Gå til innhold

Golden Retriever


Barbazoo

Anbefalte innlegg

Dette er en liten kjærlighetserklæring til Goldengutten min. :klem: Jeg Elsker Deg... :klem:

I mine øyne finnes det ikke nydeligere enn en Golden Retriever! Noen som er enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kjent mange Golden-er opp igjennom åra og de har alle vært særdeles fine og snille bikkjer. Og så grenseløst positivt innstilte til det aller meste i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avataren din er ihvertfall kjempenydelig. Enda jeg ikke er spesielt begeistra for golden retriever generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veeldig glad i Dachsen min jeg da, og generelt dachser, men når vi går på tur så liker han veldig godt å hilde på Golden'er, fordi de er gjerne veldig rolige når de møter andre hunder.

Så jeg vil vel si at Golden er en nydelig hund

Hilsen Brutus the Dachs :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt / lest (husker ikke) At golden retrievere er den hunderasen som oftest angriper mennesker. Stemmer det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sagt at Golden ligger høyt oppe på "bitelista", men jeg har ikke noen gang sett noen dokumentasjon på dette. Men jeg ser ikke bort fra at det kan være noe i det, med tanke på hvor mange det finnes av dem - og ikke minst holdningene folk har til en Golden, som jeg personlig ofte blir ganske oppgitt over. Når det gjelder antall bitt i forhold til antall hund, så er det nok en helt annen rase som ligger på topp.

- Barbazoo -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke anbefale golden retriever i det hele tatt. De er pene å se på, men kan være fryktelig stae og dumme. Tror liksom den vet best, selv om den er dum som et brød. Det er min personlige erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale golden retriever i det hele tatt. De er pene å se på, men kan være fryktelig stae og dumme. Tror liksom den vet best, selv om den er dum som et brød. Det er min personlige erfaring.

Men er det ikke litt rart at denne rasen ofte brukes som førerhund og hjelpehund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet aktivt med Golden i over 16 år og opplever dem ikke hverken spesielt sta eller dumme. Tvert i mot, vil jeg heller si, men vi gjør jo alle forskjellige erfaringer.

Noen ser jo også frem til at hunden de lever sammen med skal dø... (Den var skikkelig OT, men jeg kunne ikke la være...)

- Barbazoo -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goldener er nydelige. Jeg er selv oppvokst med golden.

Grunnen til at Golden ligger høyt på bitelista er nettopp fordi det er en av de vanligste rasene i landet. Det er maaaange barnefamilier med golden og hvis ungene herjer for mye med hunden og ikke tar hensyn til hundens advarsler, så blir en bitt.

Ja, jeg var masete med hunden vår da jeg var lita. Mamma advarte meg og sa at om jeg ikke lot hunden være så ville han kanskje bite. Jeg valgte å ikke høre på mamma eller hunden og jeg ble bitt. Fikk jeg no trøst da jeg kom gråtende til mamma? Nei. ;) Det fortjente jeg heller ikke, da det var jeg som terget den ellers så utrolig snille og tlmodige hunden.

Beklager avsporingen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Saeria, for at du kommer med noe fornuftig! :klappe:

- Barbazoo -

(if it`s not a Golden Retriever - it`s just a dog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goldener er nydelige. Jeg er selv oppvokst med golden.

Grunnen til at Golden ligger høyt på bitelista er nettopp fordi det er en av de vanligste rasene i landet. Det er maaaange barnefamilier med golden og hvis ungene herjer for mye med hunden og ikke tar hensyn til hundens advarsler, så blir en bitt.

Ja, jeg var masete med hunden vår da jeg var lita. Mamma advarte meg og sa at om jeg ikke lot hunden være så ville han kanskje bite. Jeg valgte å ikke høre på mamma eller hunden og jeg ble bitt. Fikk jeg no trøst da jeg kom gråtende til mamma? Nei. ;) Det fortjente jeg heller ikke, da det var jeg som terget den ellers så utrolig snille og tlmodige hunden.

Beklager avsporingen. :sjenert:

Kloke ord dette her. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!! Min gamle goldenjente var verdens herligste. Maken til nydelig hund. Hun ble 14 år, jeg kommer aldri til å glemme henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ei 12 år gammel golden hjemme.. Hun har alltid vært der.. Så søt og snill.. Fikk henne når hun var 5 uker (matfaren havnet på sykehus) og hun ble fort avhegig av moren min. det ble jo henens mamma.. Dessverre fikk ikke hun den første tiden med andre valper og hunder. Det sosiale.. Så hun er ikek så glad i andre hunder. Hun liker å være med mamma. Og for litt over et år sia, fikk vi ei lita golden til.. å ut som ei isbjørn :ler: Hun er skikkelig bølle.. EEELsker barnebarna her, og vil gjerne sitte på fanget vårt og se på tv sammen med oss, leke bite i dassruller og sokker! Men de er verdens nydeligste de to!

En ting disse to har til felles er at de er noen skikkelig matvrak :ler:

Hvis jeg får en hund når jeg blir eldre så ønsker jeg en golden. Makan til personlighet og medfølelse skal du vel se litt lengre etter..

Til jentene mine: dere er gull for meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Hmm... Er ikke så veldig glad i golden jeg da... Men min kjære lille blandingsvoffs er jo 1/4 golden, da :ler:

Ang. den bitetingen, så mener jeg at vi fikk opplyst på skolen at de hadde høyest bite-prosent av alle raser, og at det da var gjennomsnittlig regnet, slik at alle raser stilte likt. Jeg kan ta feil, men mener det var det vi fikk opplyst. Må jo også legge til at jeg har blitt angrepet av hund 3 ganger, 2 av dem var av golden, så det er derfor jeg ikke er så glad i dem. Men jeg har alltid ment at ingen hund er verre enn hånden som disiplinerer den. Dessverre er det alt for mange som ikke brude hatt hund i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Helt enig med deg. Jeg fikk min for 5 uker siden, den er 10 mndr. Han er verken sta eller dum, lærevillig og oppvakt. Fantastisk gemytt og akkurat lik som avataren din.

Gleder meg til å komme hjem fra jobb hver dag... Ingen over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golden er nydelige ja :) En av mine hunder er en golden retriver og hun er snart 10 måneder. Hun er en herlig hund, snill og meget lærevillig, men hun vet hva hun vil ja :ler: Hun elsker å være sammen med våre andre hunder og er veldig så sosial :)

Når det gjelder utsagnet om at golden retriver er den som biter mest, så har jeg bare EN ting å si: En hund blir akkurat sånn man gjør den ;) Det er min mening. Er man snill mot hunden, oppdrar den på en god måte og bruker masse tid sammen med den, så vil jeg påstå at man mest sansynlig får en snill og god hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er oppvokst med golden, el det vil si.... annahver helg i mange mange år.... er fortsatt ofte å besøker faren min som har disse...... +/- 15stk. jeg har aldri blitt bitt av noen av dem...... er nok det at en "lager" hunden sin selv.... og er du skeptisk, er det en kjennsgjerning at hunden reagerer på det......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...