Gå til innhold

Attiram´s graviddagbok


Attiram

Anbefalte innlegg

Kanskje litt tidlig å spørre om, men merker du no antydning til mage? :P

Smart ide. Hell oppi no annet i flaska og så sier du bare at du ikke har tenkt å drikke så mye i kveld og holder deg til flaska di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje litt tidlig å spørre om, men merker du no antydning til mage? :P

Smart ide. Hell oppi no annet i flaska og så sier du bare at du ikke har tenkt å drikke så mye i kveld og holder deg til flaska di ;)

Tja, føler jeg står på spreng! Men det er bare fordi jeg er oppblåst og har litt treg mage. Er nok for tidlig å få "gravidmage" allerede, håper jeg i alle fall! Har planer om å holde det hemmelig i noen uker til, så får inderlig ikke håpe magen avslører meg :o jeg er veldig lav, så med tanke på at babyen ikke har noe plass å vokse på i høyden min, så kommer det nok til å vise fortere på meg enn om jeg hadde vært 1.75m. Men jeg krysser fingrene for at magen holder seg flat en stund til!

Ja, jeg tror nok det er det beste jeg kan gjøre. Nytter ikke å komme med at jeg kjører eller noe i den duren. Jeg får heller være god skuespiller :D forhåpentligvis merker ingen noe til det etter at de er blitt litt brisne selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært skikkelig dårlig. Begynte med hodepine helt fremme i pannen, og så gikk det over i lett kvalme. Det var faktisk første gang jeg kastet opp etter at jeg ble gravid. Jeg har ligget strekk ut på sofaen i hele dag, ikke gjort en shit :P På den positive siden så slipper jeg å sitte i selskap å late som om jeg drikker i det minste. selv om det hadde vært gøy å være med også, det er jo venner av meg. Men men, i dag velger jeg å lytte til kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Håper det går over fort :) hvor langt er du nå? Vært på kontroll ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Håper det går over fort :) hvor langt er du nå? Vært på kontroll ennå?

I dag er jeg 9+2 :-)

Var på første svangerskapskontroll tidligere denne uken, og det gikk i grunn fint. Hadde med meg sambo, fordi jeg hater å gå til legen.

Men vi hadde liksom ikke så mye å spørre om, haha. Det vi har lurt på har vi jo lest om allerede, så jeg følte vi var veldig tause. Men fikk nå tatt både blodprøve og tisseprøve, og det såg fint ut :-) I tillegg sendte de inn en lapp slik at vi kommer til å få innkallelse på UL om noen uker! hihi :laugh: DET gleder jeg meg til!

Ellers er det lite nytt. Fortalte det til sjefen min her en dag, da. Og det før våre foreldre vet noe som helst! :fnise: Helst fordi jeg har følt meg så trett og sliten, at jeg vil at han skal vite hvorfor, så da bare sa jeg det. Selv om det er tidlig enda..

Nå går jeg egentlig bare å venter på at jeg skal passere uke 12. Syns tiden går utrolig sakte! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Wihuu, tidligere denne uken fikk jeg brev i posten med dato til ultralyd! SPENNENDE!! :laugh: :laugh: :laugh:

Men for å være helt ærlig sliter jeg fremdeles med å la det gå opp for meg at jeg faktisk er gravid.. Lurer på hva som skal til for at jeg virkelig skal tro på det selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen der jeg har 18 fullgåtte uker :) og så er det den siste dagen med jobb før ferien starter, så jeg får en flott start på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en utrolig fin pinse! På søndag fortalte vi nyheten til mine foreldre, og på mandag fikk svigers nyheten. Noe av det morsomste jeg har gjort :D de kommende bestemødrene fikk hver sin kopp med "verdens beste bestemor" på, mens bestefedrene fikk med "verdens beste bestefar". Alle ble veldig glade, men det kom ikke som en overraskelse at svigers reagerte mest høylytt og jublende. Dette er nemlig barnebarn nr 1 for dem, mens det er nr 8 hos mine foreldre. :)

Svigermor har snart bursdag, så hun fikk en bursdagsgave på forskudd, og i kortet skrev jeg "vi har ikke kjøpt noe spesielt til deg i år, men vi har noe hjemmelaget som vi håper du blir glad for", og oppi pakken var det et par med heklede lubber som jeg har heklet selv + koppen :) Veldig fornøyd med reaksjonen, heheh :fnise: svigermor gråt av glede og visste ikke helt hvor hun skulle gjøre av seg!

