Gå til innhold

Lily & Spiren


Lily

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan går det? Ser det er ei stund siden du har skrevet noe her nå.

God påske! :klemmer:

Hei Pjusk,

Ja tiden flyr, og dagboka blir ikke akkurat prioritert.. :sjenert:

Jeg har det fint. Er blitt 50% sykemeldt, og har fått streng beskjed om å faktisk trappe ned på jobb, som jeg har begynt å gjøre. Jobber fortsatt mer enn 50%, men ikke mye. Og det hjelper! Jeg styrer selv arbeidsdagen min, og hittil har det fungert utmerket å komme en time senere og dra et par timer tidligere. Det blir en helt annen ro i dagen min, og jeg har veldig mye mindre kynnere nå :)

Bekkenet har jo vært kjempefint ei stund, før det nå har begynt å krangle igjen.. Jeg antar det er fordi det er nå man vanligvis begynner å kjenne til den normale bekkenløsninga, at det begynner å ta seg opp litt nå fremover. Men det går stort sett veldig greit, og krykkene har stått i fred lenge! :)

Men ellers har jeg på en måte ikke hatt så mye tid til å kose meg eller glede meg over graviditeten, og det synes jeg er litt tungt.. Jeg har alltid sett for meg at det skulle være en evig rosa lykke å gå gravid, men jeg kjenner ikke på det i det hele tatt egentlig :( Og med alt som foregår med renovering av hus, så har jeg ikke overskudd, hverken fysisk eller psykisk, til å ta tak i det. Den onde spiralen snurrer, og jeg får dårlig samvittighet for babyen som ikke har en mamma som tenker på henne og gleder seg 24/7.. Her om dagen fikk jeg ikke sove og lå våken hele natta fordi jeg foreløpig ikke har kjøpt noe klær. Det er vondt å kjenne på, samtidig som jeg prøver å holde fornuften i det hele.

Selvfølgelig gleder jeg meg til at datteren min kommer til verden, men det er litt for overveldende å ta innover seg tror jeg. Jeg sliter med å ikke ha kontroll på det som skal skje, og derfor skyver jeg det unna i bevisstheten min. Vi har vært på 3D ultralyd da, for 3 uker siden, og da fikk jeg den forelska-følelsen som jeg lengter sånn etter. Den dukker fortsatt opp når jeg ser på bildene, og ethvert spark og dult fra henne lokker frem et smil om munnen :)

Jeg tror det er stresset med huset som står i veien for alt annet i hodet mitt. Vi blir neppe 100% ferdige til hun kommer, uansett hvor mye jeg måtte ønske det. Og inntil vi er ferdige med ting, klarer jeg på en måte ikke å føle at jeg har gjort alt som skal til før hun er her. Selvfølgelig har det ingenting å si om det mangler litt listverk her, eller en stikkontakt der, jeg vet jo det, men jeg skulle så gjerne hatt alt på plass likevel..

Nei uff, dette ble rotete.

Jeg har det altså helt fint, jeg føler bare at jeg ikke er helt "på plass" i hodet i forhold til alt sammen ennå. Jeg har kanskje hatt litt urealistiske forventninger til følelsene i et svangerskap.

Men jeg har tvunget meg selv til å hente frem strikkinga igjen, så det lille pleddet skal bli ferdig, og jeg skal bestille ringslynge og en uro til å ha over senga. Så får jeg slokka litt dårlig samvittighet ei lita stund håper jeg.

God påske til deg Pjusk, og alle andre som måtte titte innom! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra bekkenet er bedre og at jobben fungerer fint :tommelsmil:

Ikke lett å bare leve på en rosa sky når det er mye annet å tenke på :) Føler aldri jeg heller var på den skyen...jeg synes det var så surealistisk at det skulle komme noe levende ut av meg at jeg ikke helt klarte å se det for meg tror jeg... Høres jo veldig merkelig ut, men sånn følte jeg det i allefall :)

Blir ganske forelsket av å være på 3D ja :hjerte: Synes det var en fantastisk ting å gjøre og verdt alle pengene :Nikke:

Skal nok se at dere kommer i mål dere også, og handle har du jo god tid til :) Lillemor har det ikke vondt i magen din selvom du ikke har så mye klart ennå :)

God påske til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et utrolig fint innlegg Lucky, tusen takk :klemmer:

