Gå til innhold

Veien mot nummer 2❦


Johanne88

Anbefalte innlegg

Næmmen heisann.. Der er jo du :D

Og gravid igjen. Gratulerer så gøy :) hvordan går det med dere?

Hei! Ja, her er det reproduksjon på gang! Det går bare bra med oss:)

Jeg er en del trøtt. Var mye kvalm de første 9 ukene. Men etter jeg kom over 9, så har jeg blitt bedre og klarer endelig å spise igjen!

I dag har vi prøvd å feire 17.mai. Det gikk absolutt IKKE som forventet. Vi bor jo enda langt unna familie og venner. Så i år var vi helt alene. Kjip frokost og lat start på dagen. Men det er jo greit nok det.

Jeg ville jo at lillemann skulle få noe artig å se på i dag, så vi pyntet oss og gikk til et arrangement her vi bor. Jeg føler meg ikke noe fin for tiden, men i dag fant jeg noen klær som satt perfekt og sminken var fin. Humøret var oppe:)

Vi spiste en kake hver, gikk nedover dit hvor lekene var, jeg smurte solkrem på minsten og ha smilte og lo. Jeg reiste meg opp og BANG! Der fikk jeg en stor vannballong rett i fjeset og på resten av kroppen.

Herregud så fælt det var! Jeg ble helt satt ut, flau og jævlig forbannet! Først trodde jeg det var russen som gjorde det, siden de sto i nærheten, men de reagerte på det de også. Og de var ikke typene til å gjøre det. De snakket til en liten gutt som kom bortover. Men han hadde heller ikke gjort det. Er ganske sikker at at det ikke var han. For da hadde han nok sett litt mer lur ut enn uskyldig.

Nei, jeg ble altså så forbannet at jeg måtte bare gå. Det blåste og jeg ble bare kald:(

Tårene presset seg på og jeg jeg stresset så med å holde det inne. Min mann sa at han hadde måttet stoppe meg om jeg hadde fått tak i den som gjorde det. For jeg hadde nemlig ikke spart på noe. Han skulle fått akkurat samme mynt igjen. Hadde tviholdt på han og helt vann i trynet på han også :fnise: Hadde gitt på faen i om foreldrene hadde vært der.

Nei vettu hva. Jeg ble forferdelig lei meg:(

Så vi reiste hjem igjen. Jeg fikk tatt av meg sminken som var ødelagt av tårer og vann, tatt på meg godbuksen og parkerte rumpa i sofaen.

Senere fikk vi kjempe lyst på sushi og fant er restaurant i nærheten. Vi bestilte og fant en film vi skulle se. Mannen kjørte ned... Og de var stengt.

Vi hadde ringt de flere gAnger, men telefonsvareren sa at det var stor pågang, men at vi skulle få hjelp av en medarbeider så snRt som mulig. Det tolket jeg da som at de var åpen. Det sto heller ingenting om àt de var stengt på nettsiden deres.

Så nå måtte mannen kjøre helt ned til sentrum for å få tak i sushi til oss. Snille mannen min:)

Så dagen i dag har vært alt annet en god. Håper på en koselig kveld og en bedre dag i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arg.. for en utrolig kjip opplevelse på 17 mai. I hvertfall når man har stelt seg skikkelig. Tenker at den skyldige garantert stakk av så fort h*n så at du ble truffet. Du vet, bibelbelte barn gjør da ikke slikt :opplyser:

Herlig med hormoner gitt. Gleder meg til de tar inntog igjen :P Jeg var ikke så sinna eller gråt lett, men var generelt sur og irritert på jobb. Like greit at jeg ble sykemeldt :P

Så utrolig herlig at det klaffa så fort med nummer 2, til og med uten veldig prøving :danse:

Hvor mye aldersforskjell blir det mellom nummer 1 og nummer 2?

Har du gutte eller jentefølelse?

Skal du ha nummer 1 i bhg fra høsten av, eller være hjemme med begge?

Tusen spørsmål :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg.. for en utrolig kjip opplevelse på 17 mai. I hvertfall når man har stelt seg skikkelig. Tenker at den skyldige garantert stakk av så fort h*n så at du ble truffet. Du vet, bibelbelte barn gjør da ikke slikt :opplyser:

Herlig med hormoner gitt. Gleder meg til de tar inntog igjen :P Jeg var ikke så sinna eller gråt lett, men var generelt sur og irritert på jobb. Like greit at jeg ble sykemeldt :P

Så utrolig herlig at det klaffa så fort med nummer 2, til og med uten veldig prøving :danse:

Hvor mye aldersforskjell blir det mellom nummer 1 og nummer 2?