Ellers har jeg sluppet unna kvalme hele veien, og når jeg bikket 12 uker så jublet jeg at juhuu, slapp billig unna der, gitt! i og med at det står gang på gang at det da pleier å gå over for folk flest. Vel, det er først forrige uke jeg fikk kjenne på kvalmen.. Ikke noe alvorlig kvalme, og jeg har ikke kastet opp eller noe, men det er fryktelig irriterende likevel.. Håper bare det er kortvarig :) Og så venter jeg fremdeles på at energien skal komme tilbake :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Morsomt å få jubel! Du har passert 12 uker allerede?? wææææ! Det var jo bare i går .... shit tida går fort! Har du en følelse på hva det blir? Jeg tror det blir gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy med jubel! :danse:

Ja såvidt, er 12+5 i dag :) Syns det går fort, samtidig sakte! hehe

men det har endelig begynt å gå litt opp for meg nå, da. Etter at vi fortalte det til familie og såg gleden dems, så har det liksom glidd litt inn i meg selv også :laugh:

Når jeg forestiller meg livet om et år, så ser jeg for meg med en liten jente. Men nei, har i grunn ikke noen følelse.. Er vel bare det at jeg har 6 tanteunger som er jenter fra før av, så det er det jeg er vandt med, hehe. Nå trenger vi en hane i flokken så det hadde vært gøy med en gutt. Selv om jeg selvfølgelig blir like glad om det er en liten jente :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...

Oida, jeg må visst være verdens dårligste på å oppdatere dagboken.. :plystre: Men man får vel bare si at intet nytt er godt nytt :) nå er jeg 17+3, og energien er sakte men sikkert på vei tilbake! :bolledeig: Nå er det faktisk slik at jeg kan gjøre litt husarbeid etter jobb, i steden for å slenge meg ned på sofaen og bli der til det er leggetid.. Utroooolig digg! En negativ ting though, er at jeg begynner å kjenne at bekkenet mitt ikke er helt 100% fornøyd.. Det er ikke så ille at jeg ikke klarer å gjøre ting og tang, men om jeg sitter på en hard stol etc, så er det veldig ubehagelig når jeg skal begynne å gå. Men jeg er flink til å gå med gode sko på jobb, og tar meg pauser når jeg trenger det :-)

Ellers nermer det ser OUL! ååh så utålmodig jeg er... litt under 2 uker igjen nå bare :D Samtidig må jeg innrømme at jeg er litt nervøs, for det er jo ingen garanti for at det er bare gode nyheter man får høre. Og med tanke på hvor heldig jeg har vært i svangerskapet mtp plager osv, så er jeg redd det skal slå tilbake på meg nå. Selv om jeg vet det er dumt å tenke slik :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Bare to dager igjen til UL, og jeg blir bare mer og mer nervøs.. Sambo gleder seg skikkelig, og prater mye om det, selv om han er smånervøs han også.

Jeg krysser fingrene for at ting er som de skal være, og at vi får vite kjønnet :) De fleste vi har spurt har sagt de tror det er gutt, så jeg er veldig påvirket av hva andre sier! Men egentlig så har jeg ingen anelse selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint! Nesten slik at jeg ble litt overrasket over at det faktisk var en baby inni der :fnise: jm sa at alt såg fint og normalt ut, veldig aktiv! Jeg skal inn igjen til ny kontroll i slutten av september, fordi hun var litt usikker på om morkaken låg i åpningen, så for å være på den sikre siden ville hun ha meg inn igjen. Men vet egentlig ikke hva det vil si om den er i åpningen? glemte jo å spør om det opp i det hele :fnise:

Er bare så lettet over at alt såg fint ut, og dessuten fikk vi vite at det ER en liten gutt som kommer! :babygutt: Så "alle" har hatt rett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...