Det aner meg at jeg har mer normale følelser rundt det hele enn jeg på en måte lar meg selv tro.. Jeg koser meg og synes det er fint å være gravid, men det er fortsatt aller mest skummelt og uforutsigbarheten tar nesten knekken på meg :sjenert: Men utrolig kjekt å lese at du kjenner deg litt igjen i dette, for din hverdag med lillegutten høres jo helt perfekt ut nå :hjerte:

Og nei, hun har det jo helt fint i magen selv om det ikke er så mye klær her på utsiden til henne :fnise: Det er sånt jeg har drevet og gitt beskjed til mamma om, fra jeg var i uke 12 omtrent. Hun maste og maste om at jeg måtte begynne å handle, og jeg svarte at jeg trodde hun skulle greie seg fint uten alt mulig greier inntil videre.. Hehe :)

Men ikveld har jeg altså bestilt ei ringslynge og pynt til rommet hennes. Det føles litt godt egentlig. Vi har vel så og si bestemt oss for vogn også, så den er nesten bare å dra og kjøpe. Om det ikke skulle dukke opp noe ekstreme advarsler ender vi på TFK Joggster Twist, sort tror jeg.

Sprinkelseng og vogge skal vi arve, og det skal foreldrene mine ta med seg når de kommer på besøk om litt. Stellebord ville de så gjerne kjøpe til oss, så det blir vel ordna i det besøket :) Vippestol ville tantene kjøpe, og bilstol skal vi lease hos If. Og da mangler vi jo strengt tatt ikke så mye :)

Babycall har samboeren fått i oppdrag å bestemme, og stelleveske skal jeg finne ut av. Jeg har funnet en fin stol på Ikea som jeg har lyst å kjøpe for å ha inne på rommet hennes, til å amme/bysse om nettene og om dagen hvis vi trenger litt ro. Da gjenstår det klær, kluter og håndklær og slikt, ammepute, og vognpose eller lignende. Jeg har vel ei mer eller mindre klar utstyrsliste i hodet tror jeg :happy:

Dette ble et litt rart innlegg, men det var godt å skrive. Jeg har en tendens til å sette litt strengere krav til meg selv enn jeg bør, og jeg gjør kanskje det med hus og babyforberedelser også? Men samboeren har en magisk evne til å roe meg. Jeg fortalte ham om den natta jeg ble liggende og gruble over manglende utstyr, og sa nesten litt gråtkvalt at "enn om hun kommer inatt? da har vi jo ingenting klart..". Kokrolig som alltid svarer han at "da får jeg kjøpe inn det da vet du, det ordner seg fint det". Kjæresten min det :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok helt vanlig å ha slike følelser overnfor svangerskapet :Nikke: Å ja! Det blir bra når de kommer ut uansett :) Kunne ikke kosa meg mer enn det jeg gjør om dagen, det er helt herlig å være mamma :hjerte:

Virker jo som om det meste av utstyr er underveis da, så det blir nok så bra så :) Godt å vite hva man skal ha og begynne å handle litt smått etterhvert :) Tror vi tok storinnkjøpet av de store tingene når jeg var i uke 33 mener jeg... Så jeg stresset ikke med det ;)

Kjæresten din høres veldig god ut :Nikke:

God påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok helt vanlig å ha slike følelser overnfor svangerskapet :Nikke: Å ja! Det blir bra når de kommer ut uansett :) Kunne ikke kosa meg mer enn det jeg gjør om dagen, det er helt herlig å være mamma :hjerte:

Virker jo som om det meste av utstyr er underveis da, så det blir nok så bra så :) Godt å vite hva man skal ha og begynne å handle litt smått etterhvert :) Tror vi tok storinnkjøpet av de store tingene når jeg var i uke 33 mener jeg... Så jeg stresset ikke med det ;)

Kjæresten din høres veldig god ut :Nikke:

God påske :klemmer:

Ja de siste par dagene har jeg virkelig begynt å glede meg til mammapermen :) Vi har jo hatt fri fra jobb (for å arbeide i huset da men) og jeg tar meg selv stadig vekk i å dagdrømme om hva jeg og lille tulla finner på feks en vanlig torsdags formiddag om noen måneder.. :kgbaby:

Jeg har surfa litt på utstyrslister, og ikke minst funnet et veldig beroligende tips på gravid-forumet; "Ikke kjøp alt før babyen er i hus!" :fnise: Det kan virke som at hvis shoppemanien tar helt overhånd ender man med masse ting man ikke får brukt eller har bruk for. Så det er jo godt noen tenker "den veien" også :)

Jeg tenker å begynne på ei liste for meg selv også, så jeg får litt bedre oversikt. Jeg har jo endel arvetøy fra tulla sine søskenbarn, samt at svigermor har handla og sendt et helt bærenett med klær. I følge hva man trenger har vi mer enn nok sokker og tynne bomullsluer, for eksempel :fnise: Litt greit at jeg har kontroll så det ikke blir sånn at jeg kjøper ting vi egentlig ikke får bruk for.

