Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt så utrolig mye dumt av folk som har  vært med på fødsel.. vennepar og sånt. Mannfolkene klager på at de har vært våkne såååå lenge......... stakkars........... Han ene naboen her fortalte at kona hadde vært så "sykt irriterende" da hun fødte, fordi hun laget så mye lyd. Ikke hadde det blitt noe på han på flere måneder etter fødsel heller..... Jeg bare så på samboeren min da han andre sa det og gav han et blikk som forklarte akkurat hva jeg tenkte. Heldigvis var han like lite imponert som meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig at alt så fint ut på OUL :hjerte: Nå ble jeg veldig glad på dine vegne.

Og ja; stålkvinnen!! Jeg er imponert :fnise:

 

Takk <3 Det var en skikkelig lettelse å se at alt var greit :nigo:

 

Ironwoman ja.. hahaha. Er nok bare på visse områder det gitt :P

 

Stakkars mannen som måtte være våken og stille opp for dama si som var i fødsel ass.. Hardt liv! Skjønner godt om du vurderer å ha med en ekstra person, om han synes det er ille får han bare innfinne seg med at han faktisk har en jobb å gjøre den dagen han også, og det er å ta vare på deg mens du føder.

 

Han irriterer meg kraftig når han klager sånn. Klagde ikke da mini var baby, men nå husker han visst alt slitet. Dont mind me som holder på å presse ut et barn.

Han sa det virka ikke så ille siden jeg faktisk sovnet mellom riene. Han har kanskje aldri tenkt tanken over at jeg sovna av utmattelse etter å ha holdt det gående i 10 timer..

Jeg sa til han at om det er så ille kan han bare drite i å være med neste gang!!

 

Så herlig at alt var bra med den lille! Kjempesøt liten profil! :rodmer:

 

:strix: Profilen er ikke lik broren i hvertfall. Så endten ligner denne babyen enda mer på mamman sin enn storebror, eller så ligner den på mannen. Slemt å håpe den ligner meg?? :fnise: Mannen var egentlig ikke en søt baby før etter han var 6 mnd :ler:

 

Høres lirt ut å ta med søstersen. :)

Og så deilig at alt så bra ut på UL! Det er en lettelse.

 

Jeg må få frem dette med søster ja. 

 

Åh :rodmer: Nydelige lille bønna :strix:

Kjenner jeg nærmest blir stolt av at du holdte igjen på å få vite kjønn! Dette blir spennende :nigo:

 

Oooo.. Stolt :nigo: Thank yuu. Litt deilig å høre det. Føler "alle" andre sier motsatt. Kom på jobb i dag og de bare: Ååå.. Men du må jo ikke pine oss. Vi vil vite kjønnet. 

Jeg (gretten og hormonell): Jeg driter vel i hva dere vil… :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har 2 gode alternativer til mannen der.

1) Søsteren blir med

2) Hold kjeft

Win win for deg. :nigo:

 

Absolutt. Jeg fortjener da en win win etter alt mulig jeg må dra meg selv gjennom :nigo:

 

Gratulerer så mykje med overstått OUL! :hoppe: Så godt at alt såg fint ut med den lille i magen. :) Du er jammen flink som klarar å ikkje vita kjønnet! Eg er altfor nysgjerrig til at eg hadde klart det. ;)

 

Takk :klemmer: Og ikke minst takk for at du synes jeg er flink :nigo:

 

Gratulerer så masse med overstått og vellykket OUL! Du er sterk som ikke vil vite kjønn, håper vi også gjør det slik på nr 2. Er det lov å tippe kjønn enda eller? Du er jo halvveis i morgen :nigo:

Jeg synes det ser ut som en liten pike ivertfall!

