Gå til innhold

Vanskelig å finne riktig styrke på linsene.. Linsebrukere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg er hos optiker for linsesjekk, så ser man på disse bokstavene på avstand og får satt på glass med styrke som du ser gjennom.. så spørr de "ser du bedre eller verre nå?" Når de setter på ny.

Den delen er jo grei, men så vanskelig! :fnise:

For etter en slik time får jeg prøvelinser med den styrken, men selv synes jeg aldri det blir helt bra da..

Men så vet jeg heller ikke hvor bra det KAN bli..

Man ser vel aldri helt klart eller? Gjør man det med rette linsene?

Har skjev hornhinne på ene øyet så har en torisk linse i tillegg.

Jeg blir frustrert av dette. Stoler ikke på megselv i disse "testene" dems for så mange er så like, men så er det forskjell likevel :fnise:

Anonymous poster hash: 87551...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier du at du syntes det er vanskelig når du syntes det er vanskelig da? Og hvor dårlig syn har du? Ser du bra med briller?



Anonymous poster hash: 5ef2a...dc5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at du syntes det er vanskelig når du syntes det er vanskelig da? Og hvor dårlig syn har du? Ser du bra med briller?

Anonymous poster hash: 5ef2a...dc5

Jeg har vel -2.25 på begge nå. Det går hele tiden mellom -2 og -2.50.

Brillene ser jeg bra i! Det gjør jeg. Skulle vært på ny kontroll med de siden de er gamle.

Kan det hende jeg ikke har syn for linser da? Går det an? Haha..

Og ja! Jeg sier ifra om det altså :)

Anonymous poster hash: 87551...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriske linser må ligge riktig på øyet for at du skal se klart. Feil akse eller feil type linse kan gjøre at du ser uklart. Bruker du linsene ei stund slik at øynene venner seg til dem? Er linsene ellers ok, ingen tørrhetsfølelse eller lignende?

Jeg ser selv veldig klart med riktige linser.

Anonymous poster hash: 75ed5...321

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker briller som normale mennesker din diva.

Jeg bruker hørselvern på jobb hver eneste dag, så briller er ikke et alternativ da jeg får så j*vla vondt bak ørene av det.

Anonymous poster hash: 87551...8ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker hørselvern på jobb hver eneste dag, så briller er ikke et alternativ da jeg får så j*vla vondt bak ørene av det.

Anonymous poster hash: 87551...8ee

Det finnes løsninger på det. Vi hadde spesialbriller til slik jobb og de kostet ikke allverden.

Anonymous poster hash: 5ef2a...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toriske linser må ligge riktig på øyet for at du skal se klart. Feil akse eller feil type linse kan gjøre at du ser uklart. Bruker du linsene ei stund slik at øynene venner seg til dem? Er linsene ellers ok, ingen tørrhetsfølelse eller lignende?

Jeg ser selv veldig klart med riktige linser.

Anonymous poster hash: 75ed5...321

Takk for svar!

Ja, har fått denne informasjonen om toriske, så det vet jeg. Ville bare høre fra andre linsebrukere om de ser helt klart i sine :fnise:

Linsene er helt greie ellers. Bruker døgnlinser, men sover uten dem likevel da.

Anonymous poster hash: 87551...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes løsninger på det. Vi hadde spesialbriller til slik jobb og de kostet ikke allverden.

Anonymous poster hash: 5ef2a...dc5

Enklere å bare ha på seg linser. :)

Anonymous poster hash: 87551...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte linser i mange år, men så begynte jeg å få problemer. Irritasjon på øyet, og fikk prøve mange typer linser, men ingen satt godt. Tilslutt tok jeg kontakt med øyenlege, og fikk dekket operasjon. Siden jeg hadde så tynne hornhinner med arr på, så kunne jeg ikke ta laseroperasjon. Jeg fikk da operert inn linse på øyet. Dette var i 2003, og for ca et år siden merket jeg at jeg trenger lesebriller. Legen sa at jeg kunne bare bruke nille briller.



Anonymous poster hash: 79f49...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte linser i mange år, men så begynte jeg å få problemer. Irritasjon på øyet, og fikk prøve mange typer linser, men ingen satt godt. Tilslutt tok jeg kontakt med øyenlege, og fikk dekket operasjon. Siden jeg hadde så tynne hornhinner med arr på, så kunne jeg ikke ta laseroperasjon. Jeg fikk da operert inn linse på øyet. Dette var i 2003, og for ca et år siden merket jeg at jeg trenger lesebriller. Legen sa at jeg kunne bare bruke nille briller.

Anonymous poster hash: 79f49...6f0

Dette har jeg aldri hørt om..

Du fikk dekket operasjon fordi at du ikke fikk på linser? Og du ble ikke bare tvunget på briller da? :o

Anonymous poster hash: 87551...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en torisk linse nå og ser klart med den. Men har tidligere slitt med at andre typer toriske linser beveger seg på øyet og forårsaker uklart syn. Men trinnene på styrken kan også gjøre at du ikke treffer helt riktig styrke.

 

Om du ikke har veldig skjev hornhinne kan du også prøve en vanlig linse som er litt sterkere. Jeg har det på et øye der jeg skulle hatt torisk linse fordi det ikke fungerte med to toriske linser for meg.



Anonymous poster hash: 75ed5...321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Bruker briller som normale mennesker din diva.

Er man diva hvis man bruker linser? Hva hvis en ser bedre med linser enn med briller da? Hva om en har så tykke briller at det er handikappende i seg selv, er det divaistisk å ha linser da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Jeg har helt klart syn med linser, bortsett fra aldersbestemt behov for lesebrille. Så det går an å få det perfekt. Men jeg synes også tilpasning er vanskelig. Heldigvis har jeg en veldig flink optiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er hos optiker for linsesjekk, så ser man på disse bokstavene på avstand og får satt på glass med styrke som du ser gjennom.. så spørr de "ser du bedre eller verre nå?" Når de setter på ny.

Den delen er jo grei, men så vanskelig! :fnise:

For etter en slik time får jeg prøvelinser med den styrken, men selv synes jeg aldri det blir helt bra da..

Men så vet jeg heller ikke hvor bra det KAN bli..

Man ser vel aldri helt klart eller? Gjør man det med rette linsene?

Har skjev hornhinne på ene øyet så har en torisk linse i tillegg.

Jeg blir frustrert av dette. Stoler ikke på megselv i disse "testene" dems for så mange er så like, men så er det forskjell likevel :fnise:

Anonymous poster hash: 87551...8ee be

Ta dette opp med optiker og få ulike linsestyrker til å teste med. De har pakker av 6 linser du  får gratis for prøving. Jeg bruker selv helt vanlige linser og ser som en hauk med riktig styrke, men jeg foretrekker faktisk styrke litt lavere enn det testene viser fordi jeg da ikke føler alt så "skarpt". Optikeren skjønner ikke dette, men det spiller ingen rolle så lenge jeg har det komfortabelt med det og ser godt nok til å kjøre bil.

Anonymous poster hash: f404a...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker briller som normale mennesker din diva.

Briller er jævla upraktisk for aktive mennesker. De spretter av når jeg jogger, sklir ned når jeg tar oppvasken, går ikke an å ri på hest med, gir ikke tilstrekkelig sidesyn når man kjører bil osv.

Bruk briller selv da din fucker.

Anonymous poster hash: cf9b3...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Briller er jævla upraktisk for aktive mennesker. De spretter av når jeg jogger, sklir ned når jeg tar oppvasken, går ikke an å ri på hest med, gir ikke tilstrekkelig sidesyn når man kjører bil osv.Bruk briller selv da din fucker. Anonymous poster hash: cf9b3...34b

Ja, jeg glemte helt det med sidesyn. Jeg har ganske stor styrke, og har brukt briller siden jeg var barn. Da jeg fikk linser første gangen var en av de største forbedringene at man faktisk fikk med seg det som foregår i sidesynet uten at man må snu på hodet (trenger kun å bevege øynene, noe som ikke hjelper med briller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri skikkelige linser og så langt i fra godt nok. Hadde -7 og -7,5, så det var jo ganske mye. Opererte (satte inn linser) for 3,5 år siden. Har hatt nærmest perfekt syn ettetpå! Dyrt, men absolutt verdt pengene :)

Anonymous poster hash: 998e5...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...