:hjerte: 32 uker idag! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite tid til å skrive her inne om dagene, så jeg må bare beklage det :sjenert: men jeg følger med :)

Så bra at 50% sykmelding fungerer så bra for deg, og at bekkenet er bedre :)

De tankene er nok helt normale ja, så det må du i allefall ikke ha dårlig samvittighet for. Når hun kommer så kommer det til å være helt fantastisk uansett. Det viktigste er jo at du gleder deg over henne da :jepp:

"Ikke kjøp alt før babyen er i hus" er egentlig et veldig godt tips :fnise: er mye man tror man trenger, men som det viser seg at man kanskje ikke trenger likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei Pjusk og Lucky :klemmer:

Her skjer det lite gitt! Hadde litt problemer med laptopen, og etter det har det bare ikke blitt noe KG. Vi har hatt (overnattings)besøk hver eneste uke i fire uker nå, og over helga kommer mer besøk, så det går i ett! Heldigvis var det siste og det kommende besøket for å hjelpe oss med huset. Og det trengs! Om vi rekker å bli ferdige til tulla kommer er det med et nødskrik gitt.

Og det er vel derfor jeg følte behov for å komme inn her og lese det dere skrev til meg sist, for nå blir jeg overmanna av disse triste følelsene igjen. Men nå er det mer en følelse av bitterhet, på en måte. Dette husprosjektet har tatt all fokus og energi, så mye at jeg nesten føler meg "snytt" for graviditeten. Og jeg klarer ikke, uansett hvor mye jeg prøver, å slappe av med tanken på at huset ikke blir ferdig til hun kommer. Det er ikke rasjonelt og jeg er så veldig klar over det, men det er slik jeg føler det likevel.

Jeg forsøkte å snakke litt med samboeren om det igår, men det er vanskelig å ta opp dette uten å såre ham. Han har jobbet som et udyr i mange måneder nå, og jeg føler meg som et troll som kommer og forlanger at han skal jobbe enda hardere i innspurten. Men jeg ser at hvis vi (les; han) kunne satt inn et lite ekstra gir nå, så klarer vi det med god margin. Vi er litt ulike der, han og jeg. Jeg vet han har det i seg, men han føler nok ikke like mye på det som jeg gjør. En ting er at jeg vil vi skal ha alt "perfekt" til hun kommer, en annen ting er at jeg IKKE vil at det skal bli sånn at han bruker tid og har dårlig samvittighet for ting som skal gjøres etter hun er her. Da skal vi jo bare kose oss og bli kjent med jenta vår.. Uff nei.

Samtidig har jeg slått meg litt til ro med dette at det slett ikke er sikkert jeg ville følt det så veldig annerledes rundt svangerskapet om vi ikke hadde vært så travle. Jeg har jo hatt et lett og fint svangerskap, og det hjelper nok i forhold til å føle at ting går sakte.

Om jeg kommer dit at jeg "venter" på at hun skal komme eller ei, så kan jeg ikke forberede meg på hvordan det blir å få henne inn i verden. Jeg kan fundere og gruble alt jeg vil, men jeg vil jo ikke finne et eneste svar. Jeg tror jeg egentlig er veldig rolig og avslappa rundt det hele, og det i seg selv stresser meg litt :fnise:

Mamma er ett av besøkene vi har hatt, og sammen med henne har jeg ordnet kommode til lille snuppa. Den kommoden er nå fylt med klær (mye mer enn nok, skal man tro slike lister over hva man trenger til sommerbarn :) ) og tepper og sengetøy. Maaasse sengetøy! :ler: Jeg forstår ikke helt når vi skal rekke å bruke alle tepper og dynetrekk jeg, men men. Kjekt å ha! Det aller meste er arv selvfølgelig :)

Fra mamma og pappa har vi også fått ny madrass til sprinkelsenga, og hele "stellestasjonen" til badet. De er utrolig snille! Stellebordet ble et fra Ikea som skal få på seg hjul. Fatter ikke at det ikke fins et eneste stellebord uten badekar men med hjul? Jeg har ikke greid å finne iallefall.