 

Takk :klemmer: Tipping er definitivt lov. Jeg kan lage tippeliste. Er bare så lenge til fødsel så jeg har ikke tenkt på tippeliste en gang :P

Er alt bra med deg og baby? Kg sender meg aldri varsler fra dagboka di lenger, så jeg får jo ikke med meg en ting :(

 

Jeg har hørt så utrolig mye dumt av folk som har  vært med på fødsel.. vennepar og sånt. Mannfolkene klager på at de har vært våkne såååå lenge......... stakkars........... Han ene naboen her fortalte at kona hadde vært så "sykt irriterende" da hun fødte, fordi hun laget så mye lyd. Ikke hadde det blitt noe på han på flere måneder etter fødsel heller..... Jeg bare så på samboeren min da han andre sa det og gav han et blikk som forklarte akkurat hva jeg tenkte. Heldigvis var han like lite imponert som meg :P

 

Altså.. Det eneste mannen fremstår (denne og min) er jo som en skikkelig dårlig kjærste. Er det jeg kommer til å si til min om han fortsetter neste gang vi tar opp saken.

Vi er generelt ganske uenige om ting, men på dette planet gir jeg meg ikke. Akkurat som hva som skal skje med mini mens jeg føder. Der har han en helt annen plan en meg. Han vil at svigers skal passe mini sånn at han kan være på sykehuset med meg om natta.. Hvorfor det sa jeg? Er det ikke bedre at du er hjemme med mini og får sove? Jeg får garantert ikke sove uansett. Gjorde ikke det sist.

Men han måtte jo få sove etter fødselen.. Og like greit å sove på sykehuset. Jeg blir så oppgitt. Han må da faen mæ klare å holde seg våken de 20 minuttene det tar for han å kjøre hjem.

Er jo ikke sikkert fødselen drar ut så lenge som den gjorde sist uansett..

Blir virkelig irritert av han :( Han kan takke seg selv for at det ikke blir så mye på han for tiden :opplyser::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg kanskje døpe om dagboken min til kakaoens klagebok??

 

Jeg er bare virkelig på bunn for tiden. Formen er så dårlig. Er så mye kvalm, sliten, svimmel, vondt i hode og sover dårlig.

Er 20 uker i morgen og nå har jeg begynt å bli så dårlig om morgenen. Hvor er det logisk henn da???  :vetikke:

Jeg jobber jo 50% nå og hadde håpet det skulle hjelpe. Men det gjør det ikke. Jeg er så lei av alt som har med jobb å gjøre. Tror ikke jeg orker mer snart. Sitter med gråten i halsen når jeg kjører hjem fordi jeg ikke har det noe bra. Og føler jeg gjør en skikkelig dårlig jobb. Umotivert deluxe.

Kanskje det er bedre å forsvinne 100%??

 

I forhold til diabetesen har målingene vært så som så i det siste. Matlysten er totalt vekk og jeg føler jeg må tvinge meg selv til å spise halvparten av tiden. Og det er ikke noe gøy. Det tar så på psykisk og jeg føler jeg bare går rundt og er trist. Sliter til tider veldig med å glede meg til babyen. Negativiteten står øverst.

Og nytter jo ikke å klage til noen, for det er ingen som vil høre. Alle bare: Jammen dette klarer du jo. Bare tenk på babyen. Du vil vel ha en frisk baby, det er jo motivasjon nok.

Selvfølgelig vil jeg ha en frisk baby. Men jeg føler meg bare som en rugekasse med sprøyter hvor veldig få av de jeg har rundt meg bryr seg om meg..

Kjenner jeg er virkelig langt nede for tiden :( Skal heldigvis til kontroll neste uke så kan kanskje åpne hjertet mitt til dia legen eller jordmor på sykehuset. For jeg kommer ingen vei med de som er rundt meg til vanlig. Hjelper ikke å høre at jeg skal være glad jeg ikke har diabetes hele tiden når psyken er dårlig. Får meg bare til å føle meg mer uviktig.

 

Måtte bare tømme hodet mitt litt..  :(

Snart kommer mannen hjem og vi skal på svømming med minien vår. Et par timers distraksjon fra det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, Kakaoen da! Så leit at du har det tungt. Synes definitivt at du skal åpne alle sluser og lette hjertet ditt når du skal på kontroll! :jepp:

Har full forståelse for at det er vanskelig å ha en positiv innstilling til alt hele tiden. Spesielt når det virker som om andre ikke har forståelse og avfeier dine følelser.

