Gå til innhold

Annonse på finn.no


Gjest Taxi

Anbefalte innlegg

Jeg har en følelse av at det ikke er lov til å linke til en annonse fra finn.no her...

Noen som har sett den annonsen med en 11 år gammel golden retriever som skal gis bort grunnet allergi og anskaffelse av ny hund??

FY FAEN :frustrert: Jeg kjenner jeg blir så provosert. Hvem er det som gir bort en 11 år gammel hund??? og grunnet allergi OG anskaffelse av ny hund, ok....

sitat: "hvis du ikke bor i bergen, må du hente hunden selv."

jeg fikk en skikkelig dårlig følelse av denne annonsen, og fikk selvfølgelig lyst til å redde hunden. jeg må slutte å lese sånt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir også sinna av sånt :frustrert:

Man bytter ikke bare ut hunden sin på den måten når man blir lei av den. Grunnet allergi og anskaffelse av ny hund? Nå vet ikke jeg hva slags ny hund det er snakk om, men med mindre det er en meksikansk nakenhund eller noe sånt, høres det med allergi lite troverdig ut. Stakkars hund, fikk lyst til å ta meg av den, men har egentlig ikke anledning til det.. :tristbla:

Finner ikke annonsen jeg, kanskje de har ombestemt seg :sjenert:

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kanskje allergivennlige hunder, hva vet jeg..

Men annonseskriveren er jo en idiot som ikke forstår at det de skriver kan tolkes veldig negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins såkalte allergifrie hunder da... Dvergpuddel f.eks, og jeg vet om en slags terrier med litt krøllete pels... Men uansett hvor allergifrie de påstås å være kan mange reagere på de. Det spørs litt hvilken grad av allergi man har.

D er jo litt rart at de fant ut om allergien etter 11 år da... Kan jo være et barn som er allergisk? De som skrev annonsen burde ha gjort d på en annen måte syns jeg.

Har selv hund på 8 år som har vært samboeren min sin hele livet. Den kom liksom på kjøpet når jeg flytta sammen han. Er litt allergisk selv, men d går greit. Kunne ALDRI tenkt meg å gi henne bort! Hunder blir jo så avhengig av eieren sin... så de kan jo nesten sørge seg i hjel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner ikke hvordan noen orker å gjøre sånt,får helt vondt inni meg av tenke på den hunden.... Hadde hentet han selv hadde jeg bodd i Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe som heter allergifrie hunder. Enkelte hunder avgir mindre allergenfremkallende stoffer enn andre, men også disse må bades oftere enn vanlig for å redusere problemet. Samtidig har man ingen garanti for at man reagerer mindre hvis man allerede er plaget med allergien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe som heter allergifrie hunder. Enkelte hunder avgir mindre allergenfremkallende stoffer enn andre, men også disse må bades oftere enn vanlig for å redusere problemet. Samtidig har man ingen garanti for at man reagerer mindre hvis man allerede er plaget med allergien.

Jeg er da den stolte eier av et prakteksemplar av en portugisisk vannhund. en allergiVENNLIG rase. Da jeg kjøpte denne hunden bodde jeg sammen med en allergisk kjæreste, vi flyttet fra hverandre da hunden var 2 år gammel. han reagerer med utslett på armene dersom han tar i hunder, kløe i øyne og nese, rennende nese og blir hoven i ansiktet dersom han omgås hunder. Jeg vil kalle han ganske så allergisk. Han har aldri reagert på min portugiser... Han passer henne fortsatt innimellom en helg nå og da, og fortsatt ingen reaksjon. jeg trenger ikke å bade henne før hun skal til han med mindre hun har lekt med andre ikke-.allergivennlige hunder som retrievere, settere.... Jeg har også en allergisk venninne som aldri har reagert på hunden min. hun var svært så skeptisk første gangen og ble skikkelig overraska da hun ikke merket noe som helst! Oppdretteren min tester hundene nøye på allergikere før hun selger valper til de. Og hun følger også nøye opp etterpå. og aldri har det vært problemer ved å selge en portugisisk vannhund til en allergisk familie! en bekjent av meg er det jeg vil kalle hyperallergisk. hun kan ikke være innen 10 meters avstand fra en hund en gang. Dersom hun sitter forrest i vogna på toget og det kommer inn en hund bak så kjenner hun det umiddelbart. Hun reagerer faktisk på min portugiser, men det er veldig lite. hun klarer faktisk å klappe hunden og være i samme rom som den uten å få store problemer. klør bare litt i øyne og renner kanskje litt i nesa. Så hun også er imponert. Så allergiVENNLIG rase finnes absolutt!! :D heldigvis... det er bare viktig at man tester det ut grundig først, i tilfelle man allikevel skulle reagere.