Vogga står i stua (midt i kaoset, men dog). Så går vi og venter på vogna vi har bestilt, den skulle kommet denne uka men var blitt forsinka. Det kjenner jeg at stresser meg litt, men vi får håpe den kommer i tide! Samme med bilstolen, der må jeg ringe if over helga. Man skulle ikke tro det tok en måned å få tilsendt den? Sånn sett trenger vi vel bilstolen før vogna også..

Forrige lørdag hadde mine søte venninner arrangert babyshower for meg, de er så snille altså! Det klaffet med at mamma fikk være med også, og vi storkosa oss med masse god mat og kaker. Og pakke hadde de ordna til tulla, med alt som trengs av "forbruksvarer" til stellebordet. Alt fra q-tips til bleier til badeolje og leke! :babysmokk: Det var utrolig koselig. Jeg gleder meg til å vise frem snuppa til den samme venninnegjengen når hun er her :rodmer:

Idag er planen å begynne å finne frem til fødebagen! :hakeslepp:

Den blir nok aldri "ferdig" pakket, men enkelte ting tenkte jeg å finne frem og legge klart, så får jeg lage ei liste over det som må puttes oppi når vi "fyker" ut døra. Det føles kjemperart, men samtidig er det også en sånn ting på "dårlig samvittighets-lista" mi, som blir kjekt å gjøre noe med :jepp:

Fødselen er forøvrig noe som stresser meg overraskende lite i dette følelsesmessige kaoset. Jeg er veldig bevisst på at det skal skje, men jeg gruer meg ikke. Veldig, veldig spent, selvfølgelig, men jeg tror ikke jeg er redd. Om det vil føles likt når det er igang er jo uvisst da :sjenert:

Vi har vært på et slikt fødselsforberedende kurs, og der var jordmødrene veldig opptatte av at man ikke skal "bestemme" seg for hvordan fødselen skal være på forhånd. Det føltes veldig riktig for meg. Jeg trodde man måtte ha litt klare tanker om det før fødsel, men jordmødrene rådet oss heller til å ta det som det kommer, man har i utgangspunktet alle muligheter når man kommer inn.

Jeg tenker at jeg har lyst å prøve badekar og akupunktur som smertestillende, mest fordi jeg synes badekar høres helt fantastisk ut. Vi får se :)

... ble langt dette :sjenert:

Ei uke igjen på jobb nå, med redusert stilling, så det går fort. Etter det skal jeg kose meg og forberede meg så mye jeg kan, og jobbe hardt med å bare drite i resten! ;)

:smilyblomst: til de som måtte stikke innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om redebyggingen din :hjerte:

Synes det virker som om du har det meste under kontroll jeg :Nikke: Den fødebagen er jo greit å bli ferdig med, men er som du sier alltid noe som skal oppi mot slutten også :) Pakket min ferdig mens jeg gikk med rier jeg ;)

Koselig med babyshower da, snille venninner :)

Høres lurt ut å gå mot fødsel med åpent sinn :Nikke: Jeg hadde også ønske om akupunktur og badekar og det ble jo slik her da :) Med lystgass også, den var veldig god :Nikke: Det beste med den var vel at jeg fikk pustet skikkelig med magen under riene, så anbefaler det :) Man vet jo aldri hvordan en fødsel blir og smertene kjenner man jo ikke fra før, så ikke lett å bestemme på forhånd...

Hvilken vogn har dere bestilt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så herlig å lese om redebyggingen din :hjerte:

Synes det virker som om du har det meste under kontroll jeg :Nikke: Den fødebagen er jo greit å bli ferdig med, men er som du sier alltid noe som skal oppi mot slutten også :) Pakket min ferdig mens jeg gikk med rier jeg ;)

Koselig med babyshower da, snille venninner :)

Høres lurt ut å gå mot fødsel med åpent sinn :Nikke: Jeg hadde også ønske om akupunktur og badekar og det ble jo slik her da :) Med lystgass også, den var veldig god :Nikke: Det beste med den var vel at jeg fikk pustet skikkelig med magen under riene, så anbefaler det :) Man vet jo aldri hvordan en fødsel blir og smertene kjenner man jo ikke fra før, så ikke lett å bestemme på forhånd...

Hvilken vogn har dere bestilt da?