Selvfølgelig klarer du dette, men det kan jo være vanskelig underveis likevel. :kose:

Håper dette bare er en liten kneik og at ting snart ser lysere ut. Det blir sikkert godt å få snakket med noen neste uke! Kanskje dere finner en ordning som passer bedre for deg ift. jobbing sånt.

Kos deg på svømming! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trøste* :hjerte:

Vil ikke at du skal ha det fælt... Stemmer virkelig for at du åpner deg til jordmor. Hun er der for deg vet du 😊 Og du kan skrive til meg hvis du vil! :kose:

Og forresten så kan jeg godt komme og å bli med på fødselen!! :rodmer::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Du må få letta litt på trykket, det er ikke bra å gå over tid å holde på alt. Ville tatt en ordentlig prat med jordmor når du skal dit neste gang :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og tenker på en ting.. Jeg lurer på om jeg har lyst til å høre med søsteren min om ho vil være med på fødselen :sjenert:

 

Mannen er en klagefant. Og når vi snakker om forrige fødsel så gnåler han om at han måtte løpe frem og tilbake og hente ting til meg. Ikke fikk lov til å gå ut av rommet av meg :P Måle blodsukkeret mitt og sitte på en krakk.

Han er virkelig helt dust.. Jeg har ikke helt skjønt om han klager fordi han mener det eller om han gjør det for å være irriterende. Men det sistnevnte funker :kjefte:

Stakkars han som var oppe i nesten 24 timer og måtte løpe rundt. Ikke tenk på meg som lå der med smerter og trøkka en baby ut av høna mi :bond:

 

Så jeg lurer på å høre om søster vil være med. Tror ho vil det. Og kanskje han kan holde kjeft om han har en som holder han med selskap og de kan dele på maset mitt. Jeg blir nok i min egen boble uansett. To stk til å hjelpe meg siden jeg nok blir koblet med masse ledninger mot diverse..

Er spent på hva mannen sier om den saken :sjenert: Er jo hva jeg føler er riktig som betyr mest. Men vil ikke tvinge ho inn dersom han ikke vil. Men da får han faen mæ holde kjeft og ikke klage!! Han gjør da heller mer nytte for seg på en pub :opplyser:

Jeg hadde med mamma når jeg fødte sist. Kjempegla for at jeg hadde mamma der, hun var en kjempestøtte! Mamma knadde meg i korsryggen under riene, mannen kila bare.

Så, hvis du føler søstra di kan være bra å ha med, så go for it!

(mann min har faktisk sagt han er glad det gikk så fort, for 12 timer hadde han ikke gidda!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kakaoen. Så leit å høre at du ikke har det bra. Jeg blir så oppgitt over alle sånne "hjelpsomme" kommentarer, kan ikke folk utvise LITT mer empati og sosial kompetanse? Snakk med jordmor, det er jo det hun er der for! Få tømt glasset litt, det er viktig, så renner det ikke over av seg selv. 

 

Og når det kommer til mannen din, jeg mangler faktisk litt ord. Jeg VET jo at mange menn er sånn, men er det muuulig å være mer egosentrisk oppe i det hele? Jeg hadde blitt så rasende at jeg hadde bitt! Hva sier han da, når du konfronterer han med sytingen om at det var "slitsomt for han"? 

 

Steike, jeg hadde blitt helt gæren!!! 

