Gå til innhold

Dere som sjeldent er syk - hva spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nysgjerrig på hvilket kosthold dere som sjeldent er syk har? Er det noe dere spiser mye av eller noe dere kanskje holder dere unna? Eller spiser dere 'alt mulig'?

Anonymous poster hash: a0581...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser junk i perioder og sunt i perioder.  Tror det er gener og immunforsvar som avgjør om man blir ofte syk eller ei.   Jeg er så og si aldri syk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alt mulig. Mye brødmat og ett varmt måltid (middag). Spiser mye grønnsaker/frukt til alle måltider, drikker biola/spiser yoghurt. Drikker masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeldent syk, er syk sånn en gang i året og det varer noen få dager. Spiser ganske vanlig vil jeg si. Prøver å holde meg sunn, men det blir jo noen perioder med mer usunn mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det meste. Grovt brød, kyllingfilet, laksefilet, mye salat og grønnsaker. Og litt mer dritt i helgene. Er aldri syk, bortsett fra en liten forkjølelse annethvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Eg et det meste. Mykje av det ofte og mykje som er KG-usunt. Eg er sjeldan sjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er aldri syk. Vært syk 2 ganger de siste 7 årene.

Jeg lager alt fra bunnen av, spiser mye grønnsaker, spiser ikke rett før jeg legger meg, drikker vann, begrenser alkohol, spiser sjelden rent sukker (godteri, kake osv, kun i bursdag). Hvis jeg skal kose meg lager jeg heller god middag, trener 2-3 ganger i uka. Vet ikke hva som eventuelt påvirker i immunforsvaret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygiene er nok viktigere. Noen mennesker har en tendens til å ta seg i ansiktet slik at bakteriene fra hendene kommer til luftveiene. Om de klør nesen, øynene, skjegget eller dytter bort panneluggen.

Er og lurt å vaske seg på hendene når man kommer hjem

Anonymous poster hash: 1196b...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Silver

Jeg har ikke vært syk på 3 år nå, og sist jeg var syk var jeg forkjøla bare (tok ikke fri fra jobb heller).

 

Jeg spiser absolutt alt, men må innrømme at salat og grønnsaker tar opp halve tallerkenen min. Spiser mye pasta, ris og poteter, samt laks, kylling, biff osv, men spiser nesten aldri med saus. Er også storspiser av alt som har med sukker å gjøre, så er ikke sånn at jeg er supersunn, men blir likevel sjeldent syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri syk. Er veganer, så spiser mye frukt (da særlig banan, druer, dadler), en del grønnsaker (burde sikkert spist enda mer), bønner/linser, pasta, brun ris, havregrøt, nøtter og rå sjokolade.

Anonymous poster hash: 4409e...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alt, men lager det fra bunn av selv. Ingen kornprodukter og halvfabrikater pga allergier.
Jeg spiser veldig mye av de grønsakene og fruktene jeg tåler, trener 2-4 ganger i uken, vasker hendene etter hvert toalettbesøk, når jeg kommer hjem og før all håndtering av mat.
Tar og multivitamin, tran og C-vitamin når jeg husker det, og spiser is og kake når jeg vill. Er mye ute i skog og mark, og blir lett sår og "tørr" i halsen om jeg er kald i halsen, men det er bare ett par dager om høsten. Aldri feber, omgangssyke eller snørrete forkjølelser. 

Jeg tror at god håndhygiene og en livsstil med mye bevegelse er cluet for å unngå sykdom, og deretter kommer kosten. Blir lett daff og trøtt om jeg spiser mye ræl. Kroppen trenger å bli fysisk sliten av og til, det hjelper på søvn, energi, psykisk helse, som igjen henger sammen med den fysiske helsen.



Anonymous poster hash: 22bd7...2b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri syk. Er veganer, så spiser mye frukt (da særlig banan, druer, dadler), en del grønnsaker (burde sikkert spist enda mer), bønner/linser, pasta, brun ris, havregrøt, nøtter og rå sjokolade.

Anonymous poster hash: 4409e...660

Glemte å si at jeg holder meg unna matolje og raffinert sukker.

Anonymous poster hash: 4409e...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller aldri syk, og jeg spiser relativt vanlig, tror jeg. Mye brødmat, rent kjøtt og grønnsaker til middag. Så og si aldri junk, men blir fort en del godteri i perioder. Frukt er jeg ganske håpløs på å spise, men har vært bedre i det siste.

Det som er litt merkelig for min del, er jeg var syk nesten hele tiden, men etter jeg flyttet for meg selv for 4 år siden har jeg vært litt forkjøla én gang eller noe. Aner ikke hva som gjør det  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden syk, har hatt omgangssyken 1 gang i livet (som barn), har aldri vært hjemme fra jobb eller skole pga sykdom. Spiser det jeg vil (og ofte blir det relativt usunt), koser meg med et glass vin om kvelden, tar en festrøyk på fest, har aldri satt mine ben i et treningsstudio. Er generelt avslappet og stressfri, og tror det bidrar til at kroppen ikke blir sliten og syk så ofte.



Anonymous poster hash: 728d9...ac1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Masse usunn mat og godteri. Trener ikke. Vasker hendene stort sett kun når jeg har vært på do og når jeg skal lage mat.

Har ikke vært syk på minst 10 år. Ikke en gang en liten forskjølelse.

Anonymous poster hash: 4c9c4...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mest vegetarisk og helst lange karbohydrater istedenfor hurtige og raffinerte.

 

Prøver å holde eg unna ferdigmat med transfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å nyte mat er viktig.

 

Jeg fikk høre fra en kollega at hun må ha fisk til middag minst tre ganger i uke, brokkoli, spinach suppe en gang i uke. Minst en frukt hverdag. Hun er 91 år idag og lager egen mat, går på tur hverdag.

 

Eg er veggis av vaner. Vitamin, proteinrik mat, kosttilskudd hvis man trener mye.

Trening og aktivitet er like viktig som sunne mat vaner.

 

Sukker og junk food kan vel unngås.

 

 

 



Anonymous poster hash: 1fd32...8b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aldri syk. Er veganer, så spiser mye frukt (da særlig banan, druer, dadler), en del grønnsaker (burde sikkert spist enda mer), bønner/linser, pasta, brun ris, havregrøt, nøtter og rå sjokolade.

Anonymous poster hash: 4409e...660

 

 

Hva er rå sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...