Gå til innhold

Livet med nurket utenfor magen


Ariel*

Anbefalte innlegg

Stor milepæl her ikveld! Frøkna har lagt seg uten bleie :):hoppe: første uka i barnehagen uten bleie denne uka! Bare hatt et lite uhell! Hun er så flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må le :ler:

Ser i dagboka mi at i uke 31 sist hadde jeg mer eller mindre alt klart. Selv om jeg denne gangen har det meste, har ikke tanken slått meg om at jeg bør begynne å ordne ting i stand enda. Jeg skal kjøpe en bedside crib og må jo ha gutteklær. Føler jeg har allverdens med tid enda :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er kanskje mer avslappet andre gangen :) uke 31 nå? Termin igjen?

Neida. Ikke 31 enda. Straks 28 :) men i og med at det meste var klart i uke 31 sist, så begynte jeg vel noen uker før det igjen.

Jeg tror at man andre (og sikkert 3. Og 4. Også) har såpass mange andre ting å henge fingrene i, så man ikke blir ferdig tidligere enn nødvendig. Kanskje ikke ventetiden blir så lang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente å huske at hormonene ikke var så ille utover i svangerskapet. Men grøss for et hormontroll jeg er om dagen.

Det er faktisk bare veldig slitsomt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er det! Jeg har også vært litt hrmonell i det siste. Det er ikke det at jeg "klikker" i vinkel, men jeg svarer med en snappy/bitchy tone for ingenting. Ikke hyggelig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er det! Jeg har også vært litt hrmonell i det siste. Det er ikke det at jeg "klikker" i vinkel, men jeg svarer med en snappy/bitchy tone for ingenting. Ikke hyggelig. :P

Det hørtes kjent ut ;) Jeg må ta meg på tak for å ha litt tålmodighet med den noe trassige (snart) 3-åringen. Det går nok litt på bekostning av mannen :/ Han får nok litt ufortjent gjennomgå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjent ut ;) Jeg må ta meg på tak for å ha litt tålmodighet med den noe trassige (snart) 3-åringen. Det går nok litt på bekostning av mannen :/ Han får nok litt ufortjent gjennomgå om dagen.

I hear ya sista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Det går fort ja :hoppe: Er alt klart av ting dere må kjøpe? :)

Sent svar men :) Tror jeg har noenlunde peiling på hva som må kjøpes inn. Ellers var heldigvis butikkene åpne etter sist fødsel, så regner med at det er det nå også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uker på vei: 32

Uker igjen: ca 8 uker (Hjelpe meg! det går fort!)

Kjønn: Gutt!

Navn: Vi har absolutt ikke bestemt. Ikke har vi noe særlig med forslag heller.

Utålmodig: Kanskje litt. Mest fordi baby ligger så vondt i magen. Så det føles veldig veldig trangt.

Vektøkning: grusomme 11 kilo.

Hodet ned: Nei!! Må skynde seg å snu seg før uke 37.

Hodet festet: Nei. Bare godt "festet" i ribbeina mine.

Aktivitet innenifra: vanvittig mye!! Fatter ikke hvordan det er mulig. Jeg var større når jeg gikk med frøkna. Så jeg innbiller meg at hun hadde litt større boltreplass. For det føltes ikke så trangt da. Ved sist ul var han ikke mer enn 2% over gjennomsnittet. Så var ikke veldig stor heller. men kan jo ha vokst mye siden det.

Høygravid: Nei.

Søvn: Passe. Vondt å ligge lenge i en stilling og vondt å snu seg. Dessuten våkner baby om jeg snur meg om natta og lager litt av et turneshow. Da er det vanskelig å sove etterpå.

Plager: vondt i bekkenet og vonde og såre ribbein.

Barnerom: Sover inne hos oss i starten. Det rommet er under oppussing nå :)

Utstyr: Har det meste. Men mangler å gå gjennom alt sammen. Må også sjekke hva jeg har av klær.

Melk: Litt råmelk

Matkikk: Farris :ler:

Kynnere: Ja, skal ikke så mye til før de dukker opp

Tungt: det er litt tungt nå, ja.