 

 

Nevnte jeg at jeg også er gravid?  :fnise:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt stod bra til med lille! <3 Søøøt :)

Du må si fra hvis det blir jente, så skal jeg se om jeg ikke får fikset et par hårbånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine kommentarer dere :rodmer:

Det hjalp veldig på å få tømt slusa, felle noen tårer og å lese hva dere har svart :klemmer:

 

Jeg har jo humørsvingninger deluxe, så er ikke alltid det tar så lang tid før det er bedre. Men jeg håper nesten det er tungt når jeg skal på kontroll neste uke. For om jeg har en bra dag så får jeg ikke frem det jeg trenger :bond:

 

Det var godt å få kommet seg på svømming. Mini koser seg så i vannet og er blitt så flink til å svømme. Det neste halve året så skal vi øve på at han skal opp og puste. For han svømmer under vann i type hundestil. Så om han skjønner at han kan gå opp og puste kan han svømme videre dit han vil. Er utrolig kult å se på.

Jeg merker at mange av de andre på kurset har sluttet å gå etter de har fått baby nr 2. Det skal IKKE vi! Vi vil at neste unge også skal gå på svømming. Så i begynnelsen blir det nok mannen som må gå med mini og jeg med baby på dagtid. Så kan vi gå sammen på søskensvømming håper jeg :nigo:

Om noen vurderer det så er babysvømming virkelig verdt pengene. Ho vi går til er superflink og vi jobber med andre ting enn bare dykking :)

Selv var jeg en pyse i vannet og ganske redd av meg. Var visst et mareritt å dusje og vaske håret på innimellom også. Mini er ikke det. Han heller vann over hodet sitt selv :danse:

 

I går kveld fikk jeg pisket mannen opp på loftet for å hente kassen med babyklær :strix:

Det gjorde virkelig godt å gå igjennom klærene. Jeg delte de opp i størrelser og plukket ut det jeg mener kan brukes til begge kjønn. Og jeg har jo MASSE jo :bond:

Eneste jeg trenger å kjøpe er noen ullsokker i nyfødtstørrelse, et par ull luer og en eller to bukser til i str 50 :rodmer: Ellers så har jeg faktisk fullt opp med klær til en nyfødt liten sak.

Det gå gå gjennom klærene gjorde til at jeg ble ganske så babysyk :sjenert: Så kanskje jeg må på loftet og plukke ned et etter en av babytingene hver gang jeg kjenner depresjonen komme snikende :plystre:

 

Bedre dag i dag. Begynner sent på jobb, så tror jeg skal gå og legge meg litt igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trøste* :hjerte:

Vil ikke at du skal ha det fælt... Stemmer virkelig for at du åpner deg til jordmor. Hun er der for deg vet du Og du kan skrive til meg hvis du vil! :kose:

Og forresten så kan jeg godt komme og å bli med på fødselen!! :rodmer::fnise:

Takk snups :klemmer:

Kanskje jeg skal invitere deg ned en tur i februar?? :fnise:

Vi vurderer å ta en tur i din retning til sommeren btw :lur: Mannen har familie i det området og han er veldig gira på at vi skal ta en tur i hunderfossen. 

 

Åh, kakaoen. Så leit å høre at du ikke har det bra. Jeg blir så oppgitt over alle sånne "hjelpsomme" kommentarer, kan ikke folk utvise LITT mer empati og sosial kompetanse? Snakk med jordmor, det er jo det hun er der for! Få tømt glasset litt, det er viktig, så renner det ikke over av seg selv. 

 

Og når det kommer til mannen din, jeg mangler faktisk litt ord. Jeg VET jo at mange menn er sånn, men er det muuulig å være mer egosentrisk oppe i det hele? Jeg hadde blitt så rasende at jeg hadde bitt! Hva sier han da, når du konfronterer han med sytingen om at det var "slitsomt for han"? 

 

Steike, jeg hadde blitt helt gæren!!! 

