Gå til innhold

Biltur med baby på to mnd


Arianna

Anbefalte innlegg

Vi må på en biltur på ca fem timer til uken, og må da selvsagt ha med mini..

Jeg har jo hørt at de små ikke skal sitte så veldig lenge i bilstolen av gangen. Hvor går denne grensen? Vi må kjøre om natten, av flere grunner, og da sover stort sett lillemann. Blir det med andre ord en vanlig natt søvnmessig, kommer han til å sove hele turen. Er det da nødvendig å vekke ham og strekke han ut i løpet av de fem timene?

Har liksom aldri hørt en fasit på dette med bilstol, så ble litt usikker her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at de skal ha pause hver time, men er ikke helt sikker altså.

Anonymous poster hash: b4142...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de skal ha pause hver time, men er ikke helt sikker altså.

Anonymous poster hash: b4142...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de skal ha pause hver time, men er ikke helt sikker altså.

Anonymous poster hash: b4142...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Så lenge baby sover, og ikke viser misnøye, så er det bare å kjøre.

I dagens babystoler ligger jo omtrent babyen.

Bare pass på at hodet ikke tipper fremover, slik at oksygentilførselen blir dårlig.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere MÅ på biltur?

Skriv heller at dere skal på lang biltur, fordi dette er noe dere prioriterer til tross for at det er uheldig for baby å sitte i bilstol i såpass mange timer.

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Dere MÅ på biltur?

Skriv heller at dere skal på lang biltur, fordi dette er noe dere prioriterer til tross for at det er uheldig for baby å sitte i bilstol i såpass mange timer.

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Hvorfor er det uheldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert at babyen våkner av at dere løfter ham ut litt? Og i så fall kan du kanskje amme ham i søvn igjen?

Jeg vet ikke om jeg hadde klart å slappe av i framsetet og vite at han lå så lenge i setet uten å få strekke på seg. Hadde vært redd for at oksygentilførselen hadde blitt for dårlig etter hvert. Men ett stopp eller to burde vel være nok, han må jo få sove... Nysgjerrig på hva andre svarer om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Dere MÅ på biltur?

Skriv heller at dere skal på lang biltur, fordi dette er noe dere prioriterer til tross for at det er uheldig for baby å sitte i bilstol i såpass mange timer.

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Nå vet ikke jeg om dette er tilfelle for Ts men vi også må ut på en lenge biltur når babyen vår er på den alderen. Ikke alle er like heldige å ha familie i nærheten, da må man på biltur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Vi var også på ganske lang biltur når hun var liten baby, og så lenge hun sov så kjørte vi. Var hun våken tok vi pauser hvor vi tok henne ut av stolen en stund før vi kjørte videre. Gikk veldig fint! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere MÅ på biltur?

Skriv heller at dere skal på lang biltur, fordi dette er noe dere prioriterer til tross for at det er uheldig for baby å sitte i bilstol i såpass mange timer.

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Ja, vi MÅ faktisk på biltur. Vi skal i begravelse, og når hun bor såpass langt unna, da har vi ikke noe valg. Det er et nært familiemedlem vi snakker om også, så det har ingenting med at vi "prioriterer til tross for"!

Dessverre så våkner han når jeg tar han ut av bilstolen. Har gjort det tidligere, og det har bare endt med overtrøtt baby som ikke vil sove igjen. Vil nødig at døgnet skal bli snudd for lillen heller, det er så perfekt som det er!

Det skal også sies at det skal sitte en person i baksetet sammen med lillen, så han er ikke alene der bak. Så da har han noen som følger med oksygentilførsel og sånt. I tillegg har vi speil, så vi kan følge med litt vi også! :)

Edit; skrivefeil :)

Endret av Arianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er noen som er helt uenige med meg, men jeg hadde kjørt så lenge babyen sov.

Jeg tror at det ikke er den helt store faren når det er snakk om en gang. Men det er mange som lar babyene sove i bilstolen når de kommer hjem fra kjøring, hver dag, jeg tror anbefalingene er ment for å få folk til å la være med å gjøre det ofte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjørt, men stoppet av og til for å sjekke at alt stod bra til der bak. Evt om dere ikke har flere barn kan jo en av dere sitte bak. Så lenge babyen ikke viser tegn på misnøye så hadde jeg aldri styra med å ta den ut for beinstrekk. Mine våknet av det og da betyr det at totaltiden i bilstolen faktisk blir lengre.

Endret av Sol79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men herregud for et hysteri!

Så lenge barnet sover og det kun er snakk om to timer er det ikke noe prob.

Så liten baby i bilstol sitter uansett ikke i en uheldig posisjon, er mer ligging. Når barnet er eldre er det en annen sak.

Anonymous poster hash: e5385...8cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud for et hysteri!

Så lenge barnet sover og det kun er snakk om to timer er det ikke noe prob.

Så liten baby i bilstol sitter uansett ikke i en uheldig posisjon, er mer ligging. Når barnet er eldre er det en annen sak.

Anonymous poster hash: e5385...8cd

Det er snakk om 5 timer

Anonymous poster hash: b4142...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjørt, men stoppet av og til for å sjekke at alt stod bra til der bak. Evt om dere ikke har flere barn kan jo en av dere sitte bak. Så lenge babyen ikke viser tegn på misnøye så hadde jeg aldri styra med å ta den ut for beinstrekk. Mine våknet av det og da betyr det at totaltiden i bilstolen faktisk blir lengre.

Vi har ordnet med at en voksen person sitter på med oss (vi er mange som skal reise), så denne personen sitter i baksetet hos mini! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere MÅ på biltur?

Skriv heller at dere skal på lang biltur, fordi dette er noe dere prioriterer til tross for at det er uheldig for baby å sitte i bilstol i såpass mange timer.

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Ta deg sammen!

Anonymous poster hash: b6d12...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om dette er tilfelle for Ts men vi også må ut på en lenge biltur når babyen vår er på den alderen. Ikke alle er like heldige å ha familie i nærheten, da må man på biltur

Nei. Det må man slett ikke. Familien kan like gjerne komme til dere. Det krever i alle fall jeg, som kun har familie som bor 7 timer med bil unna.

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen!

Anonymous poster hash: b6d12...7ef

Skal jeg ta meg sammen fordi jeg er opptatt av min egen og andre babyers fysiske helse? Ok...

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ta meg sammen fordi jeg er opptatt av min egen og andre babyers fysiske helse? Ok...

Anonymous poster hash: 4a4e4...8d3

Det er snakk om en enkelt tur, ikke en tur i uka. Og av og til må man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...