Har du gutte eller jentefølelse?

Skal du ha nummer 1 i bhg fra høsten av, eller være hjemme med begge?

Tusen spørsmål :fnise:

Ja, det var skikkelig kjedelig! Men, karma is a bitch! Hehe

Ja, jeg merker hormonene veldig på triste eller fine ting. Men det var jeg jo før jeg ble gravid også. Vi så på et naturprogram hvor en flue ble spist av en eller annen ting. Kjøttetende plante tror jeg. Og da var jo jeg TOTALT ødelagt!! Haha!!

Brøt også sammen i begynnelsen av Man of Steel når mammaen og pappaen til supermann måtte sende han bort som nyfødt. Satt ned hode i hendene og bare gråt :fnise:

Om terminen stemmer blir det 15 mnd mellom nurkene!

Vet ikke helt hva jeg føler. Sitter mer i hodet føler jeg. Tenker at en lillebror hadde vært supert, da de gjerne blir nærmere hverandre enn om det er en jente. For der skiller det seg gjerne litt når de blir eldre. Men en liten jente er også herlig! Han blir en god og snill storebror som passer godt på lillesøsteren sin, tenker jeg. Men jeg er åpen for alt. Hehe. Har ingen ønsker sånn sett. Så lenge han eller hun er frisk som en fisk:) men... En kopi av storebroren hadde ikke skadet. For han er så snill og medgjørlig!! Hehe

Han fikk faktisk barnehageplass nå i august! Kom inn på 2 eller 3.valget tror jeg. Men vi takket nei. Han vil da være 11. Mmd. Og vi synes det er alt for tidlig. Spesielt med tanke på at det kommer enda en. Det kan jo slå ut negativt med tanke på at han kan bli sjalu eller føle seg satt bort. Han er jo liten, men jeg tror barn føler veldig mye om du skjønner. Vil heller være hjemme med begge to og la han ta del i det han kan. Og ikke "sende" han bort når den lille kommer. Men.. Det kunne jo også vært positivt. Men vil ikke ta sjansen. Så om han fortsetter å være like god som han er nå blir ikke det noe problem tror jeg:)

Vil også at han skal komme inn på førstevalget, som er en natur og gårdsbarnehage! Den ser bare helt fantastisk ut! Og når han kommer inn der er han mye eldre også. Så da takker vi nok ja til den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg 10 uker på vei ca. I hodet mitt surrer alt for mange tanker og bekymringer. Jeg klarer nesten ikke se positivt på noe som har med fremtiden å gjøre..

Det stresser meg sånn at vi ikke har en leilighet å flytte inn i når vi flytter hjem igjen. Vi skal bo hos svigers i mellomtiden. Og jeg gruer meg sånn! Det blir så trangt, fort rotete og bare ikke gøy!

Det er jo selvfølgelig veldig snilt at vi får bo der til vi ordne ting og tang, men herregud... Jeg klarer bare ikke se positivt på det.

Jeg vil så gjerne ha mitt eget. Jeg vil ha et soverom som ikke kommer til å bli oversvømt av klær og flytteesker. Vi får heller ikke alenetid når vi bor der... Og om svigermor skal passe minsten går hun å sjekker til ham hele tiden når han sover, noe som gjør at han våkner. Jeg har prøvd å si det til henne, men hn vil ikke høre.

Nei, det er masse annet som surrer i hodet også. Jeg har mistet helt lysten til å ordne leiligheten og gjøre det koselig, noe jeg alltid gjør ellers. Vil ingenting. I går kjentes det seriøst ut som om jeg holdt på å bli deprimert eller noe. Men jeg prøver å distrahert meg selv. Jeg vil ikke snakke med noen om det heller. Vet ikke hvorfor, men jeg holder som regel slike tanker inne til det går over en stund. Deaktivert Facebook har jeg også. Utrolig deilig faktisk. Kjente jeg bare ble mer og mer "ødelagt" i går når jeg var der inne. Ikke det at det er så mye å bli "ødelagt" over, men jeg ble bare kraftig lei av å se alle "venner" finne på det ene etter det andre. Og her sitter jeg og ikke orker å rydde leiligheten en gang. Det handler ikke om at folk fremstår som perfekt, men heller en påminnelse på at jeg ikke har noen venner der jeg bor.

Jeg orker ikke dra på mammatreff heller. Akkurat nå virker det bare meningsløst.