 

 

Nevnte jeg at jeg også er gravid?  :fnise:  :fnise:

 

Det er igrunnen MANGE som mangler sånn sosial kompetanse.. Er jo veldig typiske kommentarer som kommer. Da er det faktisk bedre å bare holde kjeft enn å si sånn :lur:

 

Jeg har ikke orket å konfrontere han igjen. Men i går satt jeg og kikket på datan og fant filmen fra da mini ble født. Mannen har filmet fra da ungen er ca 2 minutter gammel :rodmer: Og da ble han veldig gira igjen. Tror han hadde glemt grunnen til at vi var på fødestuen. :sjenert:

Er en stund siden sist jeg så den filmen. Er ganske herlig å se. Jeg ser totalt utslitt ut og griner med den lille fine babyen på brystet. Også ser man jordmora i bakgrunnen mer tårer i øyene :rodmer:

 

Godt jeg ikke er den eneste som er hormonella :ler:

 

Godt å høre at alt stod bra til med lille! <3 Søøøt :)

Du må si fra hvis det blir jente, så skal jeg se om jeg ikke får fikset et par hårbånd ;)

 

Takk :)

 

Herregud.. Om det blir jente blir jeg garantert pepra med hårbånd :bond: I´m gonna die :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbånd :hjerte: Det er så njudelig!

Mannen høres ganske søt ut også da! Hvis han er noe som min så kan det hende han humor-klager? At det ikke er ment helt sånn som det kommer ut, men egentlig skulle være litt vittig. Det er jo gøy hvis man er i rette humøret, men hvis man ikke er det.. :kjefte:

Lurt å finne fram babyklær når du kjenner at humøret er dalende! :jepp: Vanskelig å ikke få noen positive følelser av sånne bittesmå plagg. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kakaoen! Så kjipt å høre at du ikke har det noe bra! Er så lei alle de som sier at graviditeten er fin og flott og u name it! Man skal liksom storkose seg hele tiden...men for noen så er det en h***** reise som ødelegger psyke, kropp og sjel.

Kanskje du burde prate med noen om det? (Jeg gråt sånn ca annenhver dag i svangerskapet, men prata aldri om noen om det, men burde jo gjort det...)

Btw, det verste jeg har vært boti ang.mannfolk som klager. En jeg kjenner klaga over at han hadde vondt i ræva etter å ha sitti i 20 timer på fødestua. Babyen ble tatt med vakum, og mor revna masse. Men det var jo han det var synd på?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du føler deg litt bedre! Enig i at babyklær er terapi på dårlige dager! Jeg så igjennom de flere ganger i dette svangerskapet og mimret tilbake til da M brukte de :) Så rart at lillesøster kan bruke de samme klærne nå :)

Vi gikk på babysvømming med storesøster, og syns det var stas. Både for oss foreldre og M. Jeg vil gjerne gjøre det med lillesøster og, så håper virkelig vi får det til! Tror vi kan ta med storesøster, så da burde vi klare det :)

 

Ønsker deg en fin kveld :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer: Tipping er definitivt lov. Jeg kan lage tippeliste. Er bare så lenge til fødsel så jeg har ikke tenkt på tippeliste en gang :P

Er alt bra med deg og baby? Kg sender meg aldri varsler fra dagboka di lenger, så jeg får jo ikke med meg en ting :(

 

 

 

Ja, tippeliste er gøy! Kjekt å få den på plass tidlig :-)

 

Alt er veldig bra med meg og babygutt! Det er ikke rart det ikke har vært varsler fra dagboka mi, for den har jammen vært ganske inaktiv de siste ukene... Det er ganske travelt i starten med den lille! Og veldig, veldig gøy :hjerte:

 

Forstår veldig godt at det føles litt vanskelig i svangerskapet. Du har jo ganske mye i tillegg til de "vanlige" plagene.. Hadde jo det som de kategoriserer som et helt ukomplisert svangerskap selv, men synes til tider det var ekstremt tungt.. Håper du får snakket med JM når du skal der. Er jo ikke noe poeng å legge noe mellom, de jobber tross alt med dette og skal hjelpe deg etter beste evne. Sender deg gode tanker og klemmer :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke heeelt hva som skjedde med posten min oppfor! Skulle sitere deg, men ta bort det som var skrevet til andre.. Og deeet gikk visst ikke så fint! :vetikke:  Jaujau, sånn går no dagan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Kakaoen!