Hei Lucky :klemmer:

Joda, det meste er under kontroll tror jeg. Nå er stellebordet skrudd opp og satt på plass på det ferdige badet, det ble så fiiint :hjerte: Mangler bare hjulene nå. Og ikveld fikk jeg sms om at bilstolen er kommet. Tror jeg skal rydde ut av bilen imorgen, og dra og få den vaska ut- og innvendig før jeg henter stolen.. Det trengs! :sjenert: Vogna skulle ankomme Tyskland idag den, og så må den først til butikken før de sender videre til oss. Så er den kanskje her til neste helg? Håper det!! Det ble en TFK Joggster Twist :)

Bagen er ikke på langt nær ferdig :P Det blir den nok ikke før vi skal på sykehuset heller. Men idag har jeg shoppa litt klær, jeg oppdaga plutselig at jeg har jo ingen joggebukser! Så jeg kjøpte 2 stk, sånne yoga-inspirerte bomullsbukser på HM. Litt godt å ha noe annet enn gravidbukser etter fødsel, for jeg antar at jeg ikke kommer inn i mine gamle bukser sånn helt med en gang... Hehe.

Jeg mener jordmødrene sa at man fikk ikke lystgass om man skulle i badekar? Hum, må google litt.

Det er et og annet modningstegn her, litt mensmurringer i ryggen og innimellom stikker det til i livmorhalsen (antar jeg?). Men ingen tegn til veldig nært forestående fødsel. Og godt er det, samboeren er utenlands og kommer ikke hjem før imorgen. Jeg har tatt det med knusende ro at han skulle reise vekk, men alle andre synes det er helt horribelt. Jeg har mamma, svigermor, svigersøster og venninner på telefonen stadig vekk :fnise: Tilogmed den nærmeste nabodama ble litt stressa, og jeg måtte love dyrt og hellig å si fra om jeg behøvde noe. Koselig at alle bryr seg da, selv om jeg synes de overdriver litt.. :sjenert:

Imorgen er det legekontroll for uke 38, en dag før tida pga 17. mai. Hadde en ekstra kontroll hos jordmor forrige uke pga hovne bein og stigende blodtrykk, men alt var fint. Jeg har fortsatt lavt blodtrykk i seg selv, men jordmor likte ikke at det steg samtidig som jeg fikk veldig hovne føtter. Men alt er ok tror jeg.

Er mest spent på hva legen sier om størrelsen jeg... Er fortsatt fryktelig spent på dette med mitt eget bekkenmål og størrelsen på babyen. Hun har jo ligget litt høyt fra ca midt i svangerskapet, men jordmor holder fast på at hun tror det er en normalt stor baby, og at det ikke er behov for noe oppfølging av bekkenet. Vi får se hva legen sier imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så langt på vei allerede? :hakeslepp: guuud, som tiden flyr!

Samboeren min hadde ikke fått dratt utenlands så sent :sjenert::fnise:

Jeg må gjøre meg klar til 3 mnd.kontroll med B nå, så rekker ikke skrive mer nå. Kommer sterkere tilbake :)

Ha en fin 17. Mai i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så langt på vei allerede? :hakeslepp: guuud, som tiden flyr!

Samboeren min hadde ikke fått dratt utenlands så sent :sjenert::fnise:

Jeg må gjøre meg klar til 3 mnd.kontroll med B nå, så rekker ikke skrive mer nå. Kommer sterkere tilbake :)

Ha en fin 17. Mai i morgen!

Ja, ikke sant? Jeg synes dette svangerskapet har flydd avgårde, det har faktisk gått litt for fort for min smak! :fnise: 38 + 1 idag :)

Nei det var mange som ble nesten irriterte på oss begge to, hehe... Men det gikk jo helt fint, jeg hadde helt rett i at det ikke var noe problem ;) Håper du hadde en fin feiring igår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilstolen er i hus :tommel:

Babyteppet jeg begynte på før jul ( :sjenert: ) er ferdig! :tommel: :tommel:

Vi har fått sporingsnummer på vogna, altså er den på vei!! :tommel: :tommel: :tommel:

Håper inderlig den butikken har spandert på oss en skikkelig frakt, ikke noe som drøyer leeeenge.. Men folk har erfaring med at det går veldig fort å få varer derfra, så håper det gjelder denne gangen og. I tillegg til vogna kommer en vippestol, og en slik stol som henger på bordkanten. Blir kjekt å få i hus, selv om de ikke føles like viktige som vogna akkurat.

