Gå til innhold

Måtte forlate kinoen på grunn av amming


Harlekin

Anbefalte innlegg

http://www.bt.no/familie-og-oppvekst/Matte-forlate-kinoen-pa-grunn-av-amming-3223029.html

Det er altså snakk om 4 personer som ble bedt om å forlate salen under en babykinovisning, fordi en av mødrene følte det var ubehagelig å ha andre personer enn småbarnsforeldre der i tilfelle hun skulle måtte amme barnet sitt.

Vanligvis er jeg "alltid" på den ammendes side, men dette synes jeg var drøyt. På samme måte som jeg ikke synes man skal kunne nekte en mor å amme sitt barn i offentligheten, synes jeg ikke man skal kunne nekte andre å sitte i samme kinosal som en som kanskje kommer til å amme sitt barn. Selv om det altså var babykino det var snakk om. Hva synes dere andre?

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en trassig kvinne! Helt utrolig at hun fikk viljen sin. Kvinner prøver hele tiden å forklare hvor naturlig amming er, og at dette er en rett de har uansett. Noe jeg er enig i, men en kan ikke forvente at andre skal forlate lokalet fordi du ikke liker å amme foran ikke-ammende.

Babykino er tilpasset de som har spedbarn, men det er fremdeles lov for andre å se forestillingen. Altså åpen for alle, men tilpasset spedbarn.

Endret av Talbot
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt absurd!

Det er tydeligvis helt greit med spedbarnsfedre (som naturligvis ikke ammer), men ikke for et kjærestepar? Hallo, det er jo like lite melk i begge situasjoner.

Og de eldre damene har sikkert ammet selv tidligere, men fysjom, de kommer sikkert til å glo masse nå som puppene har tørket ut....

Enten så kunne klagedama holdt seg hjemme, ammet et annet sted, gitt flaske, eller så kunne ho satt seg på BAKERSTE rad. Folk titter faktisk fremover, ikke bakover på kino.

Hadde noen fortalt henne at filmteknikeren kan se henne hele filmen hadde hun nok krepert..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, er dette en tulleartikkel eller?

At det går an! Hadde det vært meg så hadde jeg ikke forlatt kinosalen. Ja, den er tilrettelagt for foreldre med babyer og småbarn, men den er jo åpen for andre også og da må ammende mødre finne seg i det. Snakk om kravstorhet! Ikke rart folk misliker småbarnsmødre når de leser slike saker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste jeg har hørt.

De som ble bortvist fikk refundert billetten (det skulle bare mangle) men kinoen burde krevd disse pengene tilbakebetalt av ammekjerringa.



Anonymous poster hash: 59d97...25d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg fatter ikke at kinoen viste dem bort i det hele tatt. Egentlig synes jeg det er rart at de har lov til å vise dem bort - noen som har peiling på det? :klo:

Og hvorfor egentlig kinoen folk til å å gå på ordinære visninger i stedet? Er babykinoene så populære at folk står i kø for å sikre seg billetter? Så lenge de ansatte informerer billettkjøperne om hva de betaler for, så bør det da være opp til kunden hva de vil bruke pengene sine på?

Det er veldig mange rare aspekter ved denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sprøtt. Både av mora og kinoen som handterte saken så uproft. Men enkelte mødre skal ha alle til å danse etter sin pipe hele tiden...

Anonymous poster hash: 25bc8...1a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Dama skulle ha gått. Amming er en naturlig ting, om hun ikke klarer å ha et naturlig forhold til sin egen amming så er det HENNES problem. Ikke resten av verden.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, om du har problemer med å amme offentlig så får du enten holde deg hjemme, eller gi flaske. Jeg er en sterk tilhenger av at babyer på kafeer o.l. skal slippe å måtte spise på do, men med forutsetter jo nesten at også den ammende part har et snev av folkeskikk, noe som synes å være fraværende hos denne kjerringa.



Anonymous poster hash: 8c412...7b6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg egentlig ikke hvorfor noen går på babykino frivillig. At lyden er lavere og lyset er på er nå en ting, men alle de dustete damene som bare skravler HELE TIDEN ødelegger jo mye av filmopplevelsen.

Det irriterte meg grenseløst de gangene jeg var på babykino med mini. Vurderte tidvis å ta en runde rundt og stappe smokk i kjeften på disse ammetåkevesnene som så ut til å tro at de var på kafé (merk: jeg hadde med baby jeg også).

Men om noen har lyst har de selvsagt like stor rett til det som alle andre! Kinoen har bæsja skikkelig på leggen her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper at denne ammende kjerringa gremmes når hun leser om seg selv i alle kommentarfelt osv.

Hun ødelegger for alle som prøver å få amming til å være naturlig og offentlig.

Idiot!

Anonymous poster hash: e69cd...716

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss for ei tullete dame, hu må vel ha somla huet sitt rimelig langt inn i ammetåke vel?!
Det var nok en ung og uerfaren kino gutt på 18 år som bortviste disse andre menneskene av hensyn til stakars gærne hormonmelkesprengtepuppemoren tenker jeg. Er da ikke lov å nekte folk på den måten? Sånn egentlig kan de nesten gå videre med det tror jeg.
Men flott! :klappe::klappe::klappe: applaus til deg O' ammende moder, takk for alt ufortjent hat du vil bringe over oss andre ammende mødre som faktisk klarer å være i ammetåka uten å klikke helt.



Anonymous poster hash: ac0f2...7ca
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://www.bt.no/familie-og-oppvekst/Matte-forlate-kinoen-pa-grunn-av-amming-3223029.html

Det er altså snakk om 4 personer som ble bedt om å forlate salen under en babykinovisning, fordi en av mødrene følte det var ubehagelig å ha andre personer enn småbarnsforeldre der i tilfelle hun skulle måtte amme barnet sitt.

Vanligvis er jeg "alltid" på den ammendes side, men dette synes jeg var drøyt. På samme måte som jeg ikke synes man skal kunne nekte en mor å amme sitt barn i offentligheten, synes jeg ikke man skal kunne nekte andre å sitte i samme kinosal som en som kanskje kommer til å amme sitt barn. Selv om det altså var babykino det var snakk om. Hva synes dere andre?

Hun er nok et helvete å bo sammen med... skilsmisse i det fjerne......

Anonymous poster hash: b5806...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Jeg forstår godt den ammende kvinnen i og med at det er babykino.

Men hun kunne jo ha satt seg bakerst eller ha tatt med flaske siden hun ikke liker å amme i offentligheten. Eller: hun kunne ha hatt på seg et "ammesjal"/"ammetelt" som skjuler alt for folk rundt. Ypperlig for oss som ikke ønsker offentlig innsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har så store problemer med å amme offentlig så pumper man seg på forhånd og gir flaske. Ellers kan man holde seg unna steder hvor andre kan se seg amme!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok et helvete å bo sammen med... skilsmisse i det fjerne...... Anonymous poster hash: b5806...a78

Tenkte det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...