Nå skal gamla her gi deg noen befalinger:

Seriøst, megaseriøst; be om full sykemelding.

Du har lavt stoffskifte, diabetes, ble behandlet for depresjon rett før du ble gravid. Du måtte vært lagd av glitter og enhjøringer med bosted ytre galakse om det skulle vært annet enn utmattende å kombinere uten baby i magen- så da sier det seg selv at babybaking vil sette deg ut av spill en periode.

Mandag morra befaler Allis deg å ringe til legen og ta vare på deg selv.

Jeg synes du presser deg selv alt for langt. Du har jo stått på som en turbo her!

Dessuten må du ikke kjøre deg selv så hardt at du bytter jobb eller blir lenge borte etter permisjon, jeg skal jo flytte hjem etterhvert og hanke deg inn :nigo:

Endret av Allis Hagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbånd :hjerte: Det er så njudelig!

Mannen høres ganske søt ut også da! Hvis han er noe som min så kan det hende han humor-klager? At det ikke er ment helt sånn som det kommer ut, men egentlig skulle være litt vittig. Det er jo gøy hvis man er i rette humøret, men hvis man ikke er det.. :kjefte:

Lurt å finne fram babyklær når du kjenner at humøret er dalende! :jepp: Vanskelig å ikke få noen positive følelser av sånne bittesmå plagg. :rodmer:

 

Hårbånd er helt jææææææ….. Sånne svære gigablomster som er større en hodet på babyen :kjefte: Er så sukkersøtt at jeg kaster opp i munnen min  :jolie:

 

Altså.. han tror han er morsom ja når han klager sånn. Og han gjør det nok garantert for å irritere meg også. Skjønner ikke helt hvorfor det er morsomt å gjøre meg sint. Burde det ikke være bedre at han gjør meg blid så kanskje det blir noe på han istedenfor?? :klo:

 

Uff, kakaoen! Så kjipt å høre at du ikke har det noe bra! Er så lei alle de som sier at graviditeten er fin og flott og u name it! Man skal liksom storkose seg hele tiden...men for noen så er det en h***** reise som ødelegger psyke, kropp og sjel.

Kanskje du burde prate med noen om det? (Jeg gråt sånn ca annenhver dag i svangerskapet, men prata aldri om noen om det, men burde jo gjort det...)

Btw, det verste jeg har vært boti ang.mannfolk som klager. En jeg kjenner klaga over at han hadde vondt i ræva etter å ha sitti i 20 timer på fødestua. Babyen ble tatt med vakum, og mor revna masse. Men det var jo han det var synd på?!?

 

Jeg skal prate med folk når jeg skal på kontroll til onsdag. Jeg også griner ca annenhver dag. Når jeg la meg her om dagen ble jeg liggende i senga å gråte fordi jeg følte meg som en dårlig mor. Jeg har jo tvingt mannen til å ta mer ansvar ang mini. Noe som er bra i forholdt til nestemann som kommer. Men det har jo gjort til at mini, som en gang var skikkelig mammadalt, heller vil til pappa enn til mamma :sjenert:

 

Og i går kveld var jeg hos ei venninne og han hadde da våkna og ikke ville roe seg, bare gråt etter mamma.. Så er jo helt på tryne at jeg skal føle meg tilsidesatt om du skjønner :klo:

 

Så bra du føler deg litt bedre! Enig i at babyklær er terapi på dårlige dager! Jeg så igjennom de flere ganger i dette svangerskapet og mimret tilbake til da M brukte de :) Så rart at lillesøster kan bruke de samme klærne nå :)

Vi gikk på babysvømming med storesøster, og syns det var stas. Både for oss foreldre og M. Jeg vil gjerne gjøre det med lillesøster og, så håper virkelig vi får det til! Tror vi kan ta med storesøster, så da burde vi klare det :)

 

Ønsker deg en fin kveld :)

 

 

Babysvømming er så gull verdt :nigo: Er jo konge om dere får det til med neste også. Føder du btw?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...