Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fantastisk fødselshistorie :hjerte: Så herlig at det gikk så fort- men kan virkelig også se for meg stresset og frustrasjonen som må ha oppstått da dere kom opp på Rikshospitalet uten åå vite hvor dere skulle, og med halvannet minutt mellom riene :sjokkert: Godt at det dukket opp en som kunne ordne opp for dere!

Kjedelig at dere ikke kunne få helsesøster på hjemmebesøk, vi fikk det med begge våre, og det er jo ganske deilig å slippe å måtte stresse ut sånn helt i starten. Fint at A har såpass fleksible arbeidsgiver at han får blitt med likevel, i det minste.

Krysser fingrene for at brystvortene dine snart er ferdigherdet. Jeg tror at så lenge baby har riktig sugetak, så gir sårheten seg etter et par uker for de aller fleste. Så nå er det jo kanskje på bedringens vei allerede :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, brystvortene er heldigvis på bedringens vei - selv om det fremdeles er sårt! Rekker jo aldri å heles skikkelig mellom hver gang de får gjennomgå, men det er mye mindre vondt nå enn det har vært. :jepp: 

 

Tenk at lille snuppa allerede er 15 dager gammel, og tenk at A skal tilbake på jobb i morgen! Det er vi ikke kjempeklar for noen av oss, tror jeg. Særlig ikke siden vi skal til helsesøster i morgen. Jeg syns jo det er skummelt nok å skulle være hjemme alene med henne, om jeg ikke skal stresse med å komme meg ut og faktisk rekke et satt tidspunkt. :sjenert: S er en skikkelig natterangler som er veldig våken på sen kveldstid og tidlig natt, så vi sovner aldri før i 2-3 tiden, noe som gjør at vi sover litt utover på morgenen. I dag lå vi fremdeles i senga 12.30 når vi skal være på helsestasjonen i morgen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, brystvortene er heldigvis på bedringens vei - selv om det fremdeles er sårt! Rekker jo aldri å heles skikkelig mellom hver gang de får gjennomgå, men det er mye mindre vondt nå enn det har vært. :jepp:

Tenk at lille snuppa allerede er 15 dager gammel, og tenk at A skal tilbake på jobb i morgen! Det er vi ikke kjempeklar for noen av oss, tror jeg. Særlig ikke siden vi skal til helsesøster i morgen. Jeg syns jo det er skummelt nok å skulle være hjemme alene med henne, om jeg ikke skal stresse med å komme meg ut og faktisk rekke et satt tidspunkt. :sjenert: S er en skikkelig natterangler som er veldig våken på sen kveldstid og tidlig natt, så vi sovner aldri før i 2-3 tiden, noe som gjør at vi sover litt utover på morgenen. I dag lå vi fremdeles i senga 12.30 når vi skal være på helsestasjonen i morgen. :fnise:

Litt skummelt når man plutselig er helt alene med baby! Men det går nok bra! Ååh husker M var sånn lenge, tok kvelden mellom 01-02. Da ble det late morgener på oss også. Tok kvelden tidligere og tidligere da hun var rundt 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag alene synes jeg også var kjempe skummel. Men dagen gikk sykt fort (det gjør de forsovidt ennå), plutselig var mannen hjemme igjen.  :fnise:

 

Min lille legger seg også sent, mellom 23.00 og 02.00 en gang, men sover ikke nødvendigvis så veldig mye utover morgenen av den grunn. Sitter her med en lysvåken sprellende larve på fanget! :P 

 

Lykke til på HS! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes som dagene flyr!! Hun har jo akkurat kommet! Jeg skjønner veldig godt at det virker overveldende å være alene med henne, det kommer garantert jeg også til å føle. Men det fikser dere fint :) Håper det går bra hos HS! Hvis du orker og når du har tid hadde det vært gøy å høre litt hvordan et døgn i Julianefamilien ser ut nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sovnet hun faktisk ca 23, men da klarte selvfølgelig ikke foreldrene hennes å sove med en gang. ;) I natt holdt hun det heller gående mellom 5-8 med tett nese stakkar. :( Måtte vekke henne for mat og stell før vi dro til helsestasjonen, og da bæsjet hun selvfølgelig flere ganger og gulpet ut både seg selv og mammaen før vi kom oss avgårde. Kom fem minutter for seint til tross for at jeg gikk i et tempo jeg ikke har holdt siden pre-graviditet. ;)

Men lille S fikk hvertfall mye skryt fra helsesøster! Hun mente hun var våken og oppmerksom og virket veldig fornøyd. Og næringsvettet er det ingenting å si på, hun veide 3320 ved fødsel, 3050 da vi dro hjem fra sykehuset, 3325 da mamma veide henne da hun var åtte dager gammel og nå 16 dager gammel veier hun... 3812 gram! :hoho: Ikke det at vi var bekymret, hun spiser som en hest og har fått skikkelig dobbelthake allerede. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå utfordrende å ha avtaler å rekke. 

