Gå til innhold

Han kaller hunden "Tjukka"


fedora

Anbefalte innlegg

Trillrund: Jeg behandler ikke hunden dårlig. Jeg behandler den ikke i det hele tatt.

NEMLIG.... Hunder skjønner ikke ordene vi bruker, men de hører på tonefall og er eksperter på kroppsspråk.

Hunden skjønner at du ikke liker henne, og så lurer du på hvorfor hun ikke vil være med deg på tur???? Ville du gått på tur med noen som bare så frem til at du skulle dø???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunder forstår noen ord. Søstra mi har en gammel hund, og hun (hunden) skjønner mye. Og hun blir lei seg når noen kaller henne dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en forferdelig dum dvergpuddel en gang, og det sa vi til den rett som det var. "Kom da dusten, er du så dum du da!" og "Kom hit så skal jeg stimulere den ene hjernecella di!" (da vi klødde den på hodet). Da logret den som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :ler: Vi har en tynn liten hund som heter Lucas, som vi kaller for enten Lucas-tjukkas eller Lucas-smukkas, han er absolutt ikke tjukk :ler: Men herlig er han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller kattene mine for masse rart, godgutten min er ofte klumpen/feiten/makrellen etc, og godjenta er bustetroll/surpomp etc. Det er bare godprat vi dyrefolk holder på med.

Jeg er egentlig mer bekymret for om forholdet ditt til denne mannen kommer til å vare, det høres ut som om han har et godt forhold til hunden sin og når den en gang går bort vil han nok ha en ny hund og kommer til å dulle på samme måte med den... Så dette kan bli et langvarig problem for deg, så jeg anbefaler å prøve å få en god tone med hunden og dulle du også, ellers tror jeg dette forholdet går nedenom og hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller katten min for Tjukka, Bolla, Feitepølse, Dråget, Slaktet, Overvektapusa, Beibitjokk, Feitejævel, Fettleif osv, håper ikke jeg må ønske henne død nå! :O

Er det mulig? Jeg fatter ikke at folk kan snakke til dyrene sine på denne måten. Du burde skamme deg.

Snakker dere slik til menneskebabyene deres også? Siden de ikke skjønner hva dere sier, mener jeg...

Mine to herlige pusegutter har sine "særegenheter" de også. Men de elsker meg så høyt, og de tilgir meg alt her i denne verden, og noen som behandler meg så bra, vil jeg ikke snakke stygt til... uansett om de skjønner det eller ei.

Akkurat "tjukka" kan sikkert være litt koselig, men "feitejævel" synes jeg ikke hører hjemme noe sted...

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig? Jeg fatter ikke at folk kan snakke til dyrene sine på denne måten. Du burde skamme deg.

Snakker dere slik til menneskebabyene deres også? Siden de ikke skjønner hva dere sier, mener jeg...

Mine to herlige pusegutter har sine "særegenheter" de også. Men de elsker meg så høyt, og de tilgir meg alt her i denne verden, og noen som behandler meg så bra, vil jeg ikke snakke stygt til... uansett om de skjønner det eller ei.

Akkurat "tjukka" kan sikkert være litt koselig, men "feitejævel" synes jeg ikke hører hjemme noe sted...

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente jo generelt da, at dyr ikke dømmer deg for noe som helst. Jeg har ikke GJORT noe som de har måttet tilgi :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente jo generelt da, at dyr ikke dømmer deg for noe som helst. Jeg har ikke GJORT noe som de har måttet tilgi :ler:

Skjønte vel egentlig det, men kunne ikke dy meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, utrolig morsomt.

TS bare tuller sikkert.

Hvis ikke så burde du skjerpe deg TS!

Jeg fikk Faktisk litt følelsen av at du er sjalu på hunden.

Vi har tre katter som betyr masse for oss og som vi er veldig glad i. De får ofte navn som Fleskeklædden, baconsvor, idioten, dustekatten, nervevraket osv. Kjært barn har som kjent mange navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Vår digre katt på 10 kg lyder ironisk nok navnet Lillepus. Men han har andre mindre flatterende tilnavn også; tjukkepus, fleskelasset, saddam osv alt etter kontekst. Katten vår er høyt elsket  :ler:

10 KG ? Er ikke det altfor mye ? Dyr skal helst ikke drasse på for mange kg, de klarer ikke si fra om de har problemer pga overvekt. Så i avisa om noen som hadde prestert å feite opp en labrador til 70kg... De ble så vidt jeg vet anmeldt for dyreplageri..

Aner ikke hva katter bør ligge på, kommer sikkert an på rase mm, men jeg hadde vurdert å slanke den pusen litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Jeg fatter ikke at folk kan snakke til dyrene sine på denne måten. Du burde skamme deg.

:hoho: Håper inderlig dette er ment som fleip!

.. Hvis ikke så er jeg sjokkert!!  :sjokk:

Snakker dere slik til menneskebabyene deres også? Siden de ikke skjønner hva dere sier, mener jeg...

Tja, har kalt dattera mi for mye rart opp igjennom; "bolla" og "rotta" er bare to eksempler blandt mange. Hun har sikkert hundre kallenavn, noen av dem er typiske "kosemose navn", andre er kanskje mer uortodokse ;) , Det er gjerne de uortodokse navnene, som "lille rotta mi" f.eks., jeg bruker når jeg og dattera mi koser oss ekstra sammen.

