Gå til innhold

Baby som "tisser seg ut"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 2 uker.. Hver ENESTE natt tisser han seg ut! (Gjerne et par ganger på dagen også) Begynner å bli frustrerende og måtte bytte pysj og laken hele tiden! Har prøvd bleie nr 1 og nr 2, men han tisser ut begge str..

Skifter bleie flere ganger løpet av natta å.. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre?? Bleie nr 3 blir jo liksom heilt på trynet til lillemann på 4kg...

Anonymous poster hash: 11ba9...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur innom helsestasjonen og få dem til å lære deg noen knep for å unngå at han tisser gjennom bleiene.

Anonymous poster hash: b7e09...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bleiemerke bruker du? Babyer som er lange og tynne passer ofte Libero best, mens de som er litt trinn passer gjerne Pampers. Og når babyen din er stor nok, vil jeg anbefale deg å prøve Coop og Rema sine. Det er supre bleiemerker. For oss var Coop best. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du og brette ut kanten ved lårene inni bleiene? Får meg ikke til å tro at en bleie ikke tar unna urinen til en på 2 uker om den er riktig satt på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet merke. Men som Sol sier lurer jeg også på om dere setter bleia riktig

Anonymous poster hash: 95f7c...162

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer også på om dere bretter ut kanten? Eventuelt prøv et annet merke eller en større størrelse (hvis han er midt i mellom to str)

Anonymous poster hash: e52fc...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er kjempenøye med å brette ut kantene på sidene.. Bruker Libero nå, kanskje prøve et annet merke.. Coop neste;)

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sørger for å stramme bleia skikkelig også, slik ar den ikke ender opp på skeiva etter hvert? Og å legge snoppen nedover i bleia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig at tissen peker nedover!! Du kan også prøve å vinkle teipene litt oppover når du fester dem - det fungerte her! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Viktig at tissen peker nedover, og at dere tar bleien stramt nok.

Funker ikke libero, kan dere jo prøve noe annet. Her funket pampers på minsten, mens storesøsteren måtte ha libero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var god og rund, og libero tisset han rett ut! Gjerne oppover ryggen eller nedover låret, brukte 4 bleier på 4 timer før jeg innså at det var bleia og ikke brukerfeil :) Pampers ble perfekt (brukte 1 str over normalen på nettene fra han var 2-3 mnd gammel) og så over på Coop sine billigbleier når de ble store nok (finnes vel ikke billigbleier til de aller minste?).



Anonymous poster hash: 4dc4c...ba6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du riktig størrelse, da? Vi kunne aldri bruke nr 1, startet rett på newborn nr 2, selv om vår baby var innenfor vektgrensen på pakken og ikke særlig stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pampers har noen natt bleier som heter babydry og skal holde tett i opp til 12 timer. Funker på min tass på 3 mnd og han tisset gjennom nesten hver natt med vanlige bleier

Anonymous poster hash: 7b2a2...d48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var god og rund, og libero tisset han rett ut! Gjerne oppover ryggen eller nedover låret, brukte 4 bleier på 4 timer før jeg innså at det var bleia og ikke brukerfeil :) Pampers ble perfekt (brukte 1 str over normalen på nettene fra han var 2-3 mnd gammel) og så over på Coop sine billigbleier når de ble store nok (finnes vel ikke billigbleier til de aller minste?).

Anonymous poster hash: 4dc4c...ba6

Rema er kommet med bleier i den minste størrelsen nå :) Litt usikker, men mener de starter på 5 kg, så kanskje ikke fra nyfødt, men størrelse over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er bleien full eller lekker den? Vi byttet til rema str3 lenge før nedre vektgrense fordi de har bedre oppsugingsevne, minstemann tisset litervis (føltes det som) når han var bitteliten, og jeg måtte bytte bleie minst en gang hver natt for å unngå at bleien ble overfyllt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. Bleia er ikke full, men har nå oppdaget at lillemann sin "lillemann" er skjev, så selv om vi legger den nedover i bleia, detter den liksom ut til siden så fort bleia er på.. Så han tisser seg ut på siden liksom.. Sååå frustrerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter bleia stramt nok rundt lårene når du tar den på? Hvis ikke så prøv å dra bleia litt lenger opp når du tar den på (slik at det ikke blir sagge-rumpe) og stram den godt i livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...