Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Nå tar jeg meg selv stadig vekk i å overta andres dagbøker med å skravle om meg og mitt, så da er det tydeligvis på tide å opprette egen dagbok! :fnise:

 

Jeg er 30 år, har vært samboer med A en fem års tid og vi venter vårt første barn tidlig i oktober. Tidlig UL tyder på at det er en liten jente som gjemmer seg i magen min, men det tar jeg foreløpig med en klype salt. Pappaen er veldig innstilt på at det blir jente, mens jeg ikke klarer å legge fra meg følelsen av at det blir gutt før det motsatte er grundig bevist! ;)

 

I natt drømte jeg forøvrig at jeg fødte en liten drittunge av en gutt som kunne krabbe, snakke og trasse helt fra fødselen av, et lite monster rett og slett! :roll:

 

 

 

 

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heei :) har selv hatt mange drømmer om rare fødsler. En ikea kommode blant annet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom endelig dagboka!! Her skal jeg følge med!!

Velkommen! Den kom litt seinere enn jeg hadde forventet, men jeg orket bare ikke når formen var så elendig. Ikke orket jeg å skrive noe, og hvis jeg hadde skrevet noe hadde det bare handlet om kvalme og at jeg så mørkt på livet. Så bedre å vente til nå, når jeg faktisk klarer å glede meg skikkelig til det som skal skje! :)

Heei :) har selv hatt mange drømmer om rare fødsler. En ikea kommode blant annet :fnise:

Du drømte at du fødte en ikea-kommode? :hoho: Det må jeg si var hakket mer spesielt ja! (Selv om jeg heller hadde tatt en ekstra kommode enn det monsteret jeg fødte. ;)) Snikleser jevnlig i boka di forresten, så nå skal jeg jammenmeg inn og legge igjen et lite spor. Må jo få alle oppdateringer nå fremover når det er SÅ nære! :jupp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh dagbok! *mineinlegg*

Slenger meg på rare drømmer.. Jeg har drømt en 3-4 ganger nå om fødselen og at det var den enkleste saken i verden, et lite nys så var babyen ute, *I wish* Litt skuffa når jeg våkner å innser at hey still pregnant! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiyey! En ny dagbok å lese i :D

Enda ikke hatt så mange rare drømmer om baby og fødsel :P en gang drømte jeg at jeg fødte en gutt på gresset da, og han var fullt påkledd i olajakke og jeans. Veldig søt. Haha. Ikke så veldig rar drøm da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wii, dagbok! :hoppe:

En av mine tidligste graviddrømmer inneholdt at jeg fødte en katt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

For en herlig tid du har i vente. Nyt den, skriv ned tanker og følelser og kos deg. Du glemmer fort! Det er noe jeg har erfart. Jeg kjøpte meg en svangerskapsdsgbok og var flink til å skrive i den og det er jeg glad for nå i ettertid.

Jeg også var skamsikker på at jeg ventet en gutt, det var bare noe med magefølelsen. Selvom ul viste jente var jeg så sikker! Men jammen stemte ul og det ligger en jente i armene mine nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh dagbok! *mineinlegg*

Slenger meg på rare drømmer.. Jeg har drømt en 3-4 ganger nå om fødselen og at det var den enkleste saken i verden, et lite nys så var babyen ute, *I wish* Litt skuffa når jeg våkner å innser at hey still pregnant! :P

Velkommen! Og du er ikke bare fremdeles gravid, men vi skal forhåpentligvis være gravide ganske lenge også. :fnise: Hadde vært greit om du var sanndrømt om fødselen når den en gang kommer da!

Jippiyey! En ny dagbok å lese i :D

Enda ikke hatt så mange rare drømmer om baby og fødsel :P en gang drømte jeg at jeg fødte en gutt på gresset da, og han var fullt påkledd i olajakke og jeans. Veldig søt. Haha. Ikke så veldig rar drøm da...