  :hjerter_rundt:

Dere lurer kanskje på hvorfor jeg ikke bare kan kalle henne "sukkerklumpen" og "søtnosen"? Tja. vet ikke helt.. Bruker de ordene også, men de er liksom litt "brukt" og allemannseie...

Våre kosenavn er mer "våre" og mye søtere! :hjerter:  ;)

...Og dattera mi, hun bare koser seg når jeg kaller henne disse tingene,- hun vet at det er kosenavn og tar det som det. Ropte nettopp "kom til mamma da lille rottejenta mi" og hun kom og susset meg. Tror ikke hun er for såret nei!  :ler:

(Håper ikke noen pusser både dyre og barnevernet på meg nå! :redd:)

Mine to herlige pusegutter har sine "særegenheter" de også. Men de elsker meg så høyt, og de tilgir meg alt her i denne verden, og noen som behandler meg så bra, vil jeg ikke snakke stygt til... uansett om de skjønner det eller ei.

Tror du altså at de som snakker sånn  til dyrene sine er mindre glad i dem enn det du er i dine pusegutter? ...På tross av at dyret deres ikke lider noen som helst overlast, men tvert imot koser seg, siden eieren bruker en vennlig tone..

Akkurat "tjukka" kan sikkert være litt koselig, men "feitejævel" synes jeg ikke hører hjemme noe sted...

Whats the problem?!! Så lenge dyret ikke aner at det "blir fornærmet" :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 KG ? Er ikke det altfor mye ? Dyr skal helst ikke drasse på for mange kg, de klarer ikke si fra om de har problemer pga overvekt. Så i avisa om noen som hadde prestert å feite opp en labrador til 70kg... De ble så vidt jeg vet anmeldt for dyreplageri..

Aner ikke hva katter bør ligge på, kommer sikkert an på rase mm, men jeg hadde vurdert å slanke den pusen litt..

:ler: joda, han er litt lubben, men han er veldig stor også. Har han hos dyrlegen en gang i året, og i fjor sa hun at han begynte å bli litt lubben. Så måtte han på diett da vettu....Det er en skipskatt, og i bygning er han mye større enn en vanlig katt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

TS hadde vel skutt meg da, for den ene katta mi heter faktisk "Bolla" :ler:

Hu er egentlig ikke så tjukk, veier bare rundt 4 kg, men hu har litt bollekinn da ;) Søte pusen min :) Kaller hu ofte for "Tjukka" også :ler:

Den andre katta mi heter Pels, er kanskje ikke så pent navn det heller, jeg kaller hu gjerne "Masepus" da. Er det også slemt? :ler:

Forresten: Hvorfor ønsker du hunden død, TS? Høres ut som om du er sjalu på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whats the problem?!! Så lenge dyret ikke aner at det "blir fornærmet" :roll:

Jeg kan skjønne det, men synes det er utrolig unødvendig å kalle dyrene ting som virkelig er stygt.. feitjævel, idiot og møkkadyr... Går det ikke an å ha kallenavn som er hyggelige da? Nuskesnusk, sukkeret eller bolleklumpen?

Jeg synes bare at når man blander inn jævel, møkk og lav intelligens, så er det liksom ikke "koselig" lenger. Men det er sikkert bare meg :sjenert:

Jeg går ikke rundt og kommenterer hva folk kaller dyrene sine til daglig altså, men på et forum tar jeg friheten til å si det jeg mener :sjarmor:

Jeg mener ikke at de som kaller dyrene sine for dette, ikke er glad i de, jeg synes kanskje bare at det er litt dårlig gjort... Jeg ville ikke engang kalt min verste fiende for enkelte av de tingene der... Jada, det er mulig jeg er litt hårsår, men jeg synes liksom ikke at de herlige dyrene våre behøver å bli kalt sånne ting.

Samboeren min plumper innimellom ut med sånne ting som "kattefaen" når han blir sur for noe, men jeg er flink til å gi ham dårlig samvittighet for det etterpå :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, vi sier såååå mye fint til "lillepisa" vår her også...men i denne tråden ble det liksom en annen vinkling på det, etter ts syn på samboerens måte å prate på. Sikker på de fleste gjør dette. :ler:

Om noen her hadde vært sur og øst det ut på katten...hadde det vært en annen sak, og ikke akseptabelt..... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen her hadde vært sur og øst det ut på katten...hadde det vært en annen sak, og ikke akseptabelt..... :frustrert:

Det er vi ihvertfall svært enige om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEMLIG.... Hunder skjønner ikke ordene vi bruker, men de hører på tonefall og er eksperter på kroppsspråk.

Jeg kaller dyrene mine mye "rart", men dersom tonefallet er vennlig, så kommer de glade og lykkelige like vell... og så klør og koser vi... ;)

Bør jeg ha dårlig samvittighet...?? :sjenert:

Det er da ikke vondt ment...! Jeg elsker dyrene mine...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller dyrene mine mye "rart", men dersom tonefallet er vennlig, så kommer de glade og lykkelige like vell... og så klør og koser vi... ;)

Bør jeg ha dårlig samvittighet...??  :sjenert:

Det er da ikke vondt ment...! Jeg elsker dyrene mine...!

Om du bør ha dårlig samvittighet vet du jo best selv. Spørs jo hva du kaller katten din. Tjukka og bolla er jo ikke kjempefæle ord, men det er jævel og idiot synes nå jeg.. Største katten min er god og rund, så jeg kan si "deilige bolleklumpen min", men jeg kunne aldri sagt "din feite jævel"... skjønner ikke at noen får seg til det, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...