Gå til innhold

Beckys dagbok


Becky1

Anbefalte innlegg

Hvordan går det her? Hatt fin ferie? Du har kanskje fått TR og evt ny EL.. håper alt er bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferien var fin, bortsett fra at syklussurr ødela endel. Spotting i mange dager før endelig mensen kom. Klarte å slappe bedre av mot slutten av ferien. Deilig med litt sol på kroppen uansett. M hadde det helt topp.

El har ikke kommet ennå. Håper bare den ikke kommer når mannen er borte neste uke. Time til gyn på tirsdag. Spent på hva hun sier. Håper ikke det er noe i veien.

Er i pp5 nå. Samme som jeg var da vi lykkes med M. Brukte 4 pp forrige graviditet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan det går hos GU, håper du oppdaterer etterpå :) Får satse på at alt er ok, uansett greit å sjekke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer: alt så normalt ut :) hun sa at eggstokkene mine var følsomme, derfor jeg kjenner mye rundt el. Spesielt den høyre og det er jo akkurat sånn jeg opplever det. Glemte å spørre om hvorfor det plutselig har blitt sånn etter ma. Hun så og at jeg nylig hadde el i venstre eggstokk. Det kjente jeg at jeg hadde og. Rakk det før mannen reiste, heldigvis :) da hun tok celleprøve kom det masse el-slim på pinnen. Jeg skal ta blodprøve på fredag. Da sjekker de blant annet progresteron(?)-nivået, slik at jeg evt kan få tilskudd av det neste mnd. Hun anbefalte ikke å ta det som naturmedisin før man har fått en sjekk. Kort lutealfase kan ha flere årsaker, så dumt å ta det hvis man ikke trenger det. Vil tro det kan gi litt feil svar på blodprøve hvis jeg plutselig skal ta div tilskudd nå. Ikke det at jeg aner om b6 og wild jam vil påvirke prøvene. Venter uansett med det. Var ihvertfall perfekt tid å ta undersøkelsen, rett etter el. Kjempefornøyd med at ting ser normalt ut og at jeg har gjennomført celleprøve :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut! Og at dere rakk EL før mannrn reiste! Da er det bare å krysse i et par uker...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Mayami :klemmer: nå er jeg 7-8 dpo (i følge gyn var el mellom søn og man. Mulig om natten?). Sjekker symptomer, som vanlig og gleder meg til jeg har en avklaring.

Ellers har jeg det kjempefint om dagen. Vært masse på stranden, har trent mye og fått ryddet endel. Har tatt et lite oppgjør med meg selv om hvilke venner jeg vil holde på en armlengdes avstand, og det føles veldig godt. Fornøyd med at jeg klarer å holde meg rolig oppi jobbstyr. Den gamle jobben har kanskje fast stilling å tilby meg etter ferien. Det ville vært veldig ubehagelig ift den nye arb.plassen. Men den gamle er så trege, så aner ikke hva det blir til. Deilig at jeg klarer å ta det som det kommer. Har det rett og slett veldig bra nå. Nesten så det var en mening med den aborten. Huff, føler det fortsatt veldig trist med tanke på det som skulle ha vært, men tenker ikke mye på det. Jepp, det var dagens tanker. Ha en fin dag, jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk med sånn jobb-kluss midt i ferien. Håper de blir enige med seg selv i tide, og gjerne litt før! :) Hvilken jobb vil du helst ha da, hvis du fikk velge? Var akkurat det samme med meg i fjor, med treg gammel arbeidsgiver og ivrig ny. Stress! Bra du greier å holde deg rolig! Det er godt å "rydde" venner avogtil også. Jeg ryddet bort ei venninne for noen år siden, og det gjorde veldig godt for lysken min! Trodde ikke det skulle ha så mye å si... Ikke alle er like bra for en!

Jeg fortsetter å heie og :hoppe: for positiv test om noen dager, utrettelig som jeg er! :fnise: Skjønner godt at du fortsatt tenker på det som kunne vært - jeg skulle egentlig hatt termin om tre uker.... Rart, men ikke så trist lenger nå som lillesøster er satt i produksjon!

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på den neste uken altså... :Nikke:

Er også enig i det dere sier ift venner. Av og til må man ta en opprydding, men så kan det kjennes godt etterpå. Følg magefølelsen og gjør det som er riktig :)

Gleder meg til fortsettelsen her inne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke pc for tiden, så får ikke skrevet så langt. Takk for heiing :klemmer: det setter jeg alltid pris på. Virker desverre som det ikke går denne gangen. Mer negative tegn enn positive. Menmen, neste periode får jeg kanskje hjelp. Dessuten blir det spennende å se hvor lang lutealfasen blir denne gangen. Er bare 8-9 dpo, så håpet er ikke ute, men prøver å være realistisk.

Kommer nok ikke til å avskrive de vennene det er snakk om ennå, men kommer ikke til å gi noe av meg selv, hvis dere skjønner. Synes det er trist at ting har blitt sånn. Vi har vel vokst fra hverandre. Blir for mye egotenking for min smak. Har generelt en tendens til å være litt for snill og det kjenner jeg er helt uaktuelt med disse folka. I det siste har jeg begynt å etablere vennskap med nye folk som er mer lik meg. Føles veldig godt :)

Ang jobbene så ville jeg valgt gamle jobben hvis de tilbyr meg fast. Sier nei hvis de tilbyr vikariat. Den gamle er ikke så slitsom som den nye og har kortere reisevei. I den nye har jeg mye større mestringsfølelse, men har god tid til å lære meg alt i den gamle. Tenker evt å videreutdanne meg.

Hyggelig at du er innom, sommerfugl :hallo:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å kunne "true" seg til en fast stilling da! Var det jeg gjorde også - ble tilbudt vikariat og sa det var uaktuelt i og med at jeg alt hadde fast i gamlejobben. Da dukket det plutselig opp en fast stilling likevel, gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at gamle jobben vet at jeg gjerne vil jobbe der. Jeg sa opp min faste stilling for å prøve lykken der. De har dessuten et par andre som går i vikariater og håper på fast. Jeg er først rangert av oss tre da :)

Tror dere ikke jeg har fått svak strek på g-test da...? Plutselig forandret tegnene seg, så måtte bare sjekke. Er foreløpig bare sjokka og veldig nervøs. Avventer gleden til jeg er sikker. Tatt to tester, men de er svake. Mye tanker nå. Det gikk jo galt sist. Dessuten skal jeg begynne i ny jobb med eventuelle graviditetsplager. Og ikke så kult å bli gravid med en gang man har ny jobb. Misforstå meg rett, hvis dette går veien er jeg veldig glad. Er bare veldig nervøs. Tatt to tester. Veeeeeldig svak strek. Tar ny i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjentar meg selv litt der ser jeg. Fikk dere med dere at jeg tok to tester og at strøkene var veldig svake? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende!! Håper streken er sterkere neste gang du tester!! :hoppe: Litt teit å begynne ny jobb med kvalme og påfølgende permisjon, men sånn er livet.. Jobben er nok der når du kommer tilbake også den! Jeg heier! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese Becky!!!! :nigo: Utrolig gøy!!! Kjempe glad på dine vegne og satser fullt på klaff hele veien :) Når blir termin sånn ca? Mai-ish?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...