Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke jeg har tippa på deg før? Jeg tipper gutt bare for å være trassig mot jordmor på TUL ;) (pleier jo som regel ha feil i disse tippingene også :fnise: ).

Deilig å ta en seriekveld :laugh: Selv gleder meg til nyeste Game of Thrones i kveld, og kanskje Once Upon A Time hvis jeg ikke er stuptrøtt :)

Fint at noen tipper gutt også! :fnise: Jeg har jo hatt guttefølelse hele veien og vært veldig klar på at jeg ikke skal tro at det er jente siden tidlig ul var før man egentlig skal kunne se, men de siste par ukene kjenner jeg at jeg har tippet over til å se for meg jente allikevel. :sjenert: Men vi sier fremdeles "han" når vi snakker om babyen da!

Hvordan var turen? Og hvordan gikk det med maten?

Det var SÅ deilig å være på tur! Madrid var en superfin by, helt perfekt for en storbyferie i begynnelsen av mai. Kulinarisk sett ser jeg at det kunne vært fantastisk hvis jeg ikke var gravid, men det var ikke så lett. Ikke bare holdt jeg på å DØ av lengsel etter all den deilige skinka, men det var vanskelig å finne f.eks sandwicher osv uten spekeskinke eller ost jeg var usikker på også. Men holdt meg nå mett mesteparten av turen, selv om jeg på et tidspunkt satt og spise bocadillo uten pålegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok jo masse blodprøver hos legen i uke 12, men har ikke fått noe resultater på dem. Neste kontroll i uke 24 har jeg bestilt hos jordmor, og jeg innbiller meg at jeg fikk beskjed om å ta med blodprøveresultatene sammen med helsekortet og urinprøve. Må jeg ringe legen og be de sende meg blodprøveresultatene, tro? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde meg. Jeg tok blodprøvene i august og fikk ikke svar på dem før i november. Det synes jeg var lenge å vente. Dersom du vil ha svar på dem før, ville jeg bare ringt legen og spurt etter resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal jo få papir i posten som du skal ha sammen med helsekortet ditt. Ville ringt legen og få dem til å nøste opp i det. Skal ikke ta SÅ lang tid! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da skal jeg forsøke å huske å ringe legen en dag og be om å få papirene i posten. :)

Nå er jeg nesten sikker på at det er spark jeg kjenner, forresten! Den nærmeste beskrivelsen jeg kommer er at det kjennes litt ut som noe løsner i magen, litt som når jeg har skikkelig mageknip som plutselig løsner og så kommer det endelig en promp. Bortsett fra at jeg ikke har mageknip og det ikke kommer noe luft. :hoho: Forsøkte å forklare det for A i sted uten særlig hell. :fnise: Har sett at noen beskriver det som bobler som sprekker, og tipper det må være litt samme følelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger igjen et spor i dagboka di og tipper på :babygutt: jeg også, selv om det trosser den tidlige ultralyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med (mulige) babyspark :)

Gleeeder meg til det er min tur til å oppleve. :gravid: Men får vel kanskje bli ferdig med skole først... :sur::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min skal også ha baby, og mensterminen var tre dager etter min. I dag har de vært på ultralyd og blitt flyttet frem tre dager, så akkurat nå har vi termin 4. oktober begge to. :skratte: På tidlig ul lå jeg an til å bli flyttet et par dager frem selv, så vi ender kanskje opp et par dager fra hverandre igjen, men mye kan jo skje på de seks ukene også. Tenk om vi ender opp med termin på akkurat samme dag da! :hoho:

(Han leser forresten på KG innimellom, så det tar vel ikke lang tid før han finner denne dagboka tenker jeg. ;) )

Legger igjen et spor i dagboka di og tipper på :babygutt: jeg også, selv om det trosser den tidlige ultralyden!

Velkommen! Gutt er notert!

Så koselig med (mulige) babyspark :)

Gleeeder meg til det er min tur til å oppleve. :gravid: Men får vel kanskje bli ferdig med skole først... :sur::Nikke:

Det er nok en fordel å bli ferdig med skole først ja, men man sier jo at det er greit å få barn midt i studiene også. Bor du i Norge nå? Ting blir jo ikke alltid som man trodde etter at man har begynt å jobbe heller, jeg ble jo nedbemannet fra en fast jobb og har jo bare vikariat frem til fødsel nå. Hadde jeg skullet vente til jeg fikk fast jobb igjen hadde jeg jo kanskje ikke fått barn på årevis! Satser på at det løser seg med jobb etter permisjon, enten her jeg er nå eller at jeg får noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste før OUL i morgen:

:babyjente:

Tidlig ul (90 % sikkert ifølge jordmor), men var bare 12+6

Alle i svigerfamilien

Pappa

Skyblue

Nautika

:babygutt:

juliane og A - i alle fall før tidlig ul

FrøkenAnonym

j86

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en fordel å bli ferdig med skole først ja, men man sier jo at det er greit å få barn midt i studiene også. Bor du i Norge nå? Ting blir jo ikke alltid som man trodde etter at man har begynt å jobbe heller, jeg ble jo nedbemannet fra en fast jobb og har jo bare vikariat frem til fødsel nå. Hadde jeg skullet vente til jeg fikk fast jobb igjen hadde jeg jo kanskje ikke fått barn på årevis! Satser på at det løser seg med jobb etter permisjon, enten her jeg er nå eller at jeg får noe annet. :)

Ja, bor i Norge nå. Straks ferdig med førsteåret av en bachelor. Mannen er veldig klar for barn tror jeg, men så vil han samtidig gifte seg før det skjer. Og bryllup blir det nok ikke på et par år tror jeg. Så greit å vente.

Det løser seg nok med jobb etter permisjonen for deg! Det er jeg sikker på. Tipper på jente jeg også ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde også at vi skulle få en gutt men det ble jente.

Tipper jente!!! Lykke til idag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi vært på OUL og sett en frisk og fin frøken! :rodmer: Endte opp med termin 2. oktober, et par dager før menstermin.

Så nå skal jeg også begynne å si at det er en jente. :fnise: Og så var det jo greit at vi kjøpte alt det rosa ullundertøyet! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...