Gå til innhold

Nabon'n min trenger råd


Gjest Kermit

Anbefalte innlegg

...og det høres da også ut som en helt riktig avgjørelse, når dere faktisk hadde testet andre utveier først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var det jeg har uthevet som gjorde at jeg foreslo avlivning. Ellers er jeg selvfølgelig enig i at alt skal være prøvd før man avliver.

Det du uthevet er vel heller ett argument for å forsøke å hindre barna i å mishandle katten, før man evt avliver den. At en allerede nervøs katt får problemer av "å bli behandlet som filledukke" er ikke det minste rart, og hvis ikke disse foreldrene har bedre kontroll på barna sine enn det, så burde de sørge for å holde barn og katt adskilt. Evt forsøke å omplassere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du uthevet er vel heller ett argument for å forsøke å hindre barna i å mishandle katten, før man evt avliver den. At en allerede nervøs katt får problemer av "å bli behandlet som filledukke" er ikke det minste rart, og hvis ikke disse foreldrene har bedre kontroll på barna sine enn det, så burde de sørge for å holde barn og katt adskilt. Evt forsøke å omplassere.

Barna eller katten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg også tenkt i mitt stille sinn, men det er ikke min avgjørelse å ta.

Katten går ut som normalt på dagtid, så det spørs om det er som Tokidoki sier at katten står og roper og skal ut om natta uten at noen hører den slik at det før eller siden går galt.

Dersom de skaffer noen form for ly, så greier katten seg sikkert godt ute om natta.

Jeg synes avlivning av katter fordi de gjør fra seg inne er en helt horribel tanke!!! :overrasket:

At katter plutselig begynner å gjøre fra seg utenfor kassa er ofte et tydelig tegn på stress. Man kan få kjøpt ulike urteblandinger som demper stress hos katter.

Sjekk ut dette - her selges urteblanding som roer ned:

http://www.dyrekommunikasjon.no/index.html

Kan jo også vurdere en time med henne dersom du er åpen for det. Jeg skal dit med min katt da den også har begynt å tisse utenfor kassa. Det begynte da vi fikk en katt til, i tillegg til de to vi hadde fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til alle dere som snakker om avliving - jeg blir helt oppgitt. Det går da an å prøve å løse problemet først. Dyr er et større ansvar enn som så, jeg synes man plikter å prøve å hjelpe dem, ikke avlive dem med en gang man støter på problemer. Makan!  :frustrert:

Helt enig. Jeg blir mildt talt sjokkert når jeg hører hvor lett folk tar på dyreliv. Funker det ikke er det ikke noe vits i å sjekke hva som er galt, det er bare å avlie liksom. Herregud!!! :overrasket::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud!!!  :overrasket:  :frustrert:

At andre tenker annerledes enn deg gir deg da ingen grunn til å verken banne eller himle med øynene, Nelle? Jeg trodde deg mer reflektert enn som så.

Jeg gidder ikke forsvare hvorfor jeg mener at en katt som skiter inne (ofte) bør avlives, men at det kan være en god løsning er det ingen tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At andre tenker annerledes enn deg gir deg da ingen grunn til å verken banne eller himle med øynene, Nelle? Jeg trodde deg mer reflektert enn som så.

Jeg gidder ikke forsvare hvorfor jeg mener at en katt som skiter inne (ofte) bør avlives, men at det kan være en god løsning er det ingen tvil om!

Uansett hva du sier/mener er jeg fremdeles av den oppfatning at man er relativt reflektert når man tar utgangspunkt i at et problem kan løses, og at det å ta liv - det være seg menneske- eller dyreliv, ikke er noe løsning på et problem. Mennesker som flyr og avliver dyrene sine for den minste lille ting burde rett og slett ikke hatt lov til å ha dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...