Var en tur i åpen barnehage i dag da. Det var jo kjekt for minsten. Men jeg kjente at jeg bare ville gå derfra og forsvinne.

Føler meg ikke vel for tiden. Og uansett hva jeg tar på meg, så blir det bare verre. Vil bare ha på meg joggebukse og trekke for gardinene.

Ja.. Det var da noen av tankene jeg er så heldig å ha for tiden.

Telefonen er også på lydløs, slik at jeg slipper å ta telefonen når jeg ikke ser at den ringer....

Skulle gjerne spilt frem tiden litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. Skal du være hjemme med begge to? :sjokkert: All ære til deg som orker det :pls: Jeg hadde ikke klart det. Mini skal aktiviseres så mye at jeg hadde slitt meg fullstendig ut tror jeg :sjenert:

Håper minien din fortsetter å være en rolig gutt da :)

Uff.. får vondt av å lese om hvordan du har det :( men skjønner godt at du ikke orker å gå på mammagruppe når dere snart skal flytte. Hvor lenge er det igjen til dere flytter?

Må bli deilig å komme hjem igjen tenker jeg :)

Godt med en pause fra omverden. Håper tristheten snart går over :klemmer: Det pleier jo gjerne gå i bølgedaler uten at man kaller det for depresjon. Og med hormonene i tillegg!! Vet jo bare hvordan jeg selv blir med pms :opplyser:

Håper ikke dere må bo hos svigers lenge da!! Du får be svigermor kjøpe babycall med kamera sånn at ho slipper å løpe inn til han hele tia ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Ja henger meg på den, all ære til deg som skal være hjemme med begge! Det hadde ikke jeg klart, ikke vil jeg det heller, for å være ærlig. Vil kunne vie det nye barnet hundre % oppmerksomhet de første månedene på dagtid, akkurat sånn jeg gjorde med O :jepp: Men jeg skjønner absolutt hvorfor dere velger som dere gjør. Man vil jo gjerne unngå å sende en ettåring i bhg dersom man kan. :jepp:

Trist å høre at du har det tungt for tiden. :klemmer: Du får bare prøve å fokusere på hvor deilig det blir når dere flytter fra svigermor igjen og til deres eget. Det blir nok utrolig deilig. :) Også prøve å aktivisere deg litt. Det er et tiltak, men det blir bedre bare man orker å gå en liten tur i løpet av dagen. Viktig med litt fysisk aktivitet og frisk luft. Trenger ikke nødvendigvis å være sammen med noen andre, dersom du ikke føler for å være sosial. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.. Skal du være hjemme med begge to? :sjokkert: All ære til deg som orker det :pls: Jeg hadde ikke klart det. Mini skal aktiviseres så mye at jeg hadde slitt meg fullstendig ut tror jeg :sjenert:

Håper minien din fortsetter å være en rolig gutt da :)

Uff.. får vondt av å lese om hvordan du har det :( men skjønner godt at du ikke orker å gå på mammagruppe når dere snart skal flytte. Hvor lenge er det igjen til dere flytter?

Må bli deilig å komme hjem igjen tenker jeg :)

Godt med en pause fra omverden. Håper tristheten snart går over :klemmer: Det pleier jo gjerne gå i bølgedaler uten at man kaller det for depresjon. Og med hormonene i tillegg!! Vet jo bare hvordan jeg selv blir med pms :opplyser:

Håper ikke dere må bo hos svigers lenge da!! Du får be svigermor kjøpe babycall med kamera sånn at ho slipper å løpe inn til han hele tia ;)

Haha, ja, jeg håper virkelig han fortsetter å være en liten og deilig klump når han blir eldre også! Så det kan bli spennende. Men uansett hvor stress det kan bli så synes jeg 11 mnd er for tidlig. Dessuten ville jrg måttet komme meg ut av huset tidlig om morgenen om han skulle begynt. Og jeg vet ikke en gang om vi har bil da :o så det gjøre meg bare stresset :fnise:

Ja, er nok mye hormoner som er i sving. Er bedre i dag da.. Men når det pågår, slik som i går, så er det virkelig ille. Prøver i allefall å komme meg ut fra de tankene!:)

Vi flytter i begynnelsen/midten av juni! Så det er ikke lenge til i det hele tatt. Men kjenner jeg lurer på hvordan vi skal klare alt med pakking og vasking med en liten aktiv krabat her :fnise:

Håper heller ikke vi må bo der lengre. Da bygger jeg mitt egen hybel :fnise:

