Gå til innhold

Stoffskifteproblem, please hjelp noen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk konstantert lavt stoffskifte for ca 3 mnd siden. Da var TSH høy og det samme var T4, startet på 50microgram og gikk på det 8 uker, etter de ukene tok jeg nye prøver og måtte igjen øke til 100microgram. Gikk på dette lenge og følte meg endelig i form. Helt til jeg plutselig fikk smerter i brystet og skyhøgt blodtrykk. Nye prøver og TSH viste 1,5 men T4 var 19. Legen tok meg helt av levxin og har gått uten levaxin 1 uke nå. Jeg er svært dårlig form, fortsatt høgt blodtrykk, mensen har ikke komt i stedet hadde jeg en blødd sort, slimete blod i en uke før jeg egentlig skulle. Og nå er TSH uten levaxin en uke 2,5 og t4 13. Legene sier jeg ikke skal ta mer levaxin. Anti-tpo er 1000> jeg er dårlig, svimmel og har en hodepine fra helvete. Lurer på om dette kan komme fra hypofysen? Siden jeg både har problemer neden til og stoffskitet tuller slik? Jeg håper virkelig noen kan gi råd. Jeg er helt rådvill og dette går ut over både jobb, familie og ikke minst min kjære sønn❤️ håper noen har råd om noen jeg kan kontakte eller råd om hva jeg kan gjøre eller har hatt lignende problemer.

Kan legge til er 166cm, 55kg, og ikke gravid.

Anonymous poster hash: 7c378...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke spør om stoffskiftetrøbbel på nett, det er masse folk her som tror og mener at de har peiling, men som egentlig gir feil opplysninger. Ta kontakt med fastlegen din og be om å bli henvist til endokrinolog. Til info er ikke anti-tpo en verdi som justerer seg i takt med de andre blodprøveverdiene, de kan være skyhøy i årevis etter at behandling er stabilisert.



Anonymous poster hash: 41d84...200
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Er bare redd og rådvill og lei av å ha det slik. Er bare 25 år gammel og føler hele livet stopper helr opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

Takk for svar. Er bare redd og rådvill og lei av å ha det slik. Er bare 25 år gammel og føler hele livet stopper helr opp.

 

Fastlenge din vet tydeligvis ikke hva han  holder på med.

Bytt fastlege den i dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har høy Anti-TPO og hadde høy TSH. Da skal man ha stoffskiftemedisin. At legen din seponerer Levaxin helt uten videre på bakgrunn av smerter i bryst og blodtrykk og ikke sender deg videre i systemet, sier meg noe om at dette er en lege som ikke helt vet hva han driver med. Bytt lege før denne du har gir deg alvorlige helseproblemer.

 

Legg også gjerne inn spørsmålet ditt her: https://www.facebook.com/groups/14059906845/?fref=nf   I denne gruppa finnes det mye god hjelp. Hvis du ønsker å snakke med noen IRL, har Stoffskifteforbundet likepersoner du kan snakke med. http://www.stoffskifte.org/kontaktutvalg-adresser/1255577/    Siden du er såpass ung, ville jeg prøvd å ringe Ingjerd. Hun er ung voksen.



Anonymous poster hash: 7565b...724
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fastlegen i dag! Den nye vil ikke gjelde før september, så gå til en privat lege i mellomtiden.

Anonymous poster hash: 72f55...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...