Gå til innhold

Vanskelig dialekt?


Pingun

Anbefalte innlegg

Fikk et spørsmål fra en svenske om hvilken dialekt som er vanskeligst og forstå for oss nordmenn ? så lurer på hva slags dialekt du har og hvilken dialekt du synes du er vanskelig og forstå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trønder.

Synes Nordlendinger kan være litt vanskelige. Men ellers så er det ingen spesielle... utenom navnløse dialekter fra bitte små plasser langt uti huttiheita som kun 100 stk prater :fnise:



Anonymous poster hash: 671d8...5fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker Haugesunddialekt, og har størst problem med å forstå trøndersk, hvis de snakker veldig bredt. Enkelte områder rundt Toten og sånn snakker ganske uforståelig for meg og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dialekter fra Trøndelag er vanskeligst, kanskje bortsett fra bydialekt i Trondheim. Jeg tror trønderdialekter er noe av det som er fjernest fra min egen dialekt fra Sørlandet. For meg er lettere å forstå Sigurd enn Harald Anton i videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra østlandet, ikke så langt fra Oslo, og jeg synes de vanskeligste å forstå er fra små vestlandsbygder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Sandnes-dialekt (nær Stavanger).

Jeg synes den vanskeligste er Vågå (Sånn Arne Brimi snakker). Mumlende innlandstrøndere er også en heftig utfordring. Snåsamannen sliter jeg også med å forstå.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange dialekter jeg sliter med, like pinlig hver gang :(

Anonymous poster hash: 187b8...585

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldadialekt synes jeg er vanskelig å forstå.



Anonymous poster hash: be4fc...da3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Averøya dialekten. Snakker godt romsdal, men akkurat der kunne jeg likegodt kommet fra et annet land. Skjønner absolutt ikke noe som kommer ut av munnene dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Sandnes-dialekt (nær Stavanger).

Jeg synes den vanskeligste er Vågå (Sånn Arne Brimi snakker). Mumlende innlandstrøndere er også en heftig utfordring. Snåsamannen sliter jeg også med å forstå.

Arne Brimi er fra Lom!

Anonymous poster hash: df2ca...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lom, ja. Sto Vågå etter et kjapt søk på nettet, men da var nok det feil. Uansett sliter jeg med å forstå ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra trøndelag og har selv problemer med å forstå noen trøndere om de mumler. Har størst problemer med å forstå personer fra vestlandet og fra "dalene". Hallingdal osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...