Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Ny her inne og nygravid...for første gang :hjerte:

UL-termin - 17.november 2014 -

Lille L kom til verden 22.oktober 2014 ♡

Kjønn - Trolig ei lita frøken :lillesky:

Jeg har vært dårlig en periode, trodde det var hormonelt, etter flere år med prøving hadde jeg slått meg til ro med at jeg ikke kunne bli gravid. Det var ikke i tankene mine engang at jeg kunne være gravid nå. Etter eks antall spørsmål om jeg var sikker på at jeg ikke var gravid, samt at jeg hadde bestilt en legetime for kartlegging av syklus og hormoner, tenkte jeg at jeg kunne ta en test. Bombesikker på at jeg skulle få den vanlige skuffede følelsen av en kjedelig strek, tok jeg med meg en plastkopp og en test og gikk for å teste. Testen fikk to streker før jeg omtrent rakk å putte den i koppen! Jeg trodde nesten jeg skulle svime av - jeg ropte på mannen min, som fremdeles sov...fortumlet kikket han på testen og spurte litt forsiktig "Hva betyr det?" Jeg sa at det betyr at det er positiv test og at jeg trolig har et lite krapyl i magen.... Vi turte ikke helt å tro det..Jeg dro på jobb, og på vei hjem kjøpte jeg en clearblue. Tok testen på ettermiddagen, den viste "gravid - 3 +" O lykke :pls: Dagen etter var jeg hos legen, jeg har en syklus som gjør at det er umulig for meg å i det hele tatt prøve å finne ut av hvor langt jeg er på vei, legen tok dermed en blodprøve. Blodprøven viste at jeg trolig var 5 uker på vei. Herremiiin :hjerte:

Jeg vet det er tidlig, jeg vet at mye kan skje. Men jeg har en veldig god magefølelse. Velger å stole på intuisjonen min :hjerte:

Uansett er det fantastisk å ha tatt en positiv test, det betyr jo at jeg kan bli gravid. Jeg hadde begynt å bli redd for at jeg ikke kunne få barn.

Jeg er veldig kvalm, kaster heldigvis ikke opp, men går rundt med en konstant svimmelhet og kvalme. Den er såpass intens at jeg er 50 % sykemeldt et par uker. Jeg har også en luktesans som ikke er sann, orker ikke kjøleskaplukt, kaffe er krise og tøy som lukter surt... brekker meg bare av tanken. Må jo le litt. Trodde dette bare var på film... men neida, her blir jeg en gal dame som klager på mannen hvis han har kjøleskapsdøren åpen for lenge :fnise: uff...

Rart å merke hva som allerede skjer med kroppen etter så kort tid. Jeg som allerede har grei nok størrelse på puppa har fått oppblåste pupper, føler meg som Pamela, tør nesten ikke tenke på hvordan dette skal bli hvis de skal fortsette å vokse!! Føler meg oppblåst og tung i kroppen, men vekten har heldigvis stått stille, så det er vel mer følelsen av at jeg har blitt større enn at jeg faktisk har blitt det.

Dette er spennende og fantastisk :hjerte: :hjerte:

Nå skal jeg prøve meg på noen timer på jobb! Have a good one :hjerte:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Så hyggelig å lese :hoppe: må være helt fantastisk å se de to strekene, spesielt når dere har prøvd lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så hyggelig å lese :hoppe: må være helt fantastisk å se de to strekene, spesielt når dere har prøvd lenge!

Tusen takk. Det er fortsatt ganske uvirkelig :):hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så gøy at det skjer sånn plutselig når dere har prøvd leng

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er kvalmen virkelig overveldende. Måtte være hjemme fra jobb. Kviknet først til nå. Hele frokosten var bortkastet, kom i retur gitt. Har sovet store deler av dagen. Jeg må bare minne meg selv på årsaken til hvorfor jeg er så dårlig, så er det mye greiere å forholde seg til kvalmen...

Dette er fortsatt ganske uvirkelig for meg :hjerte: Jeg tør nesten ikke tro at det er sant..Tenk at jeg har et lite gull i magen, en bitteliten peanøtt :hjerte:

Tenkte jeg kunne fortelle litt om meg selv. jeg er 29 år. Har vært sammen med mannen min i 10 år. Jeg elsker å trene, drive med musikk og være med venner og familie. Må innrømme at jeg gleder meg til kvalmen roer seg, slik at jeg kan trene litt igjen, nå klarer jeg nesten ikke gå i vanlig tempo.