Strekkmerker: Ingen nye. Enda!! De jeg har kom to uker før termin med frøkna. Så er ikke sikret enda.

Tanker om fødselen: tenker litt på det. Men gruer meg ikke særlig til den. Mer spent på dagene etterpå, da de ikke var de beste forrige gang. Trøster meg med at jeg er mer forberedt på barseltårer denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med å mye liv da, syntes at min var ganske rolig i magen, er det utenfor og. Ble også hekta på Farris en periode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig med å mye liv da, syntes at min var ganske rolig i magen, er det utenfor og. Ble også hekta på Farris en periode ;)

Hehe :ler: Håper egentlig at han ikke blir like vill utenfor. Ihvertfall ikke på natta.

Selv om formen er bra, så kjenner jeg virkelig at jeg blir fortere sliten. Jeg må stort sett ha en ekstra dupp på dagtid nå, og mange småpauser. Jeg jobber som lærer og er nå inne i den siste ferieuka mi. På en måte, så har jeg tenkt at jeg ikke kommer til å begynne å jobbe igjen nå i høst. Men så føler jeg jo at det er helt feil å bli sykemeldt med en gang uten å prøve og jobbe også. Skal til legen første skoledag, så skal uansett på planleggingsdagene neste uke.

Jeg er redd for at det å begynne og jobbe igjen gjør at jeg bruker opp all energien min der, og ikke orker å være mamma på ettermiddagen. Det er viktig for meg å orke og være mamma. Det sier seg selv at den nyfødte babyen blir litt mer avhengig av meg enn pappaen den første tiden, og dermed har jeg mindre tid til frøkna. Dette er jo naturlig, men jeg setter derfor umåtelig stor pris på den tiden vi har igjen "alene" frem til fødsel.

Jeg har igjen 3,5 uke på jobb før jeg går ut i permisjon i såfall. Jeg vet at sjefen vil tilrettelegge for meg. Så jeg har vel egentlig ingen god grunn for å være sykemeldt annet enn å kunne styre hvil og avslapning helt selv. Kanskje jeg skal høre etter med legen om vi kan ta en ny legetime etter en uke i jobb så jeg kan kjenne etter hvordan ting går.

Jeg ønsker jo ikke å bruke graviditeten som en unnskyldning til ikke å "orke" dra på jobb. Jeg ønsker ikke å være en av de som media skriver om som noe negativt. Det er bare det at ting begynner å bli tungt. Kroppen trenger mer hvile, og hodet trenger å få være mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart gutterommet ferdig pusset opp :) Dvs. Vi skal sove der frem til det er klart for at babyen skal sove på eget rom :) Da skal vi pusse opp og flytte inn på "The master bedroom" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for ny kontroll hos jordmor idag. Ei stund siden sist pga ferie både for henne og meg :) Jeg er spent på om hun kjenner hvilken vei han ligger nå. På forrige UL satt han på rumpa. Håper han har snudd seg, selv om jeg egentlig ikke tror det. Ser for meg at jeg ville kjent det, om han hadde tatt et slikt "hopp" :P Han har forsåvidt vært veldig aktiv noen dager hvor jeg har lurt fælt på hvordan han har ligget. Så kanskje det har vært snuing :) I tillegg bør jeg kanskje spørre om søknad om fødeplass nå? Er ikke det snart på tide å få gjort?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for ny kontroll hos jordmor idag. Ei stund siden sist pga ferie både for henne og meg :) Jeg er spent på om hun kjenner hvilken vei han ligger nå. På forrige UL satt han på rumpa. Håper han har snudd seg, selv om jeg egentlig ikke tror det. Ser for meg at jeg ville kjent det, om han hadde tatt et slikt "hopp" :P Han har forsåvidt vært veldig aktiv noen dager hvor jeg har lurt fælt på hvordan han har ligget. Så kanskje det har vært snuing :) I tillegg bør jeg kanskje spørre om søknad om fødeplass nå? Er ikke det snart på tide å få gjort?!!

Er ikke det vanlig å søke om ved første svangerskapskontroll?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...