Gå til innhold

Sende fremmede for å hente julegaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som bor utenlands 3 mnd i året pga. studier. Hun kom hjem for fire dager siden.
Vi ble enig om å bytte julegaver dagen etter hun kom hjem, og avtalte at hun skulle komme innom kl. 16.
Samme dag hadde jeg en del å gjøre, måtte handle inn det siste til jul, men la opp sånn at jeg var hjemme i god tid før 16.
Litt over 16 etterlyser jeg henne og da er hun ute å shopper med en annen venninne, og visste ikke helt når hun kom.
Jeg skulle på fest senere på kvelden (etter kl. 19), så jeg måtte sette posen med gavene ute, så kunne hun komme innom senere å hente det.
Gavene sto der når jeg kom hjem igjen på natta, og hun kom heller ikke dagen etter, og ikke igår, fordi hun "hadde ikke hatt tid".
Idag har hun derimot sendt meg mld å lurer på adressen min, for hun skal sende noen innom for å hente/levere gavene.

Nå er jeg bare oppgitt.. Jeg DRITER jo i gavene, men vi har jo ikke møttes på 3 mnd, så hun kan jo komme innom en tur selv.
Grunnen til at jeg reagerer, er fordi dette er en jente som aldri pleier å ofre noe særlig for andre og som mener at hennes tid er mer kostbar enn andres.
Vi er gode venner altså, men hun har blitt veldig "høy på pæra" etter hun begynte å studere, og tar for gitt at andre også har ett liv selv om vi ikke jobber og studerer samtidig.

Overreagerer jeg?



Anonymous poster hash: 03682...51a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke giddet å svart på den meldingen, jeg altså.

Anonymous poster hash: 5547e...c77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og blitt skuffet. Forstår deg godt.

Skuffet over at en venninne prioriterte meg så lavt. Men fordi om jeg ble skuffet, hadde jeg ikke blitt sur eller sint på henne.

Hadde nok svart at jeg hadde håpet veldig på å få treffe henne, men skjønner det blir en annen gang, håper jeg? Så hadde jeg skrevet adressen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe rart at hun har dårlig tid hvis hun kom hjem for fire dager siden! jeg synes du høres litt vel selvhøytidelig ut. Du kan vel snakke med henne over jul? Så ja, jeg synes du overreagerer som en liten unge.



Anonymous poster hash: 299d4...e64
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som bor utenlands 3 mnd i året pga. studier. Hun kom hjem for fire dager siden.

Vi ble enig om å bytte julegaver dagen etter hun kom hjem, og avtalte at hun skulle komme innom kl. 16.

Samme dag hadde jeg en del å gjøre, måtte handle inn det siste til jul, men la opp sånn at jeg var hjemme i god tid før 16.

Litt over 16 etterlyser jeg henne og da er hun ute å shopper med en annen venninne, og visste ikke helt når hun kom.

Jeg skulle på fest senere på kvelden (etter kl. 19), så jeg måtte sette posen med gavene ute, så kunne hun komme innom senere å hente det.

Gavene sto der når jeg kom hjem igjen på natta, og hun kom heller ikke dagen etter, og ikke igår, fordi hun "hadde ikke hatt tid".

Idag har hun derimot sendt meg mld å lurer på adressen min, for hun skal sende noen innom for å hente/levere gavene.

Nå er jeg bare oppgitt.. Jeg DRITER jo i gavene, men vi har jo ikke møttes på 3 mnd, så hun kan jo komme innom en tur selv.

Grunnen til at jeg reagerer, er fordi dette er en jente som aldri pleier å ofre noe særlig for andre og som mener at hennes tid er mer kostbar enn andres.

Vi er gode venner altså, men hun har blitt veldig "høy på pæra" etter hun begynte å studere, og tar for gitt at andre også har ett liv selv om vi ikke jobber og studerer samtidig.

Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: 03682...51a

Send henne beskjed i retur om at gavene helt fint kan vente til hun har tid til å besøke (eller få besøk), gjerne mellom jul og nyttår eller over nyåret - dette er overhodet ikke noe hun må stresse med å få til for din del.

Venninne i sjakk matt, du har vært høflig som bare det.

Anonymous poster hash: b8bda...3df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da ikke noe rart at hun har dårlig tid hvis hun kom hjem for fire dager siden! jeg synes du høres litt vel selvhøytidelig ut. Du kan vel snakke med henne over jul? Så ja, jeg synes du overreagerer som en liten unge.

Anonymous poster hash: 299d4...e64

Selvsagt kan jeg snakke med henne igjen etter jul. Men det var hun selv som sendte meg mld for over èn måned siden å var så ivrig på at hun hadde kjøpt julegave til datteren min (vi pleier egentlig ikke å kjøpe gaver til hverandre), men så er det liksom ikke så viktig å få levert den. Pga. tidligere erfaringer, vet jeg at hun sjelden er sååå opptatt som hun ønsker å fremstå..

Jeg sendte henne mld å sa vi kunne møtes etter jul når hun fikk tid selv, men det MÅTTE visst leveres før jul.. Jeg gidder ikke å bli sur på henne, men blir så oppgitt når folk skal prøve å være så important at de ikke har 5 minutter å avse. Hun bor 10min unna, liksom.. Kjører sikkert forbi her fem ganger om dagen..

TS

Anonymous poster hash: 03682...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare latt den fremmede komme og utveksle gaver for denne gang. Etterpå hadde jeg droppet henne.

Anonymous poster hash: 71ea4...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...