Dette er veldig spennende - beklager, kommer nok til å gjenta det noen ganger :-) Nå skal jeg prøve å få mannen min med ut på en liten rusletur i frisk luft. Tror både kropp og sinn trenger det etter denne dagen. Har akkrat spist middag, som BANK I BORDET, virker å holde seg på plass! Håper jeg klarer å komme meg på jobb i morgen. Er det vanlig å være kvalm og kaste opp hver dag? Eller pleier det å være litt til og fra?

Ha en fin kveld :reise:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Gratulerer så masse!

Kvalme pleier være litt til og fra, men stortsett så ligger den der latent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!

Kvalme pleier være litt til og fra, men stortsett så ligger den der latent.

Takk for det, merker jeg er redd for å spise frokost i dag. Prøver meg forsiktig på gulrot ;-)

Kvalmen ligger der som et teppe som er klart til å kaste seg over meg... Lille peanøtt lager jammen meg mye styr...men det er greit. Så lenge lille holder seg på plass og blir stor og sterk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som igrunn er ålreit, er at man allerede er noen uker på vei når det oppdages :) Ergo nærmere 12-uker'n og mindre kvalme :hjerte:

Og plutselig er det kommet litt mage også! Magemagi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som igrunn er ålreit, er at man allerede er noen uker på vei når det oppdages :) Ergo nærmere 12-uker'n og mindre kvalme :hjerte:

Og plutselig er det kommet litt mage også! Magemagi!!

Hvordan får man sånn tidslinje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som får en slags salt mineralsmak bakerst på tungen av alt dere spiser eller drikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for bebi i magen :gravid: Følger med her inne, da vi er i samme terminklubb :danse:
Unner deg ikke den kvalmen du har, huff..... Ingen kvalme som har meldt seg her, så bare send over litt om du føler du ikke klarer mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bebi i magen :gravid: Følger med her inne, da vi er i samme terminklubb :danse:

Unner deg ikke den kvalmen du har, huff..... Ingen kvalme som har meldt seg her, så bare send over litt om du føler du ikke klarer mer :fnise:

Takk og hurra tilbake til deg :bolledeig: sender veldig gjerne over litt kvalme ;-) På samme måte er det fint at den er der, fordi da vet jeg at noe skjer... :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tenker jeg masse på den tidlige UL jeg skal på på mandag. Blir spennende å få bekreftelse på hvor langt på vei jeg er.. Er jeg 6-7 uker eller er det 8-10. Vil hjertet slå som det skal? Æææh...spennende og skummelt. Men det skal det forhåpentligvis være i 9 mnd. Så jeg får vel bare bli vant til det.

Nå skal jeg ta meg en liten lur før jeg skal på en fest med mine fine kollegaer :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan får man sånn tidslinje??

Klikk på min, så kommer du inn på Lilypie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på min, så kommer du inn på Lilypie :)

Etter jeg har vært på UL, får jeg se om jeg tør å lage en eller om jeg vil vente enda noen uker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og tenker over alt det rare som skjer med kroppen min. Det blir utrolig spennende på tidlig UL på mandag. Lurer på hvor mange uker jeg er på vei.

I kveld syns jeg tydelig jeg ser at magen har fått en biiiiteliten tut...Mulig det er jeg som drømmer om at den skal vokse litt, men jeg mener at den har vokst litt. Det er nok bare oppblåsthet, men magen er annerledes enn før :hjerte:

Sympomer om dagen:

- Kvalme

- Vond mineralaktig saltekkel smak bakerst i munnen.

- Mensensmerteaktige følelser i eggstokkene. Stikkinger.

- Plutselig store kviser på haka.

- Veldig trøtt.

- Dårlig matlyst.

- Veldig fysen på appelsin, eple og gulrot.

- Orker ikke lukten av kaffe, kjøleskap og min egen parfyme.

Noe av det rareste er at jeg syns at jeg har skiftet lukt, jeg lukter annerledes. Jeg vet ikke om jeg liker min nye lukt. Mannen sier at han syns jeg lukter veldig godt :kose: ...jeg er uenig.. :fnise:

Dette er veldig rart - tenk at det vokser noe inni meg :gravid: .....det er veldig fiint :hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...