Men må jo understreke at vi er veldig heldig som har muligheten til det. Igjen. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Ja henger meg på den, all ære til deg som skal være hjemme med begge! Det hadde ikke jeg klart, ikke vil jeg det heller, for å være ærlig. Vil kunne vie det nye barnet hundre % oppmerksomhet de første månedene på dagtid, akkurat sånn jeg gjorde med O :jepp: Men jeg skjønner absolutt hvorfor dere velger som dere gjør. Man vil jo gjerne unngå å sende en ettåring i bhg dersom man kan. :jepp:

Trist å høre at du har det tungt for tiden. :klemmer: Du får bare prøve å fokusere på hvor deilig det blir når dere flytter fra svigermor igjen og til deres eget. Det blir nok utrolig deilig. :) Også prøve å aktivisere deg litt. Det er et tiltak, men det blir bedre bare man orker å gå en liten tur i løpet av dagen. Viktig med litt fysisk aktivitet og frisk luft. Trenger ikke nødvendigvis å være sammen med noen andre, dersom du ikke føler for å være sosial. :)

Ja, å vie 100% tid til den nye er jo det mest ideelle. Men samtidig vil jeg inkludere minsten på så mye vi kan. Også ja, han er alt for liten til barnehage. Men jeg tror det skal gå fint :)

Ja, prøver å fokusere på tiden etter svigers. Men det er så lenge til føler jeg, at jeg ikke klarer å se det for meg :sjenert:

Ja... Turer ja.. Har noe mot det også ser du! Jeg er kjempe lei av området her og får i tillegg vondt i bekkenet om jeg går tur, til butikken, på kjøpesenteret osv. Men skal ut på tur snart :fnise: må omstille topplokket allefall:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila er lang, men når man først kommer over den kjenner man som oftest at det var deilig! Trenger ikke gå så langt dersom du plages med bekkenet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant:) kanskje vi kommer oss ut en tur i morgen.

Men... En ting lurer jeg på. Jeg hor jo litt lyst til at minsten skal få leke ute. Men jeg finner faktisk ikke noen klær han kan krabbe rundt i. Og han må jo ha noe på føttene da, men når de ikke kan gå skal de jo ikke ha sko... Hva skal man gjøre med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte sånne sko-sokker. Ikke Stones, for de er så dyre, men det er akkurat det samme som stones bare et annet merke. Kjøpte på name it tror jeg. Reima har også. Også får du jo kjøpt billige og greie parkdresser som kan krabbes i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo ikke lenge til flytting :) Kommer det folk og hjelper dere med å få med alle tingene?

Man må nok bare rydde og vaske på skift vil jeg tro. Og gjøre mest mulig når mini sover :)

Til min mini kjøpte jeg en todelt park/regndress til han i sommer. Fra racoon, som er svindyrt, men det var heldigvis 70% avslag :) Evt bare en parkdress. Du får garantert kjøpt en brukt!

Du kan jo bare ha på han joggebukse også om været er som i dag. Mini bruker det i bhg. Blir jeg skittent som fyy og slitt, men det får bare gå.

Om han bare skal krabbe så holder det vel med et par ullsokker ved fint vær :) Hvis ikke er jo Stonz geniale. De kan han bruke til han kan gå. Garantert noen som selger de også brukt :)

Så kanskje du må aktivisere facebooken din for et par dager :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips! Får se hva jeg ender opp med!

Men han skal jo også smake på alt han ser. Han er rene maurslukeren her hjemme :fnise: Heldigvis er det ikke noe store greier han putter i munnen da. For det er alt jeg klarer å få ut igjen. Så han får i seg en del rare ting. Blir spennende å se hva han får i seg ute!

Huff, nei.. Blir nok ikke å aktivisere Facebook på en stund tror jeg. Synes det er deilig å være uten faktisk:) det blir så mye, liksom. Nå er jeg bare på instagram. Slettet snapchat også faktisk! Ble så lei av å motta ramndome bilder av ting jeg ikke bryr meg om. Sendte aldri så mye selv. Medt bilder og videoer av lille klumpen som jeg sendte til familie og mannen:) Men de får klare seg uten, Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noe rart.... Hehe

Da jeg var hos gyno tok han ikke innvendig ul, fordi han kunne se greit fra magen. Det var ikke så veldig tydelig, men han kom iallfall fram til at jeg var 9+1 forrige tirsdag og at jeg hadde termin 19.des.

Når jeg søker på terminkalkulatorer og trykker inn terningen min står det at jeg bare er 9 uker..? Hva betyr det'a?

Skulle ønske han tok innvendig ul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...