Det får holde med alle utroskapsdrømmene dine, slitsomt nok det. :P

Wii, dagbok! :hoppe:

En av mine tidligste graviddrømmer inneholdt at jeg fødte en katt....

:ler: Det er jo tydeligvis en greie da, å drømme at man føder noe annet enn en helt vanlig baby. Herregud så mye rart som skal foregå i drømmeland når man er gravid! Våkner jo helt utslitt av og til.

Hei :-)

For en herlig tid du har i vente. Nyt den, skriv ned tanker og følelser og kos deg. Du glemmer fort! Det er noe jeg har erfart. Jeg kjøpte meg en svangerskapsdsgbok og var flink til å skrive i den og det er jeg glad for nå i ettertid.

Jeg også var skamsikker på at jeg ventet en gutt, det var bare noe med magefølelsen. Selvom ul viste jente var jeg så sikker! Men jammen stemte ul og det ligger en jente i armene mine nå.

:goodbye: Ja, har jeg det altså? Må innrømme at jeg ikke helt har klart å få sansen for dette gravidgreiene enda... Selv om kvalmen er borte er jeg fremdeles så sinnsykt sliten og trøtt hele tiden. :sjenert: Blir kanskje bedre når vi har vært på OUL og begynner å planlegge litt mer innkjøp osv, for foreløpig skjønner jeg egentlig ikke helt at jeg skal ha baby tror jeg..

Jeg skal klare å innse at det er jente hvis/når jeg får den beskjeden på OUL altså. :fnise: Er mest det at hun så det en uke før man egentlig skal kunne se det, så selv om hun er dyktig er det vel helst jeg som velger å ikke tro helt på det enda. Har nettopp hørt om to som har fått vite feil kjønn på tidlig ul, og da trenger man jo litt ekstra tid til å omstille seg vil jeg tro. Men jeg kjenner jo at jeg heller mer til jente etter hvert, vi snakker f.eks bare om jentenavn for tiden. Og både jeg og mamma har vært på salg og kjøpt ullbodyer i rosa. Jeg var på lagersalg hos lille lam og der hadde de bare rosa igjen i de små størrelsene, så den saken var jo egentlig grei. Og mamma var på salg der de hadde Devold-bodyer på halv pris, men bare i rosa og lyseblått. Så hvis det blir en gutt blir han varm og rosa den første vinteren! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig dagbok :hoppe: Her må jeg følge med!

Tror rare drømmer er noe som hører til det å være gravid, sist jeg var gravid drømte jeg at jeg fødte en barbiedukke som jeg la i en skuff og glemte av. Følte meg som verdens verste mamma når jeg kom på den en uke senere :hoho: Har ikke hatt noen rare drømmer enda, men de kommer kanskje (hvis det ikke er et førstegangsfenomen).

Vi fikk også beskjed om at babyen så ut som jente på tidlig UL, ble litt paff for jeg trodde ikke de kunne se det så tidlig! Vi er uansett veldig innstilt på jente nå, så det blir et skikkelig sjokk om det viser seg å være gutt - men vi vil gjerne ha det også :nigo: Spennende blir det uansett! Har dere handlet/fått noe til babyen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bortsett fra de rosa bodyene (og svigermor som er i gang med strikkepinnene) har vi ikke kjøpt noe som helst enda. Føler det er litt tidlig enda, hvis jeg ikke snubler over noen gode tilbud! Vil gjerne se at alt er fint på OUL, og så er det jo greit å være sikrere på kjønn. Har uansett et ønske om å kjøpe mest mulig ganske kjønnsnøytralt, både fordi det er greit hvis vi får en lillebror en gang, men også fordi jeg vet at alle barselgaver osv alltid er veldig rosa når man får jente. ;) Og de store tingene skal jo uansett være kjønnsnøytrale! :jepp:

Tror vi venter til feriepengene kommer med å begynne innkjøp for alvor, da merker vi ikke fullt så mye til alle pengene som forsvinner. Det burde vel holde å bestille vogn også i juni, eller er jeg for optimistisk da?

