skulle klaffe så fort (merker jeg her jeg sitter nå :fnise: ).

Er selvfølgelig glad, men også veldig bekymret og ikke sikker på om jeg skal la meg selv oppleve gleden helt ennå. Det er jo så mye galt som kan skje!

Ser noen av dere har vært på tidlig UL, hvordan ordnet dere det, og hva skjer der?

Jeg skal ringe legen i dag, men regner ikke med å få time før etter jul, kanskje nytt år også.. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL'en gikk veldig bra. Friskt og fint foster. En stor lettelse, selv om man selvsagt ikke har noen garantier.

Velkommen hit Beccy87 og gratulerer med graviditeten. Tidlig UL gjøres hos privat gynekolog. Du ringer selv og bestiller time, det koster vanligvis rundt 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok fordi jeg ville forsikre meg om at jeg faktisk var gravid, siden jeg ikke hadde noen symptomer. Men jeg hadde nok tatt uansett, for å se at alt var i orden og så normalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil gjerne være med her.

4+4 i dag, og i ferd med å komme over det verste sjokket over den positive testen.

Vi sluttet på pillen i september og tenkte at skjer det så skjer det, og skjer det ikke så er det også helt greit.

Jeg holdt naturlig nok et litt større øye med EL osv enn mannen, men var allikevel ikke helt klar for at det skulle klaffe så fort (merker jeg her jeg sitter nå :fnise: ).

Er selvfølgelig glad, men også veldig bekymret og ikke sikker på om jeg skal la meg selv oppleve gleden helt ennå. Det er jo så mye galt som kan skje!

Ser noen av dere har vært på tidlig UL, hvordan ordnet dere det, og hva skjer der?

Jeg skal ringe legen i dag, men regner ikke med å få time før etter jul, kanskje nytt år også.. :bond:

Gratulerer med graviditeten!:) det er ikke nødvendig å gå til legen enda med mindre du har noen plager eller noe spesielt du ønsker å ta opp. De fleste legekontorer har første svangerskapskontroll rundt uke 10-12 og flere leger tar ikke blodprøver før man er over 12 uker. Men det er jo greit å ringe å høre hvordan de pleier å gjøre det på ditt legekontor. Jeg hadde første legetime i uke 6, men det var fordi jeg kastet opp alt. Ble ikke gjort noe mer enn sykemelding:):)

Som Nori sier så er tildig ul privat (med mindre man har risikosvangerskap el.) og bestilles og betales selv. Hva som skjer er litt forskjellig ut fra hvor langt man er på vei. Går man i uke 5 vil de kun se etter om det er fostersekk ol, etter uke 6 en gang kan de finne hjerte og går man i uke 12 kan man se fosterets bevegelser, om det er utviklet normalt til dette tidspunktet, måle nakkefold osv. :)

UL'en gikk veldig bra. Friskt og fint foster. En stor lettelse, selv om man selvsagt ikke har noen garantier.

Velkommen hit Beccy87 og gratulerer med graviditeten. Tidlig UL gjøres hos privat gynekolog. Du ringer selv og bestiller time, det koster vanligvis rundt 1000 kroner.

Hurra for positiv OUL! Skuldrene mine senket seg veldig da alt så ut til å være fint! Som du sier har man ingen garantier, men det har man aldri.. :) etter en fin OUL så går det som regel bra!:)

Hva er grunnen til at dere tar tidlig UL? Anonymous poster hash: bfd70...05c

Jeg valgte å ta tidlig ul fordi jeg var bekymret og ønsket å se et bankende hjerte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Ringte legen og fikk time allerede førstkommende mandag!

Er kanskje noe tidlig, men da kan jeg i alle fall få bekreftet helt at jeg er gravid (har fortsatt litt vanskelig for å tro på det :fnise: ), og tenker det kan være greit å prate med noen om hva som vil skje fremover, hva som må bestilles av timer og når jeg kan forvente hva osv.

Kan man bestille tidlig UL i uke 12 på Volvat for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor store er det egentlig meningen at disse puppene våre skal bli? :-p Er 6+1 idag og ligger vanligvis rundt 70d/75c,men har vokst ut av dem allerede..Blir noe bekymret for hvor store de skal bli om de fortsetter å vokse i denne farten..

Hvor mange bh'er er det vanlig å kjøpe ila svangerskapet?

Ellers; juhuu for avklart første jordmortime i uke 13 :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er det egentlig meningen at disse puppene våre skal bli? :-p Er 6+1 idag og ligger vanligvis rundt 70d/75c,men har vokst ut av dem allerede..Blir noe bekymret for hvor store de skal bli om de fortsetter å vokse i denne farten..

Hvor mange bh'er er det vanlig å kjøpe ila svangerskapet?

Ellers; juhuu for avklart første jordmortime i uke 13 :-D

Mine har såvidt vokst, så det er veldig indviduelt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er det egentlig meningen at disse puppene våre skal bli? :-p Er 6+1 idag og ligger vanligvis rundt 70d/75c,men har vokst ut av dem allerede..Blir noe bekymret for hvor store de skal bli om de fortsetter å vokse i denne farten..

Hvor mange bh'er er det vanlig å kjøpe ila svangerskapet?

Ellers; juhuu for avklart første jordmortime i uke 13 :-D

Gikk opp 3 størrelser ganske kjapt, ikke skjedd noe etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er grunnen til at dere tar tidlig UL?

Anonymous poster hash: bfd70...05c

Jeg tok på grunn av ivf. Fikk beskjed om å ta en tidlig. Se at alt var fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at dere tar tidlig UL?

Anonymous poster hash: bfd70...05c

Vi tok det for å vite at det var noe der og at alt så greit ut før vi fortalte det til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her.

Er i uke 18 og kjente liv for første gang i går kveld etter vi hadde lagt oss.

Merkelig, deilig og litt skremmende følelse.

Litt rart å tenke på at det vokser et menneske der inne :)

Flere som har opplevd det litt sånn?

Anonymous poster hash: 4b2fd...16e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...