Kan lett bruke over to timer på å få oss ut dørene til avtalt tid.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å komme inn og lese en positiv fødselshistorie. Godt at alt gikk så bra. Høres ut som at dere har det helt fantastisk for tiden! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste nettene har S sovet ca fra 1-4, så fra 5-8 og så fra 9-11. (Hun har ikke våknet helt enda, men jobber hardt med saken. ;)) Herregud så deilig, føler meg jo nesten uthvilt jo! Burde vel banke i bordet, for nå skal pappa sove her i natt og svigers i helga, så da skulle det ikke forundre meg om hun kjører full baluba halve natta. ;)

Skulle gjerne tatt en dusj, men tror ikke jeg rekker det før hun våkner. Spørs om jeg skal prøve å la henne ligge på stellematta på gulvet mens jeg dusjet etterpå. Kjenner jeg ikke helt har rutinene på å være alene med henne helt inne enda, syns foreløpig man burde være to foreldre her til en hver tid. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo ut som en herlig rutine hvis det fortsetter!! 2 x 3timers søvn gjør underverker for trøtte mødre :-)

 

Jeg pleier bare å kle han naken og legge han på stellematta på varmekablene på gulvet mens jeg dusjer. Han syns det er så digg å være naken at da får jeg alltid ha dusjen min i fred uten sutring / grining mens han ligger der å spratler. Noen ganger tisser han litt utover gulvet da, men spyler det bare, så ingen problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med sammenhengende søvn! Håper det fortsetter fremover. Du får prøve å legge henne på stellematta på gulvet så du får tatt deg en dusj.

I dag da jeg gjorde det klarte mi å tisse før jeg hadde begynt å dusje (litt utenfor bleia jeg hadde lagt under).

Mens jeg dusjet bæsja hun og klarte selvfølgelig å få føttene nedi bæsjen, og da jeg endelig hadde fått vasket bort all driten tisset hun en gang til :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helgebesøk fra svigers. SLITSOMT! Virker som om alle inkl A har glemt at jeg faktisk fødte for tre uker siden. Jeg er våken en time hver tredje time om natta for amming og bleieskift og byssing av lysvåken baby, jeg har melkespreng og såre brystvorter og sting i underlivet, og allikevel er det jeg som ender opp med å ta oppvasken. Svigerfar skulle gjøre det, men ga opp etter å ha satt inn tallerknene. Svigermor laget faktisk middag, mens søstra hans ikke gadd å rydde sin egen tallerken engang. Og A bare setter seg i sofaen... Dessuten gir svigermor S heteslag ved å pakke henne inn i ullteppe i stua i 24 varmegrader. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgebesøk fra svigers. SLITSOMT! Virker som om alle inkl A har glemt at jeg faktisk fødte for tre uker siden. Jeg er våken en time hver tredje time om natta for amming og bleieskift og byssing av lysvåken baby, jeg har melkespreng og såre brystvorter og sting i underlivet, og allikevel er det jeg som ender opp med å ta oppvasken. Svigerfar skulle gjøre det, men ga opp etter å ha satt inn tallerknene. Svigermor laget faktisk middag, mens søstra hans ikke gadd å rydde sin egen tallerken engang. Og A bare setter seg i sofaen... Dessuten gir svigermor S heteslag ved å pakke henne inn i ullteppe i stua i 24 varmegrader. :bond:

Hehe, huff! Det høres ikke helt greit ut, nei! Er de ofte på besøk? Kan ikke du og bare sette deg i sofaen, eller ta med deg ungen og amme i en evighet? Hehe, neida. Joda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns blomst sitt forslag er veldig godt! Ta med deg lille S på soverommet og amm henne kjempelenge og bare la oppvasken stå der den er. Den står sikkert trygt der! :fnise:

Kanskje du skulle pratet litt med A om det og? 3 uker etter fødsel er jo ingenting, du skulle blitt oppvartet og ikke omvendt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver å la det stå, men nå var det sånn at svigerfar ropte for å få hjelp til å åpne oppvaskmaskina, mens jeg var på vei inn med en stabel. (I motsetning til de tre andre). Og så hadde ingen rydda ut av maskina (som jeg satte på i går), så da måtte jeg jo hjelpe han med det. Og når han plutselig bare satt i sofaen var jeg jo allerede i gang, følte det ville bli så demonstrativt hvis jeg hadde satt meg da. :sjenert:

Litt av problemet er vel at de ikke pleier å være her så ofte. Jeg har følt litt på at de heller velger å sove på sofaen i min svigerinnes 28 kvm leilighet istedenfor på gjesterommet vårt, og tenker det har med meg å gjøre, at de ikke vil "trenge seg på". Men for meg er det jo mye bedre at de føler seg som hjemme her slik som mamma og pappa gjør, da vet jeg at de ikke sulter foran kjøleskapet. Og nå som jeg faktisk kunne tenkt meg at de for en gangs skyld sov et annet sted selv om de var her mesteparten av dagen, da sover de selvfølgelig her - men uten å føle seg helt som hjemme. :sukk:

Menmen, det er koselig med besøk også altså! :) De er jo helt forgapt i lille S, og det er veldig koselig for en stolt mamma å se. :)

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...