Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da bryr jeg meg ikke om å vente på den helt enda,og nyter heller dens fravær :nigo:

Jammen er ikke J våken. Han våknet for pupp men bare kava og styra og ble supersinna på den, og bæringa til mannen var også bare feil og irriterende. :ler: Så nå er mannen inne og skifter bleie og småprater litt, håper en miljøforandring vil få ham til å innse hvor trøtt han er, og at han slukner i det han legger seg igjen!

Han har aldri vært våken på natta, så han trenger ikke å begynne med det nå. :)

Nå pludres det fælt der inne,så spørs om dette ikke går helt veien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ser vi har litt samme "problem" ang. amming, morsfølelsen og flaske! :rolleyes:

Følte meg helt fæl første gang jeg gav snuppa her hjemme en flaske med nan..

Etter å ha "øvd" en stund og flere flssker, både med mm og vann, så slukte hun en flaske nan rundt 3 mnd alderen..

Det føltes helt feil, men samtidig godt å se hvor glad, fornøyd og mett hun ble etterpå!

Har etter det ammet 24/7 frem til igår. Hele dagen følte jeg at jeg amma henne uten at hun ble fornøyd.. Og med netter hvor jeg amma hver 1,5 time, kasta jeg håndkleet og gav henne en flaske med mme ETTER å ammet henne fra begge boobsa, og hun slukte 100ml og slukna som ett lys i 6 timer strekk :bond:

Ikke i tvil om at hun er sulten, og kanskje det var vært øking på gang, men kjenner det var godt med en liten "amme pause", og gleder meg til å kunne introdusere fast føde :jepp:

Skal følge deg å se hvordan det går med mini og mat hos dere :jepp:

Du starter med grønnsaker/frukt? :)

Her hjemme står det allerede en pakke med grøt i kjøleskapet, men har lyst å prøve meg frem med norske råvarer først.. Evnt hjemmelaget grøt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en halvtimes tur på butikken føles som en ferie,og du går hjem igjen med tanken om at nå er du skikkelig fit for fight igjen, da vet du at du er spedbarnsmamma! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sultne babyer, altså. Her har det blitt ammet og ammet som aldri før den siste måneden (og det var ikke så rent lite før det heller). Har inntrykk av at mange blir mer sultne rundt tre mnd. Jeg prøvde mme en kveld han ikke roet seg, men han nektet å ta flaska. Uvisst om det var flaska eller at han var mer trøtt enn sulten. Her begynte vi med grøt for to uker siden, da. Men pingle-meg tør ikke å gasse opp mengdene av frykt for fordøyelsesbesvær. Burde nok det, for jeg vil bare soove (og er det ikke typisk at den ene natta gutten bestemmer seg for å sove noen timer i strekk, er vi på telttur med bjellesauer som maser på utsiden, slik at nattesøvnen for mor blir alvorlig forstyrra likevel...)

Men, det er likevel utrolig hvordan perspektivene endres når man er flergangsmor. Tiden går liksom fortere og man vet at alt går over. Litt lei kan man jo bli likevel, da, men merker at desperasjonen ikke melder seg på samme måte som den kunne gjort for noe tilsvarende sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Når du legger og legger og legger og det plutselig er leggetid for deg sjøl. Kveldene, altså. Savner dem!

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg vet! Og det er jo for så vidt kos og, når poden ligger der og surver helt til mora kommer inn og han får puppen i munnen, og han da veksler mellom fornøyd smatting og gliis fordi han endelig fikk meg dit jeg hører hjemme. :fnise:

Vi har vært på ferie nå, og da har kveldene vært passelig jævlige, med en treåring og et knøtt på samme rom. Den ene vekker den andre, og så har en det gående. Herregud, har faktisk trodd at hodet mitt var på vei til å eksplodere et par ganger. Heldigvis sover de begge godt på natta, og L er vanligvis superflink til å legge seg, så det er godt å være hjemme igjen. Gleder meg til å få innført litt rutiner her, det trengs!

Matmessig går det også fint. Han spiser et lite måltid søtpotetmos og en god dæsj aprikosmos midt på dagen, og en flaske på kvelden før legging, ellers går det i pupp. Veldig glad for at amminga fortsatt er på stell, var jo litt redd for den da han fikk flaske de første gangene, men det går bare godt, og pupp er like digg som det alltid har vært. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kan tenke meg til at treåring + baby på samme rom kan ha sine utfordringer. Her var det utfordrende nok med baby alene når vi var bortreist :P Eksploderende hode? Check. Ønske om å sette babyen ut på trappa? Check. :x Tanken dro like fort som den kom, men man blir sprø av sånt tull.

Flink puppegutt da :laugh: Og morsomt med introdusering av mat, håper det går smertefritt for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, bare ser for meg hvor slitsomt det må være! :P Tenk hvor slitsomt det må være for de som bor i lita leilighet med bare ett soverom, hvor foreldre og barn må sove sammen "for alltid". Får pustevansker bare ved tanken. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, fyfaen, hvert sitt soverom er et must, merker jeg!

I dag har vært en bra dag, tydelig at J liker disse rolige hjemmedagene best. Vi stod opp klokka ni, gikk i senga og duppa klokka elleve , stod opp klokka halv ett, og dro til byen og kjøpte ny PC. Der sovna J, sov i en drøy time, og sovna for natta ca kvart på ni.

Han er et satans mareritt å få til å sove på dagen dersom han ikke svinges i bilstolen, bæres i ergoen eller får sove inntil meg. Vogn, hengevugge, byssing, alt er feil. Så da blir det dupping i senga inntil meg. Skulle vel ønske jeg av og til kunne gjort litt husarbeid når han sov, men herregud så koselig og deilig det er å ligge og taste på tlf mens det ligger en liten snorkefyr klistra inntil meg. :hjerte:

I morra er det firemånerskontroll. Spent på vekta nå, tipper kurva har gjort et godt hopp, for nå har det kommet valker i hus. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for valker! Min er like kresen på sovefasilitetene, så jeg føler med deg. En vakker dag blir det vel bedre. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjenner jeg at jeg savner det å bare ligge der med sovende megafornøyd baby ved siden av meg, nå synes han sånt er teit med mindre han er så trøtt at han bare stuper. Men så er det alt man skulle gjort da. Det er noe seriøs dritt når de ikke vil sove med mindre man gjør helt spesifikke ting, jeg nekter å tru at den fyren min noen gang kommer til å sovne sånn helt av seg selv :ler:

Rolige hjemmedager er stas da, høres ut som en bedagelig dag ;) Valker liker vi :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...