Vi har dessverre ingen det er naturlig å arve noe fra, vi har ingen søsken som har eldre barn f.eks. (Broren min får omtrent samtidig som meg, så der må vi uansett ha dobbelt opp av alt. ;)) Samtidig har vi ingen venner som er ferdige med barn vil jeg tro, de fleste har fått sin første, men ingen har kommet i gang med runde to. Vi får prøve på å kjøpe mest mulig brukt på finn o.l!

Endret av juliane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte mest mulig kjønnsnøytralt sist, og det er jeg glad for. Som du sier blir det mer enn nok rosa når babyen er født :fnise: Det må da holde i massevis å bestille vogn i juni, vi var ikke så tidlig ute sist ihvertfall. Tror det maksimalt er 6 ukers leveringstid på vogner, men vi fikk vår før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaa for dagbok!! He he he, vi har kjøpt vogn allerede vi. Men det var fordi vogna var på 40% i en dag bare, så jeg måtte bare. Og vi endte opp med å få den som gave! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaa for dagbok!! He he he, vi har kjøpt vogn allerede vi. Men det var fordi vogna var på 40% i en dag bare, så jeg måtte bare. Og vi endte opp med å få den som gave! :)

Hvilken vogn har dere kjøpt? Uten å hverken ha vært på en butikk som selger barnevogner eller gjort skikkelig research på nettet har jeg hengt meg opp i at jeg vil ha stokke crusi eller trailz, siden de er perfekt høyde for sånne høye mennesker som oss. Men de er veldig dyre, og nesten ingen som selger dem brukt heller virker det som. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6. mai, så 13 dager til! :)

Det er jo ikke lenge til. Så spennende!!

Vi kjøpte faktisk ikke noe brukt. Alt er kjøpt nytt men vært flink til å følge med når det har vært salg eller tilbud. Også har vi vært så heldige at vi har fått mye utstyr i gave fra familie. Vi har heller ingen vi kan arve utstyr eller tøy fra. Hans venner har ikke begynt med barn enda mens de vennene mine som har barn, er såpass store allerede at de har gitt bort det meste allerede. Eller søsteren til M ga oss en del klær før påske fordi da fant ut at barn nr. 2 blir en gutt.

Men alltid greit å være tidlig ute med å bestille barnevogn, siden man aldri vet hvor lang leveringstid det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld og i natt hadde jeg så vondt i magen at jeg nok hadde dratt til legevakta hvis det ikke hadde vært så tydelige luftsmerter. Eller luft og luft - problemet var jo at det ikke kom noe luft! I natt våknet jeg hver gang jeg snudde meg fordi det var vondt å rulle over på ryggen, det har jeg aldri opplevd før... Er heldigvis litt bedre i dag, og har tyllet i meg biola og svisker for å få litt fart på sakene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn har dere kjøpt? Uten å hverken ha vært på en butikk som selger barnevogner eller gjort skikkelig research på nettet har jeg hengt meg opp i at jeg vil ha stokke crusi eller trailz, siden de er perfekt høyde for sånne høye mennesker som oss. Men de er veldig dyre, og nesten ingen som selger dem brukt heller virker det som. :(

Mountain buggy her! Samboer er 189 og jeg er 169 :P dermed måtte vi kunne stille på rattet. Vi likte den veldig godt :)

Hvor mye koster den ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain buggy her! Samboer er 189 og jeg er 169 :P dermed måtte vi kunne stille på rattet. Vi likte den veldig godt :)

Hvor mye koster den ny?

Vi er 180 og 190, så da har vi helt ulike behov ser jeg! :fnise:

Jeg har bare satt den sammen superkjapt på nettet (så er jo bare ca tall) og kom til 11.000-12.000, så det er mye penger! Men får følge med på evt tilbud osv hvis vi bestemmer oss for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...