Uansett da, så synes jeg annonsen var teit :( jeg skulle virkelig vært akutt allergisk hvis jeg skulle vurdere å selge min 11 år gammel hund. da ville jeg kjørt meg selv på medisiner de siste par årene jeg hadde hunden, evt fått hjelp av familie eller annet. Gamle hunder blir jo som gamle mennesker, de vil helst være hjemme.... Jeg hadde ei golden-tispe som ble 14 år jeg. De siste årene ville hun helst ikke være med noe sted. likte seg best hjemme. tenk om jeg skulle gitt henne bort i en alder av 11 år. da tror jeg hun hadde blitt SVÆRT ulykkelig på sine gamle dager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, jeg kan ikke forstå at de bare kan kvitte seg med den etter 11 år - det er hjerteløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant annonsen på finn og sendte en mail til annonsøren;

"Heisann. Jeg kom over annonsen på den gamle retrieveren på Finn, og stusser litt.

Hvem er det som kvitter en 11 år gammel hund? Hvis det skyldes allergi - hvordan henger det sammen at det er en ny hund inne i bildet?

Forventer ikke å få noe svar, men har en dårlig følelse som sier "ut med det gamle - inn med det nye". Håper inderlig jeg tar feil, for denne hunden fortjener bedre etter 11-års tjeneste."

På bildet er det også en liten mørk hund som jeg tipper er den nye. Det er ihvertfall ikke noen vannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant annonsen på finn og sendte en mail til annonsøren;

"Heisann. Jeg kom over annonsen på den gamle retrieveren på Finn, og stusser litt.

Hvem er det som kvitter en 11 år gammel hund? Hvis det skyldes allergi - hvordan henger det sammen at det er en ny hund inne i bildet?

Forventer ikke å få noe svar, men har en dårlig følelse som sier "ut med det gamle - inn med det nye". Håper inderlig jeg tar feil, for denne hunden fortjener bedre etter 11-års tjeneste."

På bildet er det også en liten mørk hund som jeg tipper er den nye. Det er ihvertfall ikke noen vannhund.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan noen være så hjerteløse at de kvitter seg med sin 11 år gamle hund, og erstatter den med en ny? Så ikke så allergivennlig ut den lille sorte hunden, så det må være en dårlig unnskyldning. Å flytte en så gammel hund er forkastelig, jeg mener faktisk at det kan være bedre for hunden å bli avlivet enn å måtte gå igjennom det stresset og belastningen det er å bli flyttet fra hjemmet sitt og "avvist av flokken sin" på sine gamle dager. Argh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det ulovlig å linke til annonser her? Kan noen sende link på pm hvis det er en regel jeg ikke har fått med meg?

Enig, skjønner ikke det jeg heller, så jeg legger ut linken:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...&pos=6&tot=null

Hvis det er galt så får heller moderator slette den og komme med en begrunnelse på hvorfor det er galt. Vi legger da ut linker til annonser om mye annet, stygge sofaer til salgs, fine hus etc.

Endret av Drua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får meg nesten ikke til å tro det er en seriøs annonse, jeg. Kanskje noen har lagt den ut for tull? Hvem kvitter seg med en hund de har hatt hele livet, da, for å få seg ny? Selvsagt er det noen som gjør det, men jeg klarer bare ikke å sette meg inn i hvordan de tenker :forvirret: Stakkars dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som de ikke vil gå igjennom det å avlive hunden, og ser på det som enklere å bare selge den... Jeg sitter med gråten i halsen omtrent. Syns det der var direkte ondskapsfullt...

Jeg sendte en mail nå. Skrev ett ord: ondskap. Og ja, jeg skrev under med fullt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så fælt. Stakkars søte nydelige hunden.

Den lille hunden ser ut som en Cairn Terrier, og de er vel ikke allergivennlige heller.

Merkelig annonse. Håper det er en feil/misforståelse eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...