Gå til innhold

Kennel i ferien?


Gjest Deception

Anbefalte innlegg

Gjest Deception

Vi skal på (påspandert) familietur til Syden, og da må nok hunden pent bli igjen. Normalt sett ville vi hatt familie til å passe på, men det utgår denne gangen pga tingenes tilstand. Vi har sjekket rundt, men aktuelle kandidater har allerede tisper, og det skulle tatt seg pent ut meg vår krabat. :ler:

Men vi har fått anbefalt en kennel som visstnok skal være veldig bra. Allikevel blør hjertet mitt over å måtte overlate hunden til fremmede i to uker, og det er nesten fristende å bli hjemme selv. :sjenert:

Er det noen som har erfaring med å ha hund på kennel i løpet av en ferie? Som kan fortelle meg litt om hvordan det foregår.

~nervøs matmor~ :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt hundene mine på kennel 2 ganger.

Tror det er den beste ferien de noen gang har hatt.

De var på stanndal hunde og katte hotell.

De stura begge to, begge gangene de var der.

Di stura ikke der, men når de kom hjem! :sur:

Det var 1 newfoundlender.. blid og høylytt...

1 shafer...ikke spessielt glad i mennesker..

De hadde det supert begge to. vi forsøkte først med en helg, kjørte tilbake uka efter,for å se hvordan de reagerte.

Begge virket ivrige efter å gå ut,så da tok vi kjangsen.

Så egentelig har de vert der 3 ganger.

De elsket det!!

Da vi kom tilbake gang nr 2, var det gjennsynsglede uten like.

Og de som jobbet der kjente faktisk hundene våre.

Husket hva de likte osv..

Første gangen var det som en nødløsning, men nå vet jeg att de ser på det som en morsom ferie.

Vi fikk "postkort" fra dem med bilder på mail.

Jeg satt i afrika og gråt, da jeg så bildet av shafer'n.han satt og så på passer'n sin med store beundrende øyne.

Det varmet veldig, da han ikke var så veldig glad i folk.

Så om du trenger hundepass, og familie og venner er utelukket, kan jeg på det varmeste annbefale standal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, gjett om jeg forstår deg ... Jeg er mildt sagt hønemor for mine 2 "babyer" ... :sjenert:

Jeg også er på utkikk etter en kennel med gode referanser, og har iallefall blitt frarådet på det sterkeste en kennel ved Gardermoen (husker ikke hva den heter) Noen venner hadde 2 hunder der i 2 uker, og kjente dem nesten ikke igjen da de ble hentet. Begge hadde gått ned 3 kg og var tilgriset med avføring osv ALDRI MER, sa de.

Da vi (hele hurven) reiste bort 2 uker sist sommer, måtte jeg plassere "guttene" hos 2 forskjellige venner. Jeg måtte ha tilstandsrapport hver dag på sms ... spesielt om "minstemann" som ikke hadde vært borte fra "mor" før .... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lite erfaring fra kennel da jeg heldigvis kjenner mange i hundemiljø som kan passe....

Ellers hjelper jeg med pass hvis noen skulle trenge det (bor i kr.sand)

Har hatt mange fornøyde hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk aktuelle kenneler på forhånd. Lag en liste over spørsmål om ting du lurer på. Ta en grundig kikk, det er mye forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig hunder har det helt ok på kennel, men er selvfølgelig litt hjerteskjærende akkurat når man kjører fra hunden sin der :tristbla:

Men forhør deg gjerne med andre som har hatt hunder på kennel i nærområdet og få tips om gode plasser. Også må det jo også nevnes at de fleste som driver kennel faktisk er oppriktig hundeinteressert og helt sikkert gjør en fin jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøk aktuelle kenneler på forhånd. Lag en liste over spørsmål om ting du lurer på. Ta en grundig kikk, det er mye forskjellig...

Ikke dumt det, nei. Da ser du fort om kennelen driver seriøst, og du er mye roligere når du drar. Jeg har hatt mine hunder på kennel flere ganger, og hundene ser ut til ha hatt det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Ja, om vi skal undersøke! Ingenting blir overlatt til tilfeldighetene når det gjelder hunden. Nå skal det sies at han kanskje kan ha litt godt av et slikt opphold, for han er vant til 100% oppmerksomhet hele tiden, og var nesten ett år gammel da han sluttet å være med matfar på jobb hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har brukt kennel på mine hunder over mange år. Jeg gikk på besøk i forkant, tok hunden med og fikk en omvisning. Det så veldig reint og fint ut, så jeg tok sjansen.

Det har gått kjempefint. Hunden er i ekstase når jeg leverte ham og utslitt da jeg hentet ham, pga. alle inntrykk. Det er verre for eier å levere ham på kennel enn hunden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...