Gå til innhold

Tilbudsaviser Oslo: Østlandet eller Sør-Østlandet?


Pringle

Anbefalte innlegg

Har fått meg en ny "hobby", sjekke tilbudsaviser... :glare: ICA ber kunden velge region, blant disse:

Østlandet
Sør-Østlandet
Sørlandet
Vestlandet
Midt-Norge
Nord-Norge
Nord-Norge (Tromsø)
Nord-Norge (Bodø/Harstad)

Kanskje er det aldri noen "regional" forskjell... men om det skulle være det, er det jo greit å ha lest "min" avis...

Så, jeg lurer og lurer, hvilken region tilhører Oslo da? Har egentlig aldri tenkt over hva Sør-Østlandet "er", kanskje hatt en følelse av at det er Østfold, Akershus og Oslo(?) men ut fra Googlesøk ser det ut som det er en samlebetegnelse på Sørlandet og Østlandet? Og uansett er vel inndelingen over meningsløs - også for Nord-Norge sin del?

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Østlandet. :danse:

Sør-Østlandet? - Må være lenger sør ihvertfall. Telemark, Agder fylkene? Eller rett og slett Sørlandet.

Østafjells er jo Buskerud, Telemark og Vestfold.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østlandet. :danse:

Sør-Østlandet? - Må være lenger sør ihvertfall. Telemark, Agder fylkene? Eller rett og slett Sørlandet.

Østafjells er jo Buskerud, Telemark og Vestfold.

Ja - østafjells er et begrep, jeg tenkte på det men husket ikke navnet :fnise: Det er (har vært) forresten like ullent for meg :laugh:

Og så har vi "øst for vannskillet" :vetikke:

Kanskje har du rett og det er motsatt av hva jeg tenkte - *sør*-østlandet", og ikke *sørøst*-landet? :sjokkert: Men da blir det Telemark, Vestfold og Østfold, som ligger lengst sør i landsdelen Østlandet :rolleyes:

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - østafjells er et begrep, jeg tenkte på det men husket ikke navnet :fnise: Det er (har vært) forresten like ullent for meg :laugh:

Og så har vi "øst for vannskillet" :vetikke:

Kanskje har du rett og det er motsatt av hva jeg tenkte - *sør*-østlandet", og ikke *sørøst*-landet? :sjokkert: Men da blir det Telemark, Vestfold og Østfold, som ligger lengst sør i landsdelen Østlandet :rolleyes:

Jeg vil tro at Oslo og Østfold går under bare Østlandet ihvertfall. De andre blir vel mer sør. Deler av Telemark kanskje og Agder.

Eller noe sånt. :klo::huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Agder er Sørlandet!

Stadig like forvirret? Ikke etter neste episode!

:laugh:

Endret av Pringle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha googlet det, så kommer det såpass mange fylkes-kombinasjoner at jeg tror man fint kan konkludere med at det er Østlandet generelt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha googlet det, så kommer det såpass mange fylkes-kombinasjoner at jeg tror man fint kan konkludere med at det er Østlandet generelt. :ler:

OK... hodet mitt koker og jeg burde forlengst vært i loppekassa...! :eeeh:

En ting er hva som er, offisielt og logisk - en annen ting er hva ICA (i dette tilfellet) mener og hvorfor de har overlappende kategorier :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Idiotisk regionsinndeling på den siden, men du kan jo bare taste inn postnummeret ditt, så får du avisen som gjelder for den regionen du befinner deg i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk regionsinndeling på den siden, men du kan jo bare taste inn postnummeret ditt, så får du avisen som gjelder for den regionen du befinner deg i :)

Jeg har prøvd, funker ikke :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...