Legekontrollen på onsdag gikk fint. Jeg fikk ikke veid meg da, det hadde vært litt artig men vekta deres var ødelagt. I uke 36 hadde jeg gått opp 11kg til sammen, har en mistanke om at det er blitt litt mer nå.. :sjenert: Men idag har jeg vært plaga av blodtrykksfall hele tida, og ubehaget og svimmelheten vil ikke gi seg heller.. Det er litt ekkelt :forvirret: Men regner med det er uskyldig ubehag. Snuppa er våken støtt, så jeg stoler på at hun har det bra. Hun driver og bomper rompa si ut stadig vekk :fnise: Og hikker, mye!

Herremin så rart det blir å møte denne lille frøkna... :rodmer:

Endret av Lily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 39 uker :hjerte:

Tenk det! Det er helt rart og uvirkelig at hun kan komme når som helst, at hun ligger i magen min og er helt ferdig og klar til å komme til verden. Nå kjenner jeg bare glede og entusiasme over at hun skal komme, jeg er ikke nervøs eller anspent på noe slags vis. Og idag stakk hun en fot såpass langt ut at jeg kunne ta "tak" i bare foten, det var helt utrolig rart og rørende. Samboeren var heldigvis hjemme så han fikk kjenne han og, tror han hadde samme opplevelsen av det som meg :rodmer:

Sprinkelsenga er redd opp og står klar. Stellebordet er snart klart (mangler hjul som vi skal skru på), så er det bare å flytte inn alle tingene som står klart på rommet hennes. Da er det egentlig vogga som gjenstår å få i orden. Den står her, men mest som lagringsplass og ikke en klar soveplass til prinsessa vår. Bilstol-basen er satt på plass, og jeg har handla solbeskyttelse og bamse med speil i :hjerte:

Jeg er så spent på hvordan det skal bli å komme hjem med henne. Jeg ser for meg alt fra at vi er oss "gamle jeg", med en liten tulle som bare er med oss, til at alt blir snudd på hodet, på godt og vondt. Det er jo umulig å vite, og den umulige uvissheten er fortsatt både stressende og beroligende på samme tid, hehe.

Jeg var på ekstra legekontroll idag. Jordmor har vært littegrann stressa for at blodtrykket mitt har steget samtidig som jeg plutselig fikk så veldig hovne føtter. Men alt ser fint ut. Blodtrykket er fremdeles lavt og fint selv om det har gått opp (114/82 idag), så føttene er nok bare teite helt av seg selv. De er helt sinnsykt hovne, og det er direkte vondt. Gleder meg mer til å få normale føtter enn at magen skal krympe faktisk!

Inatt våknet jeg av sterke mensmurringer i korsryggen, såpass at jeg ikke fikk sove igjen. Da lurte jeg på om det kunne være noe action i et par minutter, men det ga seg igjen. Men magen har definitivt sunket de siste dagene, så det er ingen tvil om at det nærmer seg nei! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese her nå, tenk at lillemor snart er her :hjerte:

Veldig rart å komme hjem med en liten baby! Den er din og skal ikke leveres tilbake, merkelig følelse, men veldig god også ;)

Masse lykke til i dagene som kommer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig å lese her nå, tenk at lillemor snart er her :hjerte:

Veldig rart å komme hjem med en liten baby! Den er din og skal ikke leveres tilbake, merkelig følelse, men veldig god også ;)

Masse lykke til i dagene som kommer :klemmer:

Tusen takk Lucky :klemmer: Ja, det tenker jeg på titt og ofte. Plutselig er hun her, og da skal hun jo være her for alltid :rodmer:

:strix: 40 uker!!! :strix:

Termin på søndag :happy:

Og på mandag er det fullmåne gitt, så da har jeg en aaaldri så liten forhåpning om at ting starter. Det må jo være noe i det, leste et sted at antall fødsler øker 60% rundt fullmåne. Om det stemmer, eller om det vil "virke" på meg er jo ikke sikkert da. Men kanskje? :)

Formen er fortsatt fin, men jeg føler at energien daler. Jeg blir fort sliten av ingenting, og det er litt frustrerende når jeg fortsatt har "1000 ting" jeg føler jeg må gjøre. Men ellers går alt bra. Føttene ble litt mindre hovne når varmen ga seg, det var deilig. Har kjøpt støttestrømper, de var svindyre, men jeg får dem ikke på.. :forvirret: Magen er i veien! Hihi.

Og vogna kom endelig på plass på tirsdag. Det var utrolig deilig. Så nå er det aller meste klart til lille snuppa :)

Huset er selvfølgelig ikke 100% ferdig. Vi mangler listverk og foringer og ditten og datten. Men støvarbeidet er unnagjort, så idag skal jeg prøve å få gjort en skikkelig rundvask av gulv og vinduer. Vi får se hvor langt jeg kommer. Det hadde vært litt magisk å få flytta inn litt også (når man bor i et renovasjonsprosjekt henter man kun frem det nødvendigste av ting. Vi har for eksempel ikke et eneste bilde eller hylle eller noen ting på veggene), men det får vi ta litt etter litt.

Det som murrer litt og er et aldri så lite skår i gleden er at samboeren er så ufattelig sliten. Han sier det ikke, gud forby å innrømme det, men jeg merker det utrolig godt. Ikke minst fordi jeg har opplevd han slik et par ganger før, da pga jobb. Han trekker seg inn i seg selv, og blir ganske utilgjengelig. Jeg forstår jo at han er sliten, men håper inderlig han finner noe rest av energi så han i det hele tatt greier å være mentalt tilstede når vi får datteren vår..

___

Hit kom jeg før det ble et helt styr med alarmmontøren som skulle komme idag. Og så var det plutselig tid for jordmortime. Alt ser fint ut, og nå var hodet "så og si festa". Og idag først, var jordmora villig til å høre på bekymringene mine rundt mammas bekken :roll:

Jeg har ikke vært særlig fornøyd med denne jordmora egentlig, hun husker meg ikke fra gang til gang, så det har på en måte ikke vært noe trygghet i å gå til den samme dama overhodet. Jeg kunne like gjerne hatt forskjellig jordmor hver time. Men men, det var jo siste kontrollen hos henne idag, en eventuell neste blir på sykehuset. Utrolig rart å tenke på at hvis det blir ny kontroll, så er jeg på overtid! :redd:

Vi snakket litt om størrelsen hennes også, for SF-målet mitt er helt øverst i det grønne feltet. Men jordmora synes ikke hun kjennes større enn en gjennomsnittlig baby, så jeg håper det er fostervann eller noe som gjør det. Kan få en nett liten baby jeg, det er helt ok ;)

Totalt har jeg lagt på meg 15 kg, og 4 av dem har kommet nå de siste ukene. Jordmora mente at det var mye vann, særlig siden jeg er så hoven, så hun mente det var en helt fin vektøkning dette.

Kanskje neste oppdatering blir med en fødselshistorie.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så spennende det er nå :jepp: mine første rier startet forresten på fullmånedagen, og lillegutt kom dagen etter, så da håper vi du føder mandag/tirsdag du også, om du ikke har født allerede da? :lur:

Jeg lå også helt øverst i det grønne feltet, men B var ikke stor, så det kan godt være at det bare er mye fostervann eller noe ja :jepp:

Synes du har en fin vektøkning! Verken for mye eller for lite, helt perfekt ;)

Håper du har hatt en fin lørdag om du bare har vært hjemme eller om du har vært på føden eller barsel :jepp::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pjusk :klemmer:

Lørdagen var fin men hektisk, så nå kjenner jeg at det hadde vært godt å sove litt mer. Fikk ikke til det helt, ryggen krangler med meg om dagen så det er vanskelig å finne liggestilling.

Men ingen fødsel nei.. Jeg fikk veldig mye murringer og kynnere igår, og tenkte at det kanskje skulle være noe. Jeg fikk modningsakupunktur på fredag nemlig, som også skulle hjelpe på hovne føtter, og de ble plutselig mye bedre. Men det er jo ikke umulig at nålene har effekt på modningen da, selv om jeg ikke "plutselig" setter igang å føde :)

Idag får vi gjester, så nå er det litt av hvert som venter på å bli gjort i huset. Gjestene sytnes jeg var modig som inviterte på termindagen, men jeg tenker som så at det er jo mye bedre å legge planer som lille frøkna kan forstyrre, enn å holde dagen åpen og bare sitte og tvinne tomler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg har sniklest boka di nå, og måtte legge igjen en hilsen. :jepp:

Det er ei utrolig spennende tid du er i nå, og har foran deg.

Jeg titter plutselig innom igjen :jepp:

Og lykke til med det forestående! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...