Gå til innhold

pu møter annen pus, oppførsel


treningsjenta

Anbefalte innlegg

lille pus er en innekatt, men på besøk hos min vennine som har en voksen utekatt har disse nå vært litt i lag. første gangen underkastet min pus seg med engang og gjorde vel egentlig ikke stort.

idag derimot tror jeg lille pus tror han har blitt litt mer tøff i trynet. de løper etter hverandre hele tiden og skal ta hverandre. storepus kaster seg over lille pus, holder rundt han, biter etter han, biter han over nakken og hopper på han. samtidig går halen, og munnen knytter seg litt. og plutselig innimellom sleiker han lille pus.

lille pus derimot blir liggende underst med munnen oppe og prøver beskytte seg, han biter etter bena på store pus., dersom storepus går vekk, skla lille pus etter han, han stiller seg opp og tar sats mot storepus og hopper på han. om vi løfter han opp lager han lydr og skal rett ned og finne storepus. sånn sett virker det som lek.

videre setter storepus seg ned, blir nok litt sliten stakkars, og da skyter lillepus rygg, halen vokser litt, han lager noen grusomme lyder og hopper litt skjevt bortover gulvet med ryggen hevet...hva i all verden er dette?????

vi er litt engstelige for disse, er det ren lek eller slossing? ville jo tro at dersom all denne bitingen var vond ville det ha blitt skreket, istedenfor lager lille pus litt lyder o da slipper store pus med engang..

hmm....vi tør ihvertfall ikke la de holde på alene uten oppsyn enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som det er på lekestadiet, katter kan være nokså voldsomme med hverandre. Siden din pus fortsatt prøver å ta den store, hadde den vært for voldsom ville den lille heller prøvd å komme seg unna. Pass også på hvis den lille katten begynner å skrike men den store sitter øverst